Telecom News - נחשפו 5 סטארטאפים הפועלים בפתח תקווה באירוע השנתי של The Nest

נחשפו 5 סטארטאפים הפועלים בפתח תקווה באירוע השנתי של The Nest

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> נחשפו 5 סטארטאפים הפועלים בפתח תקווה באירוע השנתי של The Nest
גם בפתח-תקווה יש מיזמים מלהיבים, שנחשפו באירוע השנתי (זו השנה רביעית) של The Nest, "הבית ליזמים צעירים" מיוזמתו של המנכ"ל חן זוהר. זאת, בנוסף לפעילות מצליחה (ברמה עולמית) של בני נוער מבתי ספר תיכון בפ"ת בתחום הרובוטיקה והיזמות. חשיפת 5 סטארטאפים חדשים עם מערכות מבוססות IoT ,ML ,AI ורובוטיקה, ובנוסף - מיזם פעילות ציבורית חדש וצומח במהירות, שיצא לפני כחודש לדרך - לסיוע לעצמאים הקטנים ולפרילנסרים. 
מאת: אבי וייס, 26.11.19, 06:30

מרכז היזמות של פתח-תקווה, The Nest, מיוחן זוהרזמתו של המייסד והמנכ"ל חן זוהר, (בתמונה משמאל), פועל מאז 2015 (כאן) ומאז אנו מלווים את ההתפתחות של המיזמים והיזמות בפ"ת לאורך השנים (כאן, כאן, כאן וכאן) וחשפנו מאז שהקהילה היזמית הזו נולדה, עשרות מיזמים הפועלים בפ"ת. היום נחשוף עוד 5 מיזמים כאלה וכן מיזם קהילתי חדש לגמרי. 

חן זוהר, מייסד ומנכ"ל The Nest והרוח החיה בפורום היזמים בפתח-תקווה: "אנו מציינים היום את השנה הרביעים לפעילות שלנו. היום אנו מבצעים את החגיגה השנתית שלנו, במסגרת שבוע היזמות העולמי, שזו רשת ענקית של יזמים, שמקיימים בשבוע הזה כ-35 אלף אירועים בכ-170 מדינות, עם מיליוני יזמים, משקיעים ומנטורים, בכל רחבי העולם.

זו שנה שלישית ברציפות, שאנו משולבים בשבוע היזמות העולמי, והיום נציג את הסיפור של Space IL, מיזם החלל הישראלי.

מבחינתנו, יזמות היא לא רק יזמות טכנולוגית, אלא כוללת גם יזמות חברתית. אנו בפ"ת מסייעים ללא מעט יזמויות כאלו ונציג אחת מהן היום, יזמות יוצאת דופן הנוגעת לציבור העצמאים הקטנים.

תודתי לקיידנס, שנתנה לנו את האולם והיכולת לקיים את האירוע, תודתי לכל השותפים שלנו כולל כל נותני החסות, לרבות נותנת חסות חדשה, שהצטרפה למעגל שלנו: חברת נספרסו, שתרמה גם פרסים לאירוע.

נציג גם היום 2 כיתות של בתי ספר תיכוניים בפתח-תקווה, כיתות לימוד המשלבות לימודי רובוטיקה ויזמות, והתלמידים יציגו את המיזמים שלהם, שזכו כבר בפרסים בארץ ובעולם. גאוותנו היא על היזמים הצעירים הללו ואנו קוראים לקהילה שלנו בפ"ת לסייע ליוזמות הנהדרות הללו בתחום הרובוטיקה".

הוצגו 2 קבוצות בתחום הרובוטיקה מבתי הספר בפ"ת:
א. קבוצת redMust מבי"ס חטיבת אחד העם, רמת ורבר, קבוצה המחפשת כעת שותפים לדרך:
יזמי רובוטיקה 1

ב. קבוצת FRC - First Robotics Competition, עם מיזם הג'וקרים. זו קבוצה של כ-40 תלמידים מבית ספר עמל ב' בפ"ת, שזכו באליפות הארץ ובאליפות העולם ברובוטיקה, וכן בפרסים רבים נוספים. הקבוצה גם מבצעת פעילות קהילתית ענפה ובכלל זה עם הילדים המאושפזים בבי"ח לילדים שניידר בפ"ת. הקבוצה מחפשת כעת תמיכה כספית בפעילותה:
יזמי רובוטיקה 2

שי יחזקאל (בתמונה מתחת, מצד שמאל, ביחד עם חן זוהר ודגם החללית "בראשית"), SpaceIL - Flight Software, נתן הרצאה מרתקת ביותר, במסגרת הרצאות "שבוע היזמות העולמי", על כל מה שהיה במיזם ובפרויקט של שיגור החללית "בראשית" אל הירח, וכל מה שהתרחש במיזם זה: 
חן זוהר עם שי יחזקאל

יובל פרידמן, בתמונה משמאל, מיוזמת "אני שולמן": "איובל פרידמןני חלק מיוזמה, שעלתה לאוויר לפני כחודש, והגענו תוך כחודש לכ-150 אלף חברים בדף הפייסבוק שלנו.

לא היה דבר כזה גדול בהיקפו בפייסבוק, בוודאי לא בתחום בו אנו עוסקים.

היוזמה שלנו מביאה בשורה לעצמאים, במיוחד העצמאים הקטנים, שעד היום לא היה להם שום בית ושום פה שמייצג אותם. אנו מעוניינים לאחד את כל העצמאים בישראל תחת קורת גג אחת.

כל הפעילות שלנו נעשיית בהתנדבות וע"י מתנדבים ותודתי לסיוע ולחשיפה של חן זוהר מ- The Nest. 

כרגע, המטרה הראשונית שלנו היא לשמוע את העצמאים הרבים, שהצטרפו אלינו, מה הם חושבים, שהוא הנושא הכי חשוב להם, כדי שנטפל בו, על מנת להפעיל 'מנופי לחץ' לטובת הציבור הענק של עצמאים בישראל. 

השם "אני שולמן" בא מהביטוי "'שולמן ישלם", שהמשמעות שלו: שפשוט לא רוצים לשלם לעצמאים, ואם משלמים - זה לא נעשה בזמן סביר. העצמאים הם הפראיירים של המדינה. 

אנו לא גוף פוליטי ולא מתחברים לשום מפלגה פוליטית.

אנו גוף, שצמח מאפס למעל ל-150 אלף תוך חודש, מה שמצביע, שיש כאן צורך עמוק לייצג את ציבור העצמאים בישראל. בהמשך, לאחר שנגבש את הצרכים הכי חשובים לעצמאים בקהילה הענקית שהקמנו, נתחיל לפעול לפי הרצון של הקהילה החשובה ביותר הזו". 

חמשת הסטארטאפים שנחשפו באירוע:

1. שלג דבורקין, בתמונה משמאל, יזם, MoonRun: "אנו שלג גורקיןמיזם המספק פתרון מושלם לאימון אירובי.

האימון יכול להתבצע בבית, או בכל מקום אחר.

זה פתרון מסוג IoT המחובר לאפליקציה בסמארטפון.

הפתרון מספק יכולת דמויית ריצה ואימון כושר.

הפתרון מכיל יכולות רבות וכמובן שיתוף חברים.

המוצר ייצא לשוק בינואר הקרוב וכבר הזמינו ממנו מעל לאלפיים יחידות.

עבורנו זו אינדיקציה ברורה, שהמוצר הזה יהיה פתרון מאוד מצליח. 

יש יחידות בגדלים שונים, לפי גיל, ומשקל.

מסביב למוצר הבסיסי, שניתן לקחת אותו לכל מקום בתיק קטן, יש מוצרי עזר משלימים לבחירה".

2. גל בירן, בתמונה מגל בירןשמאל, מייסד משותף ומנכ"ל, CrowdVocate: "הקמנו מיזם לעולם ה-B2B עם דגש לטיפוח לקוחות קיימים.

טיפוח לקוחות קיימים הרבה יותר רווחי לכל ארגון ועסק מאשר גיוס לקוחות חדשים. בנוסף, אפשר לגייס לקוחות חדשים באמצעות לקוחות קיימים. 

המערכת מזהה ומטפחת את "מעגל החיים" של לקוח קיים.

זו מערכת מבוססת ML (ר"ת: Machine Learning) - למידת מכונה.

המערכת מיועדת להימצא בכל מקום, שבו לקוח B2B נמצא בו, כולל בכל הרשתות החברתיות. 

יש לפתרון הייחודי הזה כבר לקוחות מהעולם דוגמת HubSpot.

למעשה, זו מערכת ההופכת לאוטומטיים את כל 'תהליכי שמירת נאמנות לקוח' ומעקב אחרי 'מחזור החיים' של כל לקוח".

3. דני איצקוביץ, בתמונה מדני איצקוביץשמאל, יזם ו-CTO, "מהנדסים צעירים" - AlgoBrix: " אנו מציגים מיזם שנועד לקרב צעירים וצעירות לעולם ההנדסה, עם דגש לרובוטיקה.

המוצר של AlgoBrix מבוסס חלקים דמויי לגו.

המיזם מופעל כבר בהצלחה בכ-80 מדינות בעולם.

המטרה: לספק יכולת חינוכית עצמאית לכל ילד או ילדה ממש בגיל מאוד צעיר, בלי כל צורך במחשב, כדי לבנות רובוטים, בלבנים דמויי לגו.

בוצע כבר גיוס המונים מוצלח.

המערכת הזו הוכרה כבר ע"י משרד החינוך ותיכנס בהדרגה לגני הילדים בישראל, בתכנית הנקראת Young Engineers - מהנדסים צעירים".

4. מוטי פארג'יאן, בתמונה משמאל, מנהמוטיל מכירות, SayVu: "מדובר ביישום טכנולוגיה מהפכנית המבוססת על למידת מכונה - ML, לזיהוי ודיווח על מצבי מצוקה של עובדים, חוקרים וסטודנטים בסביבה, שאינה זמינה לאיכון GPS או מיקום באמצעות רשתות סלולר.

מלבד השימוש בשעונים חכמים ומערכת שליטה ובקרה, הטכנולוגיה מתמקדת במחקר ובשימוש של כל חיישני הסמארטפון, כדי ליצור תמונת מצב מלאה בעת אירוע.

זהו פתרון מציל חיים. בארה"ב, מאות אלפים נהרגים מידי שנה בתאונות, רובן מנפילה.

המערכת מזהה אוטומטית נפילה ומפעילה מערכת זיהוי מיקום ואזעקה אוטומטית, גם בתוך מבנים ללא GPS.

האפליקציה מבוסס כלי AI (בינה מלאכותית) ויכולות אבחנה וזיהוי מיקום מדויק, וכבר נמצאת אצל כמה לקוחות גדולים דוגמת AT&T בארה"ב". 

5. ארז לוגשי, בתמונה משמאל, יזם ומנכ"ל AbiliSense: "פיתחנוארז לוגסי מערכת מבוססת AI (בינה מלאכותית) המזהה צלילים ומבינה אותם ומתרגמת את ההבנה הזו לפעולה בזמן אמת.

המערכת שלנו מיועדת להטמעה במוצרי IoT שיש להם מיקרופון. בכך, המערכת הזו מסוגלת לייצר לכל מוצר קצה, שיש בו מיקרופון, יכולת לשמוע, להבין ולייצר התראות ותגובות.

עד היום מכרנו כ-100 אלף רישיונות, כי אנו מספקים את המוצר והפתרון הזה כ-SDK ליצרני מוצרי הקצה. אנו לא עוסקים במוצרי הקצה עצמם. חברת סיווה-DSP היא בין השותפים הראשיים לפתרון שלנו.

הכיוון היום הוא להוסיף חוכמה למוצרי ה-Edge וזה בדיוק מה שאנו מספקים, בפתרון ייחודי, שיש לו אין סוף יישומים. למשל: זיהוי תינוק בוכה ולתגובה לו ע"י השמעת מוזיקה מרגיעה, עד שמישהו ניגש לטפל בבכי שלו. המערכת מסוגלת לזהות צעקות, לזהות יריות ואז לבצע הזעקת עזרה מתאימה באופן אוטומטי. 

אנו מספקים זיהוי צלילים לכל מטרה, שהלקוחות של מוצרי הקצה מעוניינים לזהות וזה הייתרון שלנו בשוק העולמי. המערכת מותקנת כבר במוצרים רבים דוגמת אוזניות, מיקרופונים, סמארטפונים ועוד".

תמונת היזמים הזוכים בפרס של נספרסו (חן זוהר הוא ראשון מצד ימין):
הזוכים The Nest

 



 
 
Bookmark and Share