Telecom News - מחקר ישראלי: הכי קרוב ליד אנושית: זרוע רובוטית היכולה לאחוז בכל צורה

מחקר ישראלי: הכי קרוב ליד אנושית: זרוע רובוטית היכולה לאחוז בכל צורה

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> מחקר ישראלי: הכי קרוב ליד אנושית: זרוע רובוטית היכולה לאחוז בכל צורה
מחקר ישראלי: הכי קרוב ליד אנושית: פותחה זרוע רובוטית היכולה לאחוז בכל צורה שהיא
מאת: מערכת Telecom News, 30.10.19, 13:26פרופ אמיר שפירא מאתר האוניברסיטה
 
הזרוע החדשה בעלת תופסן ללא אצבעות, שמותאמת לפסי ייצור אוטומטיים, יכולה לאחוז מגוון צורות ולהפחית משמעותית את עלויות יצור החלקים.
 
חוקרים מאוניברסיטת בן גוריון בנגב פיתחו זרוע רובוטית ראשונה מסוגה המסוגלת לאחוז בכל צורה שהיא בדומה לפעולה של זרוע אנושית. ההמצאה, שנחשפה ע"י BGN Technologies - חברת מסחור הטכנולוגיות של אוניברסיטת בן-גוריון, תאפשר לתופסנים המשמשים בפסי יצור אחיזה של חלקים בצורות שונות באופן שיפחית את עלויות הייצור.
 
פסי ייצור אוטומטיים מסתמכים על רובוטים כדי לאחוז בצורה יציבה את החלקים המיוצרים. בשל מגוון הצורות של החלקים השונים, יש צורך להשתמש ביחידות קצה רובוטיות שונות, שכל אחת מותאמת לגיאומטריה המיוחדת של החלק המיוצר. תכנון, ייצור והרכבת תופסני הקצה השונים על כל אחד מהרובוטים בפס הייצור, הם תהליכים יקרים הצורכים זמן רב.
 
כעת, BGN Technologies מציגה טכנולוגיה חדשה המאפשרת לתופסן קצה אחד להתאים למספר מטרות. ההמצאה, שפותחה ע"י פרופ' אמיר שפירא, (בתמונה למעלה), ודר' אבישי סינטוב מהמחלקה להנדסת מכונות באוניברסיטת בן-גוריון, מאפשרת לתכנן תופסנים חסרי אצבעות עבור רובוטים של פסי ייצור, שיאפשרו אחיזה של חלקים בעלי צורות שונות, ובכך להפחית את עלויות ייצור החלקים, תוך הגדלת אפשרויות הייצור של פסי הייצור.
 
ההמצאה מסתמכת על אלגוריתם חיפוש ייחודי המגדיר אזורי אחיזה אפשריים בסדרת החלקים בהם משתמשים בפס ייצור נתון. האלגוריתם לוקח בחשבון פרמטרים שונים, כמו הכוח הנדרש כדי לאחוז את החלק בחוזקה, ולאחר מכן מגדיר סדרת נקודות אחיזה משותפות לכל חלקי הייצור בהם משתמשים בפס הייצור המסוים. באופן זה, ההמצאה מאפשרת את התכנון של זרוע רובוטית, שתתאים לכל חלקי הייצור.
 
דני שטייר, פיתוח עסקי, מדעים מדויקים והנדסה, BGN Technologies: "פתרון פשוט ,לכאורה זה, מבוסס על אלגוריתם מתוחכם, שיכול להגדיל את היעילות והכדאיות הכלכלית של פסי ייצור ע"י הפחתת הצורך בזרועות רובוטיות מרובות, האצת קצב הייצור ואפילו התאמת פסי ייצור קיימים לצרכים אחרים. לאחר הגשת בקשת פטנט להגנת המצאה זו, אנו מחפשים כעת אחר שותפים אסטרטגיים להמשך הפיתוח והמסחור של הטכנולוגיה".
 
זרוע רובוטית
 
זרוע רובוטית
 
זרוע רובוטית פרופ' אמיר פשירא



 
 
Bookmark and Share