Telecom News - איגוד האינטרנט הישראלי הפסיק לעניין - אפילו את חבריו!

איגוד האינטרנט הישראלי הפסיק לעניין - אפילו את חבריו!

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> איגוד האינטרנט הישראלי הפסיק לעניין - אפילו את חבריו!
לאסיפה השנתית של איגוד האינטרנט הישראלי הגיעו במועד הכינוס רק 3 חברי איגוד (!), אחרי דחייה וחיפוש חברים, האסיפה נפתחה אחרי שעה עם 11 חברים (ועוד 17 הצביעו דרך האינטרנט ב"כתבי הצבעה"). יותר נמוך מזה כבר אין לאן לרדת. האם האיגוד נמצא לקראת סוף דרכו ההיסטורית?
מאת: אבי וייס, 13.7.19, 20:32פרופ' קרין נהון - יח"ץ איגוד האינטרנט

ביום 18.6.19 התקיימה האספה השנתית של איגוד האינטרנט הישראלי, אסיפה שנוהלה ע"י נשיאת האיגוד, פרופ' קרין נהון (בתמונה משמאל).

זאת, אחרי הרבה פרסומים (למשל כאן) ועבודה מאוד מאומצת ויפה של הנהלת האיגוד, על פי "עקרונות השקיפות" ו"חוק העמותות", לפרסם את כל המסמכים הנדרשים לאסיפה השנתית (סה"כ פורסמו ע"י הנהלת האיגוד 7 מסמכים ראשיים ועוד כמה מסמכי משנה).

אולם, לקח הרבה זמן עד שהתפרסם מה היה באסיפה הזו (יותר נכון: מה לא היה שם).

כבר לאחר האסיפה, קיבלתי דיווח, שסה"כ הגיעו לאסיפה 11 איש (!) ועוד 17 הצביעו באמצעות "כתבי הצבעה" (כלומר: הצבעה וירטואלית מוקדמת, דרך טופס, שמולא באינטרנט).

זאת מתוך כ-240 איש (!) בסך הכל, שנשארו חברים באיגוד והם בעלי זכות הצבעה.
בשנה שעברה (2018), באותה אסיפה שנתית, היו 397 בעלי זכות הצבעה. כמעט כפול. 


והיות ועברו כמה ימים ללא כל פרסום אודות האסיפה הזו, פניתי ביום 26.6.19 אל איגוד האינטרנט בשאלה הבאה:
"בשבוע שעבר התקיימה האספה השנתית של האיגוד.
היכן אני מוצא את כל הפרטים על האסיפה השנתית, מה היה בה ומה הוחלט בה?"

ביום 30.6.19 קיבלתי את תגובת האיגוד:
"תודה על פנייתך.
פרוטוקול האסיפה הכללית יעלה לאתר האיגוד במהלך הימים הקרובים".

זה לקח עוד כשבועיים וב-10.7.19 עלה לאתר האיגוד הפרוטוקול של האסיפה השנתית (כאן), ובו התגלו כמה דברים חשובים, שמקרינים על האיגוד ומצבו כיום:
  • במועד תחילת הכינוס השנתי של האיגוד, הגיעו רק 3 (!) חברי איגוד. רק אחרי שעה הצליחו לאסוף 11 חברים. שפל כזה חמור בהתייחסות של חברי האיגוד עצמם אל האיגוד בו הם חברים - מעולם לא היה. 
  • לא התקבלו באסיפה כל החלטות משמעותיות והתעלמו לחלוטין מכל ההמלצות של רואה החשבון והמבקר של האיגוד (לשנות את הסטטוס של האיגוד, בגלל המצב הכספי של האיגוד והתביעה הקיימת נגדו בבית המשפט מטעם רשות המסים) והתעלמו לחלוטין באסיפה הזו מהחשיפה על מצבו הכלכלי המאוד רעוע של האיגוד, כמפורט במאמר: "חשיפת התרגיל של "עשיית קופה" על הכיס של כרבע מיליון בעלי דומיינים".
  • כל ההצעות של חבר האיגוד הוותיק רפי הוידה, לנסות לתקן ולו במעט את המצב, ע"י שינויים ושיפורים בתקנון האיגוד, נדחו "על הסף" בלי כל נימוקים, ברוב האוטומטי שיש להנהלת האיגוד (בוודאי בקרב המעטים מאוד שהגיעו לאסיפה, או השתתפו בהצבעה דרך האינטרנט, במילוי טופס הצבעה מוקדם, חברים שכמעט כולם "מקורבים לצלחת"). פירוט ההצעות לשינויים ולשיפורים של רפי הוידה מצוים כאן, עם דברי הסבר מנומקים לכל הצעה והצעה. אין צורך לפרט זאת כאן, כי הכל נדחה על הסף.
  • לא נערך שום דיון באספה הכללית בנושא "המסמך האסטרטגי", שהוגש להנהלת האיגוד (לקביעת העתיד של האיגוד, עבודת ייעוץ מקצועית חיצונית, שעלתה לא מעט כסף). בקיצור: גם את זה "קברו וגרסו" והמסמך האסטרטגי לא פורסם לחברי האיגוד (כמובן). 
כך נראה, שאיש לא מעוניין לשפר דבר. יתרה מכך, נראה שאיש מחברי האיגוד (למעט שלושה...) לא מתעניין במה שקורה באיגוד.

מתברר, שהוועד המנהל של האיגוד עדיין מאמין, שיצליח בערעור לשכנע את בית המשפט המחוזי בירושלים, לקבל "פטור ממס" על פעילויות האיגוד. לא ברור מה מקור האופטימיות המתמשכת הזו. 

זו גם תעודת עניות להתעניינות הציבור הרחב בכלל והציבור מהמקצועי של עולם האינטרנט בפרט, בתחומי העשייה החשובים של איגוד האינטרנט, כששירותי האינטרנט נחשבים כיום כמובנים מאליהם, ככל שירות ציבורי אחר, דוגמת מים וחשמל. 

עצוב ודי מדכא.

נראה, שאיגוד האינטרנט הישראלי נמצא לקראת סוף דרכו ההיסטורית, עקב אין ספור של מהלכים ניהוליים כושלים.

המצב הכיאוטי הזה משתלב היטב בתהליכים שקרו במשרד התקשורת ממש לאחרונה, בהקשרים של איגוד האינטרנט, כמפורט בכתבה: "מדוע משרד התקשורת שיקר לכנסת, לממשלה ולציבור בנושא "שמות מתחם"?" 

הממצאים והנתונים העגומים והחמורים שנחשפו - מדברים בעד עצמם. 

 
DEAD END FREE



 
 
Bookmark and Share