Telecom News - פערי הדיגיטציה - אתגר השווקים המפותחים

פערי הדיגיטציה - אתגר השווקים המפותחים

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> פערי הדיגיטציה - אתגר השווקים המפותחים
פערי הדיגיטציה - אתגר השווקים המפותחים
מאת: משה שובה, 21.9.19, 16:43משה שובה קרדיט צילום קובי קנטור ז"ל

תרחיש, שבו השווקים המפותחים יישארו הרחק מאחורי הכלכלות המתפתחות כשמדובר בתהליכי דיגיטציה, עלול להתקיים, וזו קריאת אזהרה עבור ארגונים. במחקר נבדקה מידת הבגרות של עסקים ברחבי העולם בכל הקשור לטרנספורמציה הדיגיטלית. זאת, כדי להבין איפה "עומד" העולם בתהליך, ומהם הפערים.
 

לכולנו יש דרישות הגוברות והולכות מהמחשבים המקיפים אותנו מכל עבר - בחיים הפרטיים והמקצועיים כאחד. בעידן הטרנספורמציה הדיגיטלית של עולם אולטרה-דיגיטלי, התחרותיות בשיאה וכל חברה יכולה לפנות לכל שוק.

מעבר לריבוי המתחרים בשווקים, על ארגונים לכלול במערך השיקולים שלהם גם משתנים כמו שינויי אקלים, מחסור במשאבים (כוח אדם, טכנולוגיה) וכד'.

כמה פעמים יצא לנו להסתכל בשעון אחרי 12 בלילה ולהגיד "אוי, כבר מחר". בעולם העסקי התחרותי, האמירה "כבר מחר" היא מצב תמידי. דרישות המשתמשים הגוברות, תחרות חזקה יותר, שינויי אקלים, מחסור במשאבים וכד' - הכל כבר על השולחן. בהתאם, לומר "העתיד כבר כאן" זו לא קלישאה.

במחקר משותף של החברות דל טכנולוגיות ואינטל בשיתוף עם חברת המחקר ונסון בורן, נבדקה מידת הבגרות של עסקים ברחבי העולם בכל הקשור לטרנספורמציה הדיגיטלית. זאת, כדי להבין איפה "עומד" העולם בתהליך, ומהם הפערים.

מסתבר, שיש לא מעט פערים. רק כרבע מהנשאלים במחקר אמרו, שהארגון שלהם נחשב ל"מוביל דיגיטלי" - כזה המיישם את השינויים הדיגיטליים.

כ-75% הנותרים אמרו, שהארגון שלהם לוקח את הזמן. כלומר - "נגרר דיגיטלי".

בהינתן מספר כה גדול של "נגררים דיגיטליים", אין זה מפתיע ,שמחצית מהנסקרים צפו, שתוך 5 שנים, הארגון שלהם לא יצליח לעמוד בדרישות הלקוחות ועלול להפוך ללא רלוונטי.

מדד התחרותיות העולמי, שפורסם בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס ב-2018, פרט את המדינות התחרותיות ביותר בעולם, כאשר ארה"ב וסינגפור בראש ואחריהן גרמניה, שוויץ ויפן. ישראל שובצה במקום ה-20 מתוך 140 המדינות שנבדקו.

זה לא יהיה מוגזם להסיק, שהמדינות המתועשות המצויות בראש הרשימה, משקיעות יותר מכולן, ובקצב מהיר מכולן, בתהליכי הדיגיטציה והחדשנות שלהן. הן אלו עם המומחיות הטכנולוגית מחד, והתקציבים הגדולים מאידך.

לפי המחקר של דל טכנולוגיות ואינטל, המדינות הפעילות ביותר בתהליך הדיגיטציה ובהתאם ממוקמות בראש הרשימה הן הודו, ברזיל ותאילנד. בעוד בשווקים מפותחים, רק 24% מהחברות הן מהחלוצות בסביבתן (מבחינת חדשנות וטכנולוגיה), בהודו למשל, כשוק מתפתח, מספר החברות עומד על 45%. נראה, שלמרות שאלו מדינות מתפתחות עם שווקים מאתגרים, ניתן לציין אותן לטובה בדרך שהן עושות להשגת דיגיטציה ראויה.
 
דל

למעשה, הגנת נתונים, אבטחת מידע ורגולציה הן מהמשוכות המרכזיות בדרך לדיגיטציה מלאה. עדיין, השאלה, שצריכה להישאל היא: האם הודו ותאילנד נמצאות בראש רשימת המדינות התחרותיות ביותר בעולם הדיגיטלי, כיוון שהן מבצעות בשיטתיות פרויקטים רבים במרחב הדיגיטלי ובצורה אינטנסיבית יותר מהיתר.

לאור הנתונים ניתן להניח, שתרחיש, שבו השווקים המפותחים יישארו הרחק מאחורי הכלכלות המתפתחות כשמדובר בתהליכי דיגיטציה, עלול להתקיים, וזו קריאת אזהרה עבור ארגונים.

קרדיט תמונה עליונה: קובי קנטור ז"ל.

מאת משה שובה, ספטמבר 2019.
סמנכ"ל טכנולוגיות ומנהל פריסיילס, דל טכנולוגיות ישראל (Dell Technologies)

דל

דל

דל

דל

דל



 
 
Bookmark and Share