Telecom News - 7 דרכים בהן מחשב ה-Mac יכול להידבק בנוזקות

7 דרכים בהן מחשב ה-Mac יכול להידבק בנוזקות

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> 7 דרכים בהן מחשב ה-Mac יכול להידבק בנוזקות
7 דרכים בהן מחשב ה-Mac יכול להידבק בנוזקות
מאת: מערכת Telecom News, 24.11.19, 16:15התקפה
 
היום משתמשים רבים מאמינים, שאם הם משתמשים ב-Mac, הם אינם זקוקים לתוכנות הגנה על המחשב הודות למערכת הסגורה של Apple. האם זה נכון?
 
חברת אבטחת המידע ESET מסבירה איזה דברים המשתמשים עושים, שמשפיעים על רמת האבטחה במחשב:

מורידים תוכנות לא חוקיות: מדובר בדרך הקלה ביותר להשפיע על מערכת ההפעלה של ה-Mac. בחלק ניכר מהמקרים, המפיצים מעוניינים בהנגשה של כלים (שאמורים להיות בתשלום) בחינם. אבל לעולם אי אפשר לסמוך על תוכנה פרוצה מכיוון שאי אפשר לדעת מה הוסיפו לה לאורך הדרך.

הדרך הטובה ביותר להתקנת אפליקציות Mac היא מ-Mac App Store. ברירת המחדל של המערכת היא לאשר הרצה של אפליקציות ממפתחים מורשים, ומנגד להציג אזהרה אם מנסים להריץ אפליקציה שאינה אמינה.
 
לא מעדכנים אפליקציות ועדכוני מערכת: עדכונים לפעמים תופסים את המשתמשים בדיוק בזמן הכי עמוס ויש להם נטייה לדחות אותם למועד מאוחר יותר, וזה בדיוק מה שהופך את המחשב לפגיע במקרה של התקפה.

המערכת של ה-Mac יודעת מתי ומה צריך לעדכן בהתאם לפגיעויות חדשות שמתגלות. שימוש במערכת הפעלה או אפליקציה, שאינן מעודכנת לאורך זמן, שמה את המשתמשים צעד אחד אחרי התוקף, כאשר שימוש בתוכנה מעודכנת תשים אותם לפניו.
 
לא מפעילים חומת אש: חומת האש מגנה על המערכת מפני איומים לא רצויים ברשת ומשתמשים רבים מניחים מראש ,שהיא עובדת במערכת כברירת מחדל, אך זוהי הנחה שגויה.
 
לא משתמשים בסיסמה: הרגשת הביטחון של המשתמשים ב-Mac גורמת לכך, שרבים מהם אינם מקפידים על שימוש בסיסמה אישית. יש לעדכן סיסמה במערכת ולהשתמש בה במקרים של הפעלת המחשב מחדש או בחזרה ממצב שינה. כדאי מאוד שאם משתמשים במחשב נייד, שתהיה לו סיסמה. כך, שבמקרה של אובדן או גניבה, לא יעשו שימוש לא ראוי בנתונים האישיים. חשוב לבחור סיסמה איכותית וחזקה.

שימוש בתוספי Flash ו-Java: בעבר היה צורך בתוספים של נגני Flash ו-JAVA כדי ליהנות מתוכן מולטימדיה בכל האתרים, אך היום המצב אינו כך. יתכן, שהמערכת חשופה למתקפה בגלל זה, אבל בכל מקרה יהיה חכם לבדוק ולהסיר תוספים כאלה.
כדי לבצע זאת יש לפתוח את הגדרות המערכת ולחפש Flash Player או Java, ובמידה ואלה מותקנים, עדיף להסיר אותם.
 
ביטול ההגנות המובנות של המחשב: במחשבי ה-Mac ישנה הגנה מובנית, אחת מהן נקראת System Integrity Protection (SIP), שמונעת מהמשתמשים ומהתוכנות לבצע שינויים בחלקים הקריטיים שב-OS וגם מסייעת להתגונן מנוזקות שונות.
חלק מהמשתמשים ירצו לבטל את האפשרות הזו כדי לקבל שליטה מלאה על מערכת ההפעלה, אך זה לא יהיה רעיון טוב מכיוון שזה ישפיע על רמת האבטחה במחשב.
 
התעלמות מסימני אזהרה: העובדה, שמשתמשים ב-Mac לא אומרת, שאפשר לזנוח את כללי הזהירות. אין ללחוץ על לינקים או קבצים במיילים, אלא אם מכירים את השולח ולהשתדל לא להקליק על פרסומות קופצות. אם חושבים, שה-Mac נחשף להתקפה, יש להריץ תוכנת אנטי וירוס.
 
וקצת בשביל ההומור - פרסומת באורך 30 שניות שלApple  ל-Mac משנת 2006, שמדברת בדיוק על זה: היא מלגלגת על משתמשי PC ועל כך, שWindows- מלאה בווירוסים, לעומת Mac, שנקי ,לכאורה, מווירוסים. כמובן שאפל התעשתה מאז, וכבר אינה טוענת, שהמחשבים שלה חסינים ב 100% לווירוסים - פרסומת.
 
 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share