Telecom News - האם בקרוב נפנה פצועים על קורקינט חשמלי? - המד"אתון יוצא לדרך

האם בקרוב נפנה פצועים על קורקינט חשמלי? - המד"אתון יוצא לדרך

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> האם בקרוב נפנה פצועים על קורקינט חשמלי? - המד"אתון יוצא לדרך
האם בקרוב נפנה פצועים על קורקינט חשמלי? - המד"אתון יוצא לדרך
מאת: מערכת Telecom News, 27.8.19, 04:30אלון ברנע

ההאקתון ינסה לגבש פתרונות וטכנולוגיות מצילות חיים ברפואת החירום.
 
האקתון מיוחד ((המדא"תון) בהשתתפות אפקה המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב, מד"א, חברת שירותי השכרת הקורקינטים BIRD וגורמי רפואה צבאית ינסה לספק פתרונות וטכנולוגיות לרפואת חירום ולטיפול בפצועים בזמן אמת ולפינוי שלהם.

ההאקתון יתקיים בין התאריכים 19-20 בספטמבר 2019 באפקה, המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב (מבצע קדש 38).

ההאקתון יכנס מהנדסים, סטודנטים להנדסה, רופאים, פארמדיקים, צוותים רפואיים ואנשי מקצוע מתחום התחבורה, למשך 30 שעות רצופות ובמהלכן יגבשו הצוותים טכנולוגיות ופתרונות מצילי חיים.
 
הכינוס המשותף של הגורמים נועד לתת מענה לצרכי הצוותים הרפואיים, ולאפשר הענקת טיפול רפואי מציל חיים לנפגעים, בפרט במקרי חירום. בין היתר, יתבקשו הצוותים לפתח מוצרים פיזיים, שעשויים לסייע בניוד חולים ושיפור סביבת העבודה באמבולנס, הטמעת מערכות ניטור והעברת מידע אוטומטי (וטלמטריה) בין גורמי החירום, וכן פתרונות ושיפורי תוכנה למערכות קיימות.
  
במהלך הכנס יעמיד מד"א לרשות המשתתפים עמדות תצוגה של האמצעים הטכנולוגים הקיימים היום בארגון ואת רכבי ההצלה שבשימושו, ואילו מכללת אפקה תעמיד  לרשות המשתתפים מעבדות, ציוד ואנשי צוות. גורמי חדשנות ברפואה הצבאית ייעצו לצוותים המעוניינים בכך. חברת שירותי השכרת הקורקינטים  BIRD תיקח גם היא חלק במדא"תון ותסייע לצוותים המעוניינים לפתח פתרונות רפואת חירום מבוססי קורקינטים באמצעות השאלת קורקינטים וייעוץ.
  
אלי בין, מנכ"ל מד"א: "מד"א חרט על דגלו פיתוח אמצעים טכנולוגיים, שמטרתם קיצור זמני התגובה והעלאת הסיכוי להצלת חיים בכל מקום, שבו נידרש לכך. המד"אתון הוא יוזמה, שנולדה מתוך הרצון להרחיב את מגוון האמצעים העומדים לרשותנו. אני מודה להנהלת מכללת אפקה על שיתוף הפעולה".
 
ד"ר אלי יפה, סמנכ"ל קהילה במד"א: "במד"א יש מתנדבים רבים, שעוסקים בתחומים שונים בחייהם ובעלי ניסיון רב. חוכמת ההמונים של מתנדבים אלה, שעובדים בהייטק, בצה"ל ובמקומות רבים נוספים, יכולה לבוא לידי ביטוי ולתרום רבות בתחום הצלת חיי אדם. אני משוכנע שבמד"אתון תהיה תרומה משמעותית ואני שמח, שאנו גם מנסים לרתום אמצעי תחבורה, שהפך נפוץ כל כך, גם לטובת מקרי חירום".
 
יניב ריבלין, מנכ"ל BIRD ISRAEL: "כחברה הראשונה בעולם, שהפעילה שירות השכרת קורקינטים חשמליים בהיקף נרחב, אנו שמחים לסייע ליוזמה הברוכה  של מד"א ומכללת אפקה ולהעמיד לרשות משתתפים, שיהיו מעוניינים בכך, ציוד ותמיכה לשימוש בקורקינט חשמלי ככלי עזר לרפואת חירום. Bird מצליחה לפתור את בעיית הקילומטר הראשון והאחרון בערים הצפופות ואנו בטוחים, שלפרישה הנרחבת של הכלים במרחב האורבני יכולה להיות תרומה משמעותית להצלת חיי אדם היות ומרכיב הזמן וההגעה המהירה למטופל הם משמעותיים ביותר ברפואת החירום".
 
אלון ברנע, (בתמונה למעלה), סגן נשיא לפיתוח, אפקה המכללה האקדמי להנדסה: "אפקה שמחה להיות שותפה ולארח את המד"אתון.  אנו מחנכים את הסטודנטים - המהנדסים והמהנדסות לעתיד, להיות חלק בלתי נפרד מהקהילה ומהעולם האמיתי ולהביא לידי ביטוי מצוינות הנדסית וערכית גם יחד.

המד"אתון הוא חלק מהחיבור בין הנדסה לקהילה. אנו שמחים על ההזדמנות לרתום גם את מהפכת אמצעי התחבורה הזעירה (MICROMOBILITY) כגון קורקינטים חשמליים, כחלק משיתוף הפעולה עם מד"א, המניב תרומה משמעותית לחברה ולקהילה הסובבת אותנו".
מד"אתון
 
 



 
 
Bookmark and Share