Telecom News - האם אתם סומכים על הביקורת כשאתם קונים אונליין?

האם אתם סומכים על הביקורת כשאתם קונים אונליין?

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לארגון ולעסק >> האם אתם סומכים על הביקורת כשאתם קונים אונליין?
האם אתם סומכים על הביקורת כשאתם קונים אונליין?
מאת: מערכת Telecom News, 1.12.19, 02:20RATING FREE

אחוז ניכר מהביקורות של המוצרים שקונים ברשת הוא מזויף ולא אמיתי. באילו תחומים הביקורות הכי לא אמינות? איך מזהים  ביקורות מזויפות?  - הנחיות להתמודדות עם ביקורות מזויפות.

עונת הקניות מגיעה לעיצומה וה-Cyber Monday ממש מעבר לפינה מחר ב-2.12.19. אחד המדדים החשובים, כששוקלים האם לקנות מוצר ברשת, הוא בד"כ הביקורות של הרוכשים. כעת מתברר, שאחוז גבוה מאוד מכלל הביקורות באתרי הסחר, הוא מזויף ובחלקו מגיע אפילו מהמוכרים עצמם, שמזייפים "ביקורות אמיתיות" של רוכשים מרוצים.

במקרים רבים המוכרים או החברות נותנים לעובדים שלהם או לספקים חיצוניים לרכוש בפועל את המוצר כדי שתהיה ביקורת של לקוח, שאומת בתור רוכש ע"י האתר. מבדיקה שערכו באתר bestseocompanies.com עולה, ש-40% מהביקורות הן מזויפות או אוטומטיות.
 
היכן הביקורות הכי לא אמינות?
מתוך 2.7 מיליון ביקורות שנדגמו עולה, שאחת הקטגוריות הפופולריות ביותר לזיופים היא קטגוריית מוצרי החשמל, עם כ-42% זיופים ו-195,000 ביקורות לא אמינות. אך זו לא הקטגוריה המובילה, כשלמעשה בקטגוריית הביגוד מדובר בכ-46% זיופים.
 
מספר הביקורות הלא אמינות והאחוז שלהן:
ESET
 
מהסקר עוד עולה, שכ-70% מהנשאלים ישלמו יותר עבור מוצרים עם ביקורות חיוביות גבוהות יותר, אבל אם אחוז ניכר מהן למעשה מזויף, איך ניתן לבצע החלטות מושכלות יותר כשרוכשים ברשת?
 
אז מה כן ניתן לעשות וכיצד תזהו ביקורות מזויפות?
תוכלו להיעזר בשירותיו של האתר - https://www.fakespot.com/, אליו תוכלו להדביק קישורים לעמודים של מוצרים והוא יבדוק את כל הביקורות. האתר בודק את האותנטיות של הביקורות ומעניק דירוג בין A ל-F ואפילו מפרט ומציין כמה אחוזים מהביקורות הן אמינות.
 
דוגמא לביקורת באתר:
ESET
 
 
האתר הבא בודק ביקורות של מוצרים ספציפית מאתר אמאזון - https://reviewmeta.com/. האתר מבצע בדיקה של מספר מדדים כמו ביקורות שנמחקו, חזרה על מילים וביקורות זהות ולבסוף נותן ציון לאמיתות הביקורות.

דוגמא לתוצאות ביקורות של מוצר שנבדק באתר:
ESET
 
 
אמיר כרמי, מנהל הטכנולוגיות בחברת אבטחת המידע ESET ישראל נותן טיפים נוספים: "מעבר לשירותים האוטומטיים, שמצוינים למעלה, אנו יכולים גם לעשות בדיקת לגיטימיות של ביקורות בעצמנו במספר דרכים:
  1. אם ביקורת מנוסחת בשפה, שהיא שיווקית מאוד, למשל 'המוצר הזה הוא ייחודי ומהפכני', 'כולם צריכים לקנות אותו' או גם שימוש בביטויים כמו 'זוכה-פרסים', 'אחד ויחיד' או 'מיוחד במינו',  זה צריך להדליק אצלכם נורה אדומה. גם שימוש רב מדי בשם המוצר יהיה בעייתי, "המוצר Acme123 הוא נהדר, Acme123 הגיע מהר מאוד ועובד מצוין". שימו לב גם לביקורות שליליות מאוד, אלו עלולות להיות בחלק מהמקרים ביקורות של המתחרים.
  1. ישנם אתרים (אמזון ועלי אקספרס למשל) בהם תוכלו ללחוץ על שם המשתמש, שנתן את הביקורת, וכך לראות את כל הביקורות שלו, במידה והוא אינו אדם אמיתי, ככל הנראה תוכלו לגלות זאת מביקורות המנוסחות באופן זהה לשלל מוצרים או מריבוי ביקורות, שניתנו באותו תאריך.
  1. ניתן גם לקחת משפט מפתח מהביקורת ולהעתיק אותו למנוע החיפוש. שם תוכלו לראות האם המשפט חוזר על עצמו באתרים שונים או למוצרים שונים.
  1. עוד שיטה להתמודדות עם ביקורות מזויפות היא לקרוא רק את הביקורות, שאינן קיצוניות. כלומר, שאינן של כוכב 1 או 5 כוכבים. בד"כ הביקורות שבאמצע הן של לקוחות אמיתיים, שמעלים גם נקודות, שהן יותר רלוונטיות למוצר".
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share