Telecom News - סייבר מאנדיי 2019 בפתח: המדריך לקנייה בטוחה ברשת

סייבר מאנדיי 2019 בפתח: המדריך לקנייה בטוחה ברשת

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> סייבר מאנדיי 2019 בפתח: המדריך לקנייה בטוחה ברשת
סייבר מאנדיי 2019 בפתח: המדריך לקנייה בטוחה ברשת
מאת: מערכת Telecom News, 1.12.19, 02:04CYBER FREE

טיפים שימושיים לקנייה בטוחה ברשת, שמומלץ לכל צרכן ליישם, כי הצרכנים הם לא היחידים הממתינים בקוצר רוח לימי הקניות. גם פושעי הסייבר מחכים כדי לנצל את התלהבות הצרכנים.

ברגעים אלו ממש רבים מתכוננים לחג הקניות הגדול השני לאחר הבלאק פריידי, והוא  ה-Cyber Monday, שייתקיים מחר ביום שני 2.12.19. ספקים, חנויות, אתרי קניות ובמיוחד הקונים הנלהבים, מחכים ליום שני זה יותר מכל יום שני אחר בשנה. גם אם נראה שכבר אימצנו את שיטת הקניות ברשת בשנים האחרונות והפכנו למומחים בתחום, עדיין, אנו לא היחידים שמחכים בקוצר רוח לימי הקניות.

ואכן, מדובר באירוע גדול גם עבור פושעי סייבר המזהים את ההתלהבות הגדולה של הצרכנים, שעלולים ליפול למלכודות שונות ברשת בעוד שהם נמצאים בעיצומה של חגיגת הקניות. אתרי אינטרנט מזויפים המיירטים את הנתונים הפיננסיים, הונאות מסוגים שונים, מתקפות פישינג באימייל, אתרי קניות מזויפים, הונאות SMS ועוד - כל אלו נועדו למטרה אחת בלבד: גניבת מידע אישי וגניבה פיננסית.

אם כך, בנוסף לבדיקת מאזן האשראי והכנת רשימת הקניות, אתם צריכים גם לנקוט באמצעי זהירות לפני שאתם מבצעים את הקניות שלכם ברשת. אם תעשו זאת באופן נכון ותעקבו אחרי מספר חוקים פשוטים, הקנייה ברשת יכולה להיות בטוחה, נוחה ואף מהנה.

מומחי FortiGuard - מומחי הסייבר של יצרנית פתרונות אבטחת המידע פורטינט, ריכזו עבורכם מידע אודות הסכנות השונות וכן עצות וטיפים כיצד להימנע מן המלכודות.   

שימו לב היכן אתם נמצאים
מקומות בעלי WiFi ציבורי כמו בתי קפה משמשים כחוף מבטחים עבור פושעים המחפשים דרך ליירט את החיבור שלכם ולהשתמש בו כדי לגנוב פרטי אשראי, סיסמאות ומידע אישי אחר השייך לכם.

לדוגמה, הבחור ההוא, שיושב בפינה עם לפטופ פתוח משדר כי מחשבו הוא "WiFi חינם בבית הקפה". משמעות הדבר היא, שכאשר תתחברו אל הנקודה הזאת, הוא, למעשה, יחבר אתכם לאינטרנט דרך המכשיר שלו. כך, הוא יהיה מסוגל ללכוד את כל התעבורה, שתעבור ביניכם לבין אתר הקניות המקוון, שאתם נמצאים בו, אתר הבנק שלכם או חשבונות המדיה החברתית שלכם. לכן, ייתכן ותרצו לחשוב פעמיים לפני שאתם מבצעים קניות ברשת תוך שימוש בנקודת גישה אלחוטית ציבורית.

בנוסף, הסמארטפון שלכם תמיד מחפש את נקודות הגישה האלחוטיות אליהן אתם מתחברים. ברגע שהטלפון מוצא רשת מוכרת, הוא ינסה להתחבר אליה באופן אוטומטי. אך כיום ישנם כלים המסוגלים לאתר את שם הרשת שהסמארטפון שלכם מנסה לאתר ולחקות את השם הזה. הדבר מאפשר לפורץ להשתמש בחיבור המזויף כדי לגנוב את המידע האישי שלכם.

לכן, שימו לב לשם הרשת האלחוטית, שאתם מתחברים אליה. אם אתם נמצאים בבית קפה בקניון והמכשיר שלכם חושב שהוא מחובר לרשת הביתית שלכם, ככל הנראה מישהו מנסה לגנוב את המידע שלכם.

הגנו על עצמכם
ישנם מספר דברים שביכולתכם לעשות כדי להגן על עצמכם בזמן ביצוע קניות ברשת:
  • ודאו כי כל המכשירים שלכם מעודכנים עם הגרסאות האחרונות. ספקים מוציאים באופן קבוע עדכוני אבטחה המיועדים להגן עליכם מפני איומים ידועים. לעיתים, אנשים מניחים, שהמכשירים הניידים שלהם בטוחים יותר מהמחשבים הניידים שלהם, אבל זה פשוט לא נכון יותר.
  • היו זהירים כאשר אתם מורידים אפליקציות המציעות הנחות שונות, בייחוד על מכשירי אנדרואיד.
  • השתמשו בכרטיס האשראי שלכם ולא בכרטיס חיוב מידי. רוב כרטיסי האשראי מכילים בתוכם מנגנון מובנה למניעת הונאות. בדקו עם הבנק או עם חברת כרטיסי האשראי שלכם אלו הגנות הכרטיס שלכם מספק.
  • ודאו כי החיבור שלכם מאובטח. כאשר אתם עומדים לבצע רכישה, בדקו את שורת הכתובת בדפדפן שלכם ותוודאו, שהכתובת הרשומה מתחילה ב-https:// ולא ב-http://. כמו כן, אתם יכולים לחפש את סימן המנעול הקטן על הדפדפן שלכם. משמעות המנעול היא, שהעסקה שלכם מאובטחת.
  • תשקלו להשתמש בשירות VPN (רשת וירטואלית פרטית). קיימים מספר שירותים חינמיים או בעלות נמוכה המבטיחים כי כל החיבורים שלכם תמיד מאובטחים.
היזהרו כאשר אתם מתחברים לאתרים לא מוכרים
אם אתם קונים באתר קניות מקוון, שאינו מוכר לכם, כדאי לנקוט במספר אמצעי זהירות:
  • אל תלחצו על לינקים בפרסומים הנשלחים אליכם באימייל או על פרסומות הנמצאות באתרים הללו מבלי לבדוק אותם קודם. אם תניחו את הסמן של העכבר מעל הקישור מבלי ללחוץ עליו, תוכלו לראות את הכתובת של הקישור. התבוננו בכתובת בתשומת לב – האם השם ארוך מידי או שהוא מכיל הרבה מספרים או סימונים מוזרים? האם הוא מחליף אותיות במספרים, למשל, amaz0n.com? מומלץ שלא לפתוח אימייל או ללחוץ על קובץ מצורף ממישהו, שאתם לא מכירים, במיוחד כאשר האימייל כולל כותרת מושכת, שמודיעה על זכייה בפרס כספי או חשבונית על דבר מה שלא קניתם.
  • השתמשו במנוע החיפוש שלכם כדי לחפש ביקורות ברשת ודירוגים עבור אתר לא ידוע או לא מוכר לפני שאתם קונים בו. השתמשו במילות חיפוש כגון הונאה או תרמית בזמן הבדיקה.
  • התבוננו בעיצוב האתר - האם הוא נראה מקצועי? האם הלינקים מדויקים ומהירים? האם יש הרבה חלונות קופצים? כל אלה הם סימנים רעים.
  • קראו את הטקסט - דקדוק גרוע, תיאורים לא ברורים ומילים לא במקום הם כולם סימנים מסגירים לכך, שהאתר כנראה אינו לגיטימי.
  • היו סקפטיים - לרוב, מחירים נמוכים וזמינות גבוהה של מוצרים, שקשה להשיגם, משמשים כדגלים אדומים לאתרי הונאה. נכון, קיימות גם עסקאות טובות ברשת, אך הביטוי "טוב מידי מכדי להיות אמיתי" הומצא מסיבות מוצדקות.
  • וודאו כי הספקים ברשת משתמשים במערכת צ'קאוט (מערכת תשלום) מאובטחת המקבלת את כל כרטיסי האשראי הגדולים. הימנעו מאתרים הדורשים תשלום ישיר באמצעות הבנק שלכם, העברות דרך החשבון או דרכי תשלום אחרות, שלא ניתן להתחקות אחריהן.
ככל שהיכולת שלנו לקנות מוצרים, לבצע עסקאות באופן מקוון ולהתחבר לאחרים דרך מכשירים חכמים הופכת לקלה יותר, כך גם גדל הסיכון המתלווה לכל הטוב הזה. צריך לזכור, שאנו מתמודדים עם פושעי סייבר נחושים ובעלי ידע אודות המגמות החדשות ועל הדרכים לנצל אותן לתועלתם. זאת הסיבה, שאנו צריכים לקחת את הזמן ולחנך את עצמנו - ואת  המשפחה והחברים שלנו - בנוגע למנהגי קנייה בטוחה ברשת כדי שנוכל לנצל את אפשרויות הקנייה המקוונת בצורה הטובה והבטוחה ביותר.  
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share