Telecom News - עלייה של 89% במתקפות המתמקדות במועדוני לקוחות Loyalty Programs

עלייה של 89% במתקפות המתמקדות במועדוני לקוחות Loyalty Programs

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> עלייה של 89% במתקפות המתמקדות במועדוני לקוחות Loyalty Programs
דו"ח: עלייה של 89% במתקפות הונאה המתמקדות במועדוני לקוחות (Loyalty Programs)
מאת: מערכת Telecom News, 15.10.19, 12:59CYBER FREE

הדו"ח עוקב אחר הטרנדים הבולטים בפעילויות עויינות המכוונות נגד אתרי סחר מקוון ומציג ממצאים המספקים מבט מקיף על ממדי התופעה.

חברת Forter (פורטר) הישראלית, שעוסקת בתחום מניעת הונאות מסחר אלקטרוני, הודיעה היום על פרסום דו"ח מדד מתקפות הונאה. הדו"ח עוקב אחר הטרנדים הבולטים בפעילויות עויינות המכוונות נגד אתרי סחר מקוון ומציג ממצאים המספקים מבט מקיף על ממדי התופעה.

 הדו"ח מצביע על כך, שמרחב הפשיעה וההונאה ברשת מתפתח במהירות אל מעבר לנקודת התשלום וביצוע העסקה עצמה. מהנתונים עולה, שחלה עלייה חדה של 89% ביחס לשנה הקודמת בהונאות “מועדוני לקוחות” (Loyalty Programs), כמו גם מגמה בולטת של עלייה בהונאות המתמקדות בניצול לרעה של מדיניות ההחזרה והזיכויים הכספיים. עוד חושף הדו"ח, שהיקף הכנסות הפשיעה כתוצאה מהונאות מקוונות עלה ב-12% ביחס לשנה החולפת.

בנוסף, מתווה תקיפה, שעושה שימוש בהשתלטות על חשבונות, הוא בעל שיעור הצלחה גבוה לאין ערוך ביחס למתווי תקיפה אחרים. עוד חושף הדו"ח, שמספר שיא של 1.5 מיליון חשבונות צרכנים באתרי קניות שונים שנפרצו, שוכפלו ע"י עבריינים, שהעבירו כספים לחשבונות אלה מחשבונותיהם הלגיטימיים של הקורבנות.

אחוז הפשיעה המקוונת, שעושה שימוש בחולשות הטמונות בהפרדה המבנית בין עולם האוף ליין והאונליין של קמעונאיים נמצא במגמת עלייה משמעותית.  הדו"ח מציג עלייה של 23% בהונאות המבוססות על זיכויים, שניתנו למוצרים, שנרכשו אונליין בחנויות פיזיות, ועלייה דומה בהונאות המבוססות על זיכויים של מוצרים, שנרכשו בחנויות פיזיות. טרנד נוסף, שנמצא בעלייה של 10%, הוא הונאות העושות שימוש לרעה בקופונים.

מייקל רייטבלט, מנכ"ל ומייסד משותף של פורטר: "בשנה האחרונה אנו עדים למגמה ברורה המתפתחת בעולם הפשיעה המקוונת. בעוד בתעשייה כולה מושקעים מאמצים אדירים באיתור ומניעה של הונאות תשלום הממוקדות בנקודת ביצוע העסקה - מה שבעצם מסכל פעילות עבריינית ברמה נמוכה, הרי שאנו עדים לכך ,שיותר רמאים ונוכלים מפנים את המאמצים שלהם לשלבים מוקדמים יותר במסע הלקוחות בעת הליך הרכישה. זאת, כדי לקבל גישה לחשבונות שלהם.

 מגמה נוספת שזיהינו מעידה על כך, שקיימת עלייה במקרי הונאה, שאינם מתמקדים בחיובי אשראי שונים, ושעבריינים עוברים בהדרגה להונאות, שבבסיסן נמצאות צורות תשלום, שאינן מושתתות בהכרח על חיוב אשראי, אלא על מה שמכונה "מטבעות פיננסים רכים", דוגמת הונאות המבוססות על הטבות מועדוני חברים וכאלו הכוללות ניצול מדיניות החזרת המוצרים.

כדי להתמודד עם האתגרים על קמעונאים להטמיע מערכות, שתנטרנה ברציפות ובזמן אמת אירועים חריגים לאורך כל מסע הלקוחות. תמו הימים בהם היה די בהגנה מפני הונאות אשראי ברגע החיוב. רק הטמעת פלטפורמת מניעת הונאה משולבת תאפשר לסוחרים לטפל באיום המתגבר הזה בצורה הוליסטית ומדויקת לאורך מסע הלקוחות כולו".

ג'ורדן מקי, מנהל מחקר בחברת "451 Research": "כיום, מה שמכונה 'מסע הלקוח' (מכלול חוויות הלקוח בכל שלב במהלך חוויית הקנייה המקוונת) נעשה מורכב מאי פעם. זאת, בעוד הצרכן מתממשק עם חברות ומותגים שונים לאורך תהליך הרכישה במספר רב של נקודות מגע ועל פני פלטפורמות שונות ומרובות.

הנתונים המוצגים בדו"ח מתקפות ההונאה הם הוכחה לכך, שבעוד מערכות התשלומים וענף המסחר האלקטרוני העולמי עוברים שינויים, הפושעים לא נותרים מאחור ומתאימים עצמם למציאות המשתנה. בזמן שמרחב ההונאה ואסטרטגיית הפשיעה מתאימים עצמם לנקודות תורפה החדשות בממשק החיבור של הלקוח, על קמעונאיים להרחיב את המיקוד שלהם בכל הנוגע לסיכול פעולות הונאה אל עבר כלל נקודות הממשק לאורכו של כל מסע הלקוח".
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share