Telecom News - מחקר גם בישראל חושף אי אמון של ארגונים במערכות אבטחת הסייבר שלהם

מחקר גם בישראל חושף אי אמון של ארגונים במערכות אבטחת הסייבר שלהם

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> אבטחה וסייבר >> מחקר גם בישראל חושף אי אמון של ארגונים במערכות אבטחת הסייבר שלהם
מחקר גם בישראל חושף אי אמון של ארגונים במערכות אבטחת הסייבר שלהם
מאת: מערכת Telecom News, 7.11.19, 20:14CYBER FREE
 
המחקר הקיף 650 ארגונים, ביניהם 50 מישראל.
 
מחקר,שערכה חברת VMware בשיתוף עם Forbes Insight ב-18 מדינות באזורEMEA  (אירופה, מזרח התיכון ואפריקה), חושף אי אמון עמוק השורר בארגונים במערכות אבטחת הסייבר שלהם.
 
על פי הממצאים, רק כ-25% מהארגונים נותנים אמון בפתרונות האבטחה הקיימים בארגון. המחקר הקיף 650 ארגונים, ביניהם 50 מישראל.
 
יתרה מכך, 76% ממקבלי ההחלטות בארגונים הללו סבורים שהפתרונות הקיימים מיושנים ולא יצליחו להתמודד עם מתקפות מתוחכמות, על אף העובדה, ש-42% מהם רכשו פתרונות חדשים בשנה האחרונה (64% בישראל).
 
על חומרת המצב בארץ תעיד העובדה, ש-90% מהארגונים סבורים, שהפתרונות שלהם מיושנים, ו-100% מהארגונים המקומיים מתכוונים להגביר רכישות והתקנות של פתרונות חדשים ב-3 השנים הקרובות (לעומת 83% ב-EMEA).
 
רמת אמון נמוכה נרשמה גם ביחס לאבטחת יישומי הענן של הארגונים: רק 23% מהם באירופה (24% בישראל) הביעו אמון רב בפתרונות הללו וסבורים, שהם יגנו עליהם בעת מתקפות סייבר.
 
למרות הכוונות להשקיע יותר ולהיערך כראוי להתגוננות בפני מתקפות, הרי ש-31% ממנהלי האבטחה ב-EMEA, שהשתתפו במחקר העידו, שנדרשים להם עד שבוע ימים כדי להתייחס לסוגיות אבטחה ,שמתגלות בארגונים (אחוז זהה בישראל).
 
בעידן של עיבוד נתונים בזמן אמת, הצטרפות של 1 מיליון משתמשי אינטרנט חדשים מידי יום והיקף הטרנזקציות העסקיות, שמתבצעות מידי שנייה, זמן תגובה כה איטי הוא מקור לדאגה רבה.  
 
לחוסר האמון בפתרונות מתלווה גם חשש בעניין מוכנות הצוותים המקצועיים להתמודד עם מתקפות. כ-18% מהארגונים בלבד (8% בישראל) הביעו אמון רב במוכנות של צוותי אבטחת הסייבר להתמודד עם מתקפות מסוג זה.
 
כן מגלה המחקר פערים תפישתיים בין המנהיגים העסקיים של הארגון לבין צוותי הסייבר וה-IT בכל הנוגע למידת שיתוף הפעולה ביניהם. רק 21% מאנשי ה-IT (24% בישראל) סבורים, שמהנהלים העסקיים משתפים פעולה עמם ברמה הגבוהה הנדרשת להתמודדות בחזית הסייבר.
 
סילביאן קאזארד, סגן נשיא לנושא SDDC לאזור EMEA בחברת VMware: "כיום אנו חיים בעולם, שמתאפיין במורכבות הולכת וגדלה, עם יותר ויותר אינטראקציות מורכבות, יותר מכשירים וחיישנים מקושרים, עובדים מבוזרים גיאוגרפית וענן, שהרחיבו את מרחב התקיפה ושינו את הכללים. האבטחה מחייבת כיום מעבר מהשקעה, שמנסה למנוע פרצות בכל מחיר, לבניית אבטחה מובנית בכל מרכיב - באפליקציות, ברשת, ובכל מרכיב אחר המתקשר לרשת ונושא עמו נתונים. לא ניתן להימנע מפרצות אבטחה, אך המבחן הקובע הוא באיזו מהירות ובאיזו רמת יעילות ניתן לבלום את האיומים".
 
שלומי אביב, מנהל מכירות בכיר אזורי ב- VMware: "עידוד תרבות של מודעות לאבטחה ושיתוף פעולה בין כל המחלקות והצוותים גם היא הכרחית. מנהלים עסקיים ומומחי IT ואבטחה חייבים לדבר באותה השפה ולהכיר במה שמונח על כף המאזניים. השקעה באנשים הנכונים, שיניעו קדימה את התהליכים הנכונים, תאפשר לארגונים באזור להישאר צעד אחד קדימה בעולם של פשיעת סייבר מתוחכמת".

מידע נוסף למתעניינים:
VMware Announces New Security Solutions to Bring Intrinsic Security to the Modern Distributed Enterprise

בתמונה:מנכ"ל VMware פט גלסינגר - על רקע שקף החזון של VMware:
פט גלסינגר
 



 
 
Bookmark and Share