Telecom News - הוטמנה מערכת כביש חשמלי מלאה והוטענה רנו זואי חשמלית תוך כדי נסיעה

הוטמנה מערכת כביש חשמלי מלאה והוטענה רנו זואי חשמלית תוך כדי נסיעה

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> הוטמנה מערכת כביש חשמלי מלאה והוטענה רנו זואי חשמלית תוך כדי נסיעה
הוטמנה מערכת כביש חשמלי מלאה והוטענה רנו זואי חשמלית תוך כדי נסיעה
מאת: מערכת Telecom News, 22.9.19, 14:35BUS FREE

הטמנת הסלילים מתחת לכביש היא שלב חשוב לקראת הכשרת צוותים להטמעת מקטעי כביש חשמלי. במסגרת הניסוי הודגמה העברת אנרגיה בעוצמה של8.5 KW ‎‏ בנצילות של מעל 91%. ‏הצפי הוא להגיע להעברת אנרגיה של מעל ‏15 KW‎‏ בשבועות הקרובים‏.
 
חברת אלקטריאון הישראלית המפתחת מערכת כביש חשמלי, הודיעה על הטמנת מערכת כביש חשמלי מלאה מכוסה באספלט, לאורך 20 מטר בכביש הניסויים החיצוני במתחם החברה וביצעה בהצלחה טעינה של רנו זואי חשמלית תוך כדי נסיעה.

הסלילים החשמליים, שהתקבלו מפס הייצור של חברת האטצ'נסון, הם בתצורה הסופית, שתוטמן בפרויקטים של החברה בת"א ובשבדיה. במסגרת הניסוי הדגימה החברה העברת אנרגיה בעוצמה של8.5 KW ‎‏ בנצילות של מעל 91%. ‏החברה צופה  להגיע להעברת אנרגיה של מעל ‏15 KW‎‏ בשבועות הקרובים‏.

הטמנת הסליל והרצת המערכת מהווה אבן-דרך מרכזית לקראת תחילת ההתקנה של מערכת הכביש החשמלי באי גוטלנד שבשבדיה, לאורך 1.6 ק"מ, כתנאי לעמידה בתנאי הסף למכרז טרום-מסחרי, שצפוי לצאת בשבדיה במהלך החודשים הקרובים.

לקראת ההתקנה תקיים החברה בתחילת החודש הקרוב מפגש הדרכה והדגמה, שבו יוכשר צוות ההתקנה השבדי ותבוצע התקנה משותפת של מקטע כביש נוסף, באורך של כ-50 מטר במתחם החברה. בהדרכה ישתתפו, בין היתר, נציגי חברת EiTech (חברת בת של תאגיד VINCI העולמי), שתוביל את ההתקנה בשבדיה, חברת NCC - חברת תשתיות כבישים בשבדיה, שתפקח על סלילת הכביש וכן נציגים ממחלקת דרכים בעיריית ת"א, נתיבי איילון, נתיבי ישראל וחברת חוצה ישראל, נציגים בכירים מתאגיד VINCI העולמי ומנהל החדשנות ומנהל תחום התחבורה החכמה של חברת Eurovia ועוד.

במקביל, החברה, יחד עם שותפיה, החלה בתהליך התקנת המקלטים פרי פיתוחה על גבי 2 אוטובוסים ‏חשמליים של חברת ‏HIGER‏ ומשאית חשמלית כבדה של חברת ‏EFORCE‏.‏ ההתקנה על המשאית צפויה להסתיים במהלך חודש דצמבר 2019, לקראת הדגמה חיה על הכביש החשמלי ‏בשוודיה ברבעון ראשון ל-2020. האוטובוסים צפויים להיות מוכנים לקראת חודש פברואר 2020 ‏ובמהלך חודש אפריל 2020 צפויה החברה לבצע נסיעה וטעינה שלהם בשוודיה ובתל אביב.‏

ועדת ההיגוי להדגמת הכביש החשמלי בת"א המורכבת מנציגי עיריית ת"א, נתיבי איילון, חברת דן ‏והחברה החליטה על מיקום ההדגמה בנתיב שבין תחנת רכבת האוניברסיטה והאוניברסיטה דרך רח' ‏קלאוזנר. מערכת הכביש החשמלי תטעין אוטובוס של חברת דן, שישמש כשאטל להסעת סטודנטים. תהליך ‏העבודה מול הגורמים השונים במסגרת תכנון הפיילוט נמצא בעיצומו ותחילת התקנת התשתית במסגרת ‏הפרויקט צפויה לרבעון שני ל-2020.‏

אורן עזר, מנכ"ל חברת אלקטריאון: "הטמנת הסלילים מתחת לכביש היא שלב חשוב לקראת הכשרת הצוותים להטמעת מקטעי כביש חשמלי בשוודיה ובת"א. אנו מברכים על שיתופי הפעולה, שנוצרו עם שותפים בישראל ומחוצה לה, שסייעו בהפיכת חזון הכביש החשמלי למציאות".



 
 
Bookmark and Share