Telecom News - קנס על הוט ו-Yes על פרסומת אסורה בערוצי האח הגדול live ו-2025 live

קנס על הוט ו-Yes על פרסומת אסורה בערוצי האח הגדול live ו-2025 live

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> קנס על הוט ו-Yes על פרסומת אסורה בערוצי האח הגדול live ו-2025 live
קנס על הוט ו-Yes על פרסומת אסורה בערוצי האח הגדול live ו-2025 live
מאת: מערכת Telecom News, 10.7.19, 18:38TV

מתוארים האסדרה שחלה, ממצאי פעולות הפיקוח והנימוקים לעניין הקנס.

יושב ראש המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין (בהטלת תפקיד), אשר ביטון, החליט להטיל קנס בסך של 403,200 ₪ על בעלי הרישיונות לשידורים רב ערוציים (הוט ויס) בשל שידור פרסומת אסורה בערוץ האח הגדול live, שהופק ע"י רשת מדיה בע"מ ושודר באפיק 26 ובערוץ 2025 live, שהופק ע"י חברת קשת בע"מ ושודר באפיק 22.
 
תיאור האסדרה החלה:
על פי סעיף 6כד לחוק התקשורת וכללים, שהתקינה המועצה (ראו סעיפים 4 ו- 6(ב)(6) לכללי התקשורת), פרסומות לרבות פרסומת סמויה, פרסומת בלתי מודעת וקידום יחסי ציבור, אסורים לשידור בערוצי הכבלים והלוויין. בנוסף לכך, בהחלטת יושב ראש המועצה לאשר את שידור הערוצים הנ"ל נקבע מפורשות כי "הערוץ לא יכלול כל פרסומת גלויה או פרסומת סמויה או פרסומת בלתי מודעת..."

ממצאי פעולות הפיקוח:
בערוץ 2025 live, ששודר באפיק 22, נמצא, שניתנה חשיפה ממושכת ומשמעותית לחברות "שופרסל" ו"רנואר" בהקשר פרסומי ברור בניגוד לאסדרה החלה האוסרת כאמור על שידור פרסומת. על פי הממצאים לא היה מדובר במקרים אפיזודיים קצרים וחולפים, אלא במקרים המתפרסים על פני עונה שלמה, לאורך כל היום ושקיבלו זמן חשיפה ממושך ומרובה לרבות דברי שבח והלל.
 
בערוץ האח הגדול live, ששודר באפיק 26, נמצא, שבוצעו שידורי פרסומת וקידום עניינים אסורים לחברת "דלתא". על פי הממצאים ההפקה הקימה ובנתה "חנות" של "דלתא" בבית האח הגדול והעניקה למותג "דלתא" חשיפה ממושכת ומרובה במהלך שידורי הערוץ תוך הבלטת המותג לפרק זמן משמעותי כאשר התנהלות כזו מהווה מעבר לכל ספק פרסומת אסורה המנוגדת לחוק ולכללים.
 
נימוקים לעניין הקנס:
איסור הפרסומות בכבלים ובלוויין מעוגן באופן ברור בחקיקה ראשית של הכנסת ובהוראות, שניתנו מכוחה. יושב ראש המועצה רואה בחומרה את ההחדרה של תוכן פרסומי אסור להפקת המשדרים בערוצים הללו, באופן שיש בו חשש להטעיית הצופים, על אחת כמה וכמה בערוצים, שהמנויים שילמו עליהם תשלום נוסף.

יודגש, שהעיצומים הוטלו בגין שידורי הערוצים באפיקים 26 ו-22 וההחלטה בעניין אינה נוגעת לשידורי התכנית בערוצים 12 ו-13. יושב ראש המועצה הדגיש בהחלטתו, שככל שישודרו עונות נוספות באותה מתכונת, נדרשת הקפדה יתרה, שלא לשדר פרסומות אסורות והמועצה תמשיך לפקח בעניין.​​​​

העיצום הוטל בתאריך 13.5.2019. נשאלת השאלה, למה פורסם דבר הקנס רק כעת. איחור חמור במיוחד נוסף בדיווח משלשום של המועצה לשידורי כבלים ולוויין נמצא - כאן.

שאלה נוספת נשאלת: מי ישלם את הקנסות? חברות התקשורת (HOT ו-YES) שקיבלו את הקנס? או בעלי אפיקים 26 ו-22 שביצעו את העבירות אבל אי אפשר להטיל עליהם קנסות, כי הם לא בעלי רישיונות? יש חוק בעניין זה - ס' 252א' לחוק העונשין: " א). לא ישלם תאגיד, במישרין או בעקיפין, קנס שהוטל על זולתו, ולא ישלם מעביד קנס שהוטל על עובדו; העובר על הוראה מהוראות סעיף קטן זה, דינו - מאסר שנה אחת".פירוט נוסף - כאן וכאן 
 



 
 
Bookmark and Share