Telecom News - בלאק נובמבר - כך תרכשו בבטחה בחודש הקניות במחשב ובסמארטפון

בלאק נובמבר - כך תרכשו בבטחה בחודש הקניות במחשב ובסמארטפון

דף הבית >> צרכנות >> הטיפ השבועי לחסכון >> בלאק נובמבר - כך תרכשו בבטחה בחודש הקניות במחשב ובסמארטפון
בלאק נובמבר - כך תרכשו בבטחה בחודש הקניות במחשב ובסמארטפון
מאת: מערכת Telecom News, 27.10.19, 16:02CYBER FREE
 
חגי השופינג, שחלים בחודש נובמבר, הם סיבות מצוינות לרכוש והרבה. כיצד להימנע מהונאות ולהגן על הזהות האינטרנטית? טיפים לרוכשים.
 
בנובמבר יפורסמו מגוון דילים והטבות שוות במסגרת: הבלאק פריידי, יום הרווקים הסיני, סייבר מאנדיי ושופינג IL הישראלי. חגי השופינג, מעבר למחירים השווים, שהם מבשרים, הם גם הזדמנות מצוינת לעברייני רשת לנצל את הקונים הלהוטים.

חברת אבטחת המידע ESET ריכזה את כל מה שחשוב ליישם כדי להימנע מהונאות ולהגן על הזהות האינטרנטית.
  1. אל תלחצו על קישורים לא מוכרים לאתרים המפרסמים מבצעים, קופונים וכד'. במיוחד בתקופת המבצעים וההנחות של סוף השנה האזרחית חשוב להיות עירניים לתרמיות, שמנסות לנצל את התקופה הזו בשנה. התרמיות יכולות להגיע במייל, ברשתות החברתיות, בווצאפ ואפילו במודעות בגוגל.
  1. ודאו שהאתר שאתם רוכשים בו מאובטח - בדקו האם כתובת האתר מתחילה ב-Https, שכן מרבית אתרי הקניות מצפינים את תעבורת התקשורת. בנוסף, באתרים מאובטחים ישנו סימן של מנעול ירוק מצד שמאל של הכתובת (ימין אם הדפדפן בעברית). שימו לב כי סימון המנעול מופיע בשורת כתובת ה-URL ולא באתר עצמו - זה יכול להעיד על אתר פיקטיבי.
 
ESET
 
  1. ודאו שמערכת ההפעלה מעודכנת וכוללת את תיקוני האבטחה האחרונים.
  1. שלמו בכרטיס אשראי או ב-PayPal - חברות כרטיסי האשראי מאפשרות לרוכשים הגנה אם משהו השתבש במהלך הקנייה. אם אתר האינטרנט מבקש מכם לשלם באמצעות העברה בנקאית, עדיף שתוותרו על זה. (אם אתם קונים, למשל, באתר הפופולרי אסוס, אם תשלמו באמצעות PayPal ותרצו להחזיר את הקנייה, PayPal אף תחזיר לכם את העלות של המשלוח חזרה, מוגבל לעד 12 פעמים בשנה).
  1. הגדירו התראות באמצעות חברת האשראי - כך תוכלו לקבל SMS או דוא"ל על כל רכישה המתבצעת בכרטיס האשראי. הגדירו את ההתראות החל מסכום נמוך עבור כל רכישה. כמו כן, הגדירו התראות עבור סך רכישות מעל סכום מסוים כדי להגן על רכישות מרובות של סכומים נמוכים. ניתן גם להגדיר התראות רק על רכישות מחו"ל.
  1. ודאו כי תוכנת אנטי-וירוס אמינה פועלת במחשב ושהדפדפן כולל פלאגין לחסימת מודעות.
  1. ודאו כי רשת ה-WiFi, שהמחשב מחובר אליה, מאובטחת ואתם יודעים למי יש גישה לרשת הביתית שלכם. מומלץ לא להשתמש ברשת WiFi ציבורית בזמן הביצוע של רכישות מקוונת, גם אם היא מוגנת בסיסמה. רכישה ממחשב או סמארטפון, שמחובר לרשתות ציבוריות לא מאובטחות, מאפשרת יירוט של המידע ע"י תוקפים, שמחוברים לאותה הרשת, ובכך לגנבה ושימוש בפרטי התשלום שלכם.
  1. כל הסיסמאות, שאתם משתמשים, בהן צריכות להיות מורכבות, כאלו שקשה לנחש או אפילו טוב יותר, קשה לנחש, אבל קל לזכור. חשוב גם לא "למחזר" סיסמאות עבור מספר אתרים ושירותים.
  1. השתמשו באימות דו-שלבי, אם הוא מוצע באתר בו אתם רוכשים - באמצעות האימות הכפול גם במידה והסיסמה שלכם דלפה החוצה איכשהו, מבלי השלב השני לא ניתן יהיה לעשות איתה כלום.
ומה לגבי סמארטפון או טאבלט?
אי אפשר להתעלם מכך, שאחוז גדול מסך הרכישות יתבצע מהסמארטפון ולכן גם כללי רכישה בטוחה במובייל הם חשובים.
בסקר, שערכה החברה בשיתוף מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה, עלה, שלרוב גדול מבעלי הסמארטפונים יש מערכת הפעלה מסוג אנדרואיד כשבפחות משליש מהם מותקנת תוכנת אנטי וירוס (28%). למרות שמחקרים מעידים על עלייה באיומים המכוונים למערכות האנדרואיד עדיין מרבית הישראלים מאמינים, שאין צורך באמצעי הגנה כשלמעשה ל-72% מהנשאלים בעלי מערכת הפעלה אנדרואיד אין או שאינם יודעים אם מתקנת תוכנת אבטחה.
 
מה מומלץ כדי להבטיח רכישה בטוחה בסמארטפון או בטאבלט?
מומלץ להקפיד לפעול לפי הטיפים הבאים:
 
  1. הורידו אפליקציות רק מחנויות אפליקציות רשמיות כמו Google Play או Apple Store של אפל.
  2. היזהרו מאפליקציות המבקשות הרשאות חשודות, כגון גישה לאנשי קשר, הודעות טקסט, הרשאות ניהול, סיסמאות או פרטי כרטיס אשראי.
  3. בדקו את הפרטים של האפליקציה לפני ההורדה. שימו לב למפתחים ולאיות של שמות המותג.
ההיגיון שלכם חשוב, אל תתעלמו ממנו
גם בתקופת המבצעים, עסקאות, שנראות לכם משתלמות מידי, כנראה שהן לא באמת כאלו. אם מצאתם נעלי ספורט של המותג האהוב עליכם שהמחיר שלהן בארץ הוא כ-700 ש"ח, וכעת מצאתם דיל שווה לאותה נעל בדיוק רק ב-120 ש"ח, יכול מאוד להיות, שמדובר במוצר מזויף או בתרמית. חשוב לוודא שמדובר במבצע אמיתי.

תמיד תזכרו - אם הגעתם למוצר המבוקש דרך לחיצה על קישור מרשת חברתית, למשל פייסבוק או אינסטגרם ואפילו גוגל, תמיד תבדקו בנפרד גם באתר הרשמי של החברה המפרסמת.
 
 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share