Telecom News - איך יפעלו מוקדי השירות של חברות התקשורת ביום הבחירות לכנסת ה-22?

איך יפעלו מוקדי השירות של חברות התקשורת ביום הבחירות לכנסת ה-22?

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> איך יפעלו מוקדי השירות של חברות התקשורת ביום הבחירות לכנסת ה-22?
רוב אם לא כל חברות התקשורת בתחומים הקווי והסלולרי תפעלנה "במתכונת שבת", בניגוד לחוק ולתקנות, בגלל הגיבוי של "הקליקה", שנמצאת מעל לכל חוק, "קליקה" המנהלת את משרד התקשורת לטובת האינטרסים של החברות וכנגד האינטרסים של הציבור, בשתיקת שר התקשורת דודי אמסלם, ששמירת החוק לא נחשבת כחשובה בעיניו, גם לא ביום הבחירות לכנסת ה-22. עדכון בסוף הכתבה: שירותי התקשורת אינם "עובדים כסדרם".
מאת: אבי וייס, 16.9.19, 18:06דודי אמסלם

בלעדי. ב-5.9.19 פרסמתי את המאמר: "האם ביום הבחירות לכנסת ה-22 מוקדי השירות יעבדו "במתכונת שבת"?".

כעת יש לי תשובה ברורה יותר לשאלה הזו:

זאת, לאור אי עדכון הרישיונות של חברות התקשורת, שבפיקוח משרד התקשורת והחלטת מועצת הכבלים והלוויין בעניין הרישיונות של הוט ו-YES.

סביר להניח, שכמעט כל חברות התקשורת תצפצפנה על הצו והחוק (שצילומו מצוי בנספח בתחתית הכתבה) ותפעלנה ב"מתכונת שבת", בזמן שהצו מחייב אותן לפעול "כסדרן" (כלומר: כרגיל, כמו בימי חול). 

השינוי היחיד, לעומת מערכת הבחירות לרשויות המקומיות בשנה שעברה ומערכת הבחירות הקודמת לכנסת ה-21 השנה, שהפעם "מוקדי התמיכה הטכניים" אמורים לעבוד גם בשבת, כלומר גם ביום הבחירות (מוקדים אלו אמורים לעבוד 24 שעות ביממה, כל השנה, מלבד יום כיפור). 

ההפקרות הזו מתאפשרת בזכות האדישות ואי ההתערבות  של כבוד השופט חנן מלצר, בתמונה משמאל, המשנה כבוד השופט חנן מלצרלנשיאת בית המשפט העליון, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת, (למרות כל הפניות שנעשו אליו), בזכות האדישות של שר התקשורת דודי אמסלם, תוך התעלמות מוחלטת שלו לצורך בהגנה על הציבור בישראל ובזכות השליטה המוחלטת של "הקליקה" בהתנהלות המופקרת של שוק התקשורת ומשרד התקשורת.

כך, חרף החלטת כב' השופט, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-22, כי שרותי התקשורת יפעלו כסדרם - וכי האפשרות לעבוד ב"מתכונת שבת" היא רק כמפורט בסעיף 17 בהחלטה (״שירותים אחרים...״) - שוב הצליח מאיר בן בסט והצמרת במשרד התקשורת התומכת בו, בשימועים, שנעשו ללא חוות דעת משפטית תומכת לעבודת המוקדים ב"מתכונת שבת" בבחירות. גם פרוטוקול לשימוע - אין. את הכאוס הזה, משרד התקשורת בעצמו מאשר שזה המצב (כאן). 

נוצר כאן מהלך של תמיכה באינטרסים הכלכליים של בעלי חברות התקשורת וכנגד האינטרסים של הציבור וכנגד חוקי מדינת ישראל.

לכן, ביום 6.9.19 שלחתי לצמרת משרד התקשורת, צמרת מועצת הכבלים והלוויין ושר התקשורת את השאלות הדחופות הבאות:
"שלום רב,
1. בהתאם להחלטת מועצת הכבלים והלוויין (מצ"ב ההחלטה), החלטה, שפורסמה כאן בסעיף 34, החלטה מס' 1-11/2019 מיום 25.7.19 שפורסמה משום מה רק ב-1.9.19, בנושא: "מוקדי שירות טלפוניים וזמני מענה", יש התייחסות להפעלת מוקדי השירות של החברות הוט ו-YES ביום הבחירות לכנסת ה-22,
בהחלטה של המועצה מצוין כמה פעמיים המשפט והמילים: "...להחלטת ועדת הבחירות...", ו"...ההחלטה..." , ו- "...הנחיית ועדת הבחירות המרכזית.."
החלטת מועצת הכבלים והלוויין
2. יודגש, שזו לא החלטה ולא הנחייה. זה צו שיפוטי חוקי על בסיס 2 חוקים, צו שניתן ע"י שופט עליון.
3. האם מועצת הכבלים והלוויין קיבלה אישור מאיזו סמכות רשמית (היועמ"ש, הפרקליטות, בית משפט כלשהו, השופט החתום על הצו, היועצת המשפטית של משרד התקשורת, או כל גוף בעל סמכויות בתחום מילוי צווים שיפוטיים), שאכן ההחלטה של המועצה חוקית ואין צורך למלא אחר הוראות הצו הזה וניתן לאפשר עבודה של מוקדי השירות של החברות הוט ו-YES ביום הבחירות ב"מתכונת שבת"??
אודה להתייחסות דחופה".
 
תגובה טרם קיבלתי. ככל שאקבל - אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שתשובה לא אקבל, די ברור למה.

לפני כן, ביום 30.8.19 שלחתי לצמרת משרד התקשורת ולשר התקשורת את השאלות הבאות:סיני ליבל
"סוף שבוע טוב,
מה תגובתכם למצ"ב? [ פניית סיני ליבל, בתמונה משמאל, פנייה שפורסמה כאן]
תגובת ועדת הבחירות ומשרד התקשורת לפנייה שבמצ"ב - אינה תיאורטית, שכן בתחילת ספטמבר 2019 השאלה הבאה שוב אינה תאורטית:
האם שירותי התקשורת יפעלו כסדרם ביום הבחירות לכנסת ה -22 (17 ספטמבר 2019), או ששירותי התקשורת יפעלו "במתכונת שבת", במוקדים הטלפונים של חברות הסלולר וחברת הבזק הגדולות - כפי שפעלו באדיבות משרד התקשורת ביום הבחירות לכנסת ה -21 (9 אפריל 2019) ובבחירות שהיו לרשויות המקומיות (30 באוקטובר 2018)?"

לאחר כמה תזכורות, קיבלתי ביום 4.9.19 ממשרד התקשורת את התגובה הקצרה הבאה: "כן". (זו כל התגובה. מילה אחת - כן).

לכן, ביום 4.9.19 שלחתי שוב לצמרת משרד התקשורת את השאלה המשלימה:
"התשובה לא ברורה
כן "במתכונת שבת", או כן "יפעלו כסדרם"?"

תגובה טרם קיבלתי. ככל שאקבל - אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שתשובה לא אקבל, די ברור למה.

כך, תחום התקשורת (למעט הכיסוי של "תיק 4000") לא מעניין בכלל את המפלגות הרצות בבחירות לכנסת ה-22, ולכן מוקדי השירות הטלפוניים (למעט מוקדי השירות הטכני) - לא יעבדו גם הפעם כסדרם, כנדרש בחוק ובצו, ביום הבחירות לכנסת ה-22, אחרי שבבחירות לכנסת ה-21 הם פעלו ב"מתכונת שבת" מצומצמת ביותר - באדיבות משרד התקשורת, שצפצף פעמיים על החוק והצווים והתעלם מהצפצוף של חלק מחברות התקשורת מהחוקים ומהצווים הללו, וכעת זו פעם שלישית.

זה עוד הפסד קטן אבל חשוב, של "שלטון החוק" ועליונות "שלטון החוק", מול שלטון פקידים החושבים ובטוחים, שהם מעל לחוק (התופעה החמורה הזו נקראת Deep State),פקידים, ששוב ניצחו את החוק והאינטרס הציבורי והצרכני. 

בעקבות הכתבה, הוגשה למבקר המדינה תלונה חמורה כנגד בכירי משרד התקשורת ע"י סיני ליבל. אישור קבלת התלונה ע"י מבקר המדינה מצוי כאן והתלונה עצמה מצויה כאן - למתעניינים. 

עדכון 17.9.19, 10:50: מבדיקה טלפונית שביצע סיני ליבל במוקדי השירות של חברות התקשורת הגדולות, עולה ש"איש הישר בעיניו ייעשה". יש חברות שמצפצפות גם על הצו וגם על הוראות הרישיון שלהן (שמחייב להחזיק מוקד תקלות טכני 24 שעות ביממה, כל השנה למעט יום כיפור).

חריג לטובה זו פלאפון. סלקום והוט מובייל עושות צחוק מהצו ומהרישיון - גם יחד. 


לכן, סיני ליבל שלח את המסמך הבא (נמצא כאן, למתעניינים), לשר ולמנכ"ל משרד התקשורת, ליו"ר ועדת הבחירות ולמבקר המדינה, על "הצלחת" יצירת כאוס בפעם השלישית, בתחום שירותי התקשורת ביום בחירות. 

נספח
הצו המעודכן "לבחירות לכנסת ה-22' שבתוקף מיום 8.8.19, בחתימת כבוד השופט חנן מלצר, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-22:
צו יום הבחירות
CALL CENTER FREE



 
 
Bookmark and Share