Telecom News - מאות השתתפו בכנס ההשקעות הבינלאומי - GoforIsrael 2019

מאות השתתפו בכנס ההשקעות הבינלאומי - GoforIsrael 2019

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> מאות השתתפו בכנס ההשקעות הבינלאומי - GoforIsrael 2019
מאות השתתפו בכנס ההשקעות הבינלאומי -  GoforIsrael 2019
מאת: חיים חביב, 3.12.19, 18:17כנס GOFORISRAEL 2019 יחצ צילום דרור סיתהכל

מלחמת הסחר ארה"ב סין זה דבר, שלא רק משפיע על האטת אווירת המיזוגים והרכישות, אלא יש לו אפקט של הגברת שיתופי הפעולה סין-ישראל. כשהסינים נחסמים בארה"ב הם מגיעים לישראל. לכנס הגיעו 9 קבוצות של משקיעים מבכירי המנהלים וראשי העולם העסקי באסיה, 40% מהם מסין.

כנס ההשקעות הבינלאומי GoforIsrael התקיים אתמול בת"א בהשתתפות כ-700 משקיעים, יזמים, סטארטאפים ונציגי תאגידים מאירופה, סין וארה"ב. הכנס עמד השנה בסימן 20 שנה לקרן קטליסט הישראלית, שמארגנת אותו מדי שנה בשיתוף עם בית ההשקעות קוקירמן. בין השקעותיה הבולטות של הקרן: מובילאיי, ותופין טכנולוגיות (שהונפקה השנה בנאסדק). הכנס נערך בשיתוף Telecom News כשותף מדיה.

אדוארד קוקירמן, שותף מנהל בקרן קטליסט ויו"ר קוקירמן בית השקעות: "אנו חוזרים תמיד לישראל, שמהווה כיום מרכז הון סיכון גלובלי, השנייה בגודלה אחרי ארה"ב, עם גיוסי שיא של כל הזמנים. סכום הגיוסים עומד על כ-6.5 מיליארד דולרים ב-2018, מקום שני אחרי ארה"ב, ושווי אקזיטים של כ-15 מיליארד דולרים במחצית הראשונה של 2019.

במשך 2 עשורים פועלת קטליסט לסייע לחברות ישראליות חדשניות להפוך למובילות גלובליות, כאשר 2019 הייתה אבן דרך משמעותית עבור הקרן עם הנפקתה של חברת תופין טכנולוגיות (קטליסט הייתה הקרן הראשונה להשקיע בה) בבורסה בניו יורק. תופין נסחרת היום בשווי שוק מעל 500 מיליון דולרים.

אחרי האקזיט של מובילאיי, שקרן קטליסט הייתה הראשונה להשקיע בה, המשכנו במקביל לעבוד עם משקיעים מאירופה וסין במגוון סקטורים שונים: מדיה ואינטרנט, תחבורה חכמה, אנרגיה, מדעי החיים ועוד. בנוסף, פתחנו השנה משרד במינכן בנוסף על המשרדים בשוויץ, צרפת, אנגליה, איטליה ופולין".

רוני צ'אן, יו"ר הכנס, איל הון ופילנטרופ סיני (מהונג קונג), נשיא קרן Morningside, שותף לצד קטליסט וקוקירמן לפעילות של  חדשנות ישראלית סין: " לפני 8 שנים, בפעם הראשונה, שהייתי בכנס ושכנעתי את אדוארד לקיים מושב אחד בנושא סין, כמעט לא ראיתי כאן סינים. היום נכנסתי לכנס ואני שואל: 'האם אני בסין?' לאחר 8 שנים, הבאתי לישראל 9 קבוצות של משקיעים מבכירי המנהלים וראשי העולם העסקי באסיה, 40% מהם הגיעו מסין, השאר מארצות  באסיה. עם זאת, העולם השתנה מאד ב-8 שנים והאסטרטגיה שיש לאמץ היום לגבי סין צריכה להשתנות לטובת כולם.

כשמסתכלים על ענקיות הטכנולוגיה האמריקאיות, פייסבוק, גוגל, ואחרות, הן משתמשות בכמויות גדולות מאוד של מהנדסים לצורכי פיתוח. לעומתן, כשמסתכלים על הענקיות הסיניות כמו עליבאבא, באידו, טנסנט, כולן שם מתנהגות כאילו הן עדיין יזמיות. רבים בהן עובדים עדיין 24/7, אפילו ישנים במשרד... אך אסור לזלזל ביכולות הטכנולוגיות של סין. החברות הסיניות הגדולות ממשיכות לחדש ועושות זאת היטב. אני ממליץ לחברינו הישראלים לבקר בסין, אפילו לחודש-חודשיים, ללמוד על המוצרים, ולהכיר מקרוב את השוק".

שנגיאן פן, שותפה מנהלת בקרן Catalyst CEL, המשותפת ל- China Everbright הסינית וקטליסט הישראלית: "יש כיום בסין חברות עם טכנולוגיה עמוקה, שצומחות וגדלות, וסין הופכת לכלכלה עצמאית מבוססת הייטק. סין פתוחה יותר, וצמאה יותר לרכוש ידע, שיביא טכנולוגיה למדינה. אנו גמישים באופן שיתוף הפעולה עם שותפים זרים. יש דרכים רבות ושונות לשתף פעולה". איליאן מיכוב ואדוארד קוקירמן קרדיט דרור סיתהכל

במהלך הכנס הוענק פרס  GoforIsraelל-איליאן מיכוב (Ilian Mihov),  (בתמונה משמאל עם אדוארד קוקירמן), דיקאן ביה"ס למנהל עסקים INSEAD, על תרומת ביה"ס בהכשרת מנהלים בכירים ומשפיעים במשק ובהייטק הישראלי, ועל בניית הדור הבא של יזמים בישראל וברחבי העולם. משנת 1963 ועד היום, סיימו את בית הספר כ-600 בוגרים ישראלים למשרות ניהול בכירות במשק הישראלי. מדי שנה מסיימים את ביה"ס 1000 בוגרים בעלי תואר MBA, מ-90 מדינות - המספר הגדול ביותר של בוגרים לשנה מבין כל בתי הספר לעסקים בעולם, עם כמות הסטארטאפיסטים הגדולה ביותר בקרב הבוגרים וכמות ההון הגדולה ביותר, שמגייסים הבוגרים.

בביקורו בארץ, יבקר הדיקאן במשרדי הסטארטאפ הישראלי Actiview, שמפתח טכנולוגיית מציאות מדומה בתחום ה-HR, ושישתף פעולה עם INSEAD לצורך אימון מנהלים במצבי ניהול מהעולם האמתי.

איליאן מיכוב בהתייחסות לסין: "ב- 1980 היו בסין  85% עניים, היום המצב שונה, זה נס בכל קנה מידה. יותר ממיליארד איש חצו את קו העוני. הדרך היחידה לעשות זאת היא לא פילנתרופיה או פעילות ממשלתית אלא דרך פעילות כלכלית - יצירת עסקים".

בפאנל מיזוגים והשקעות (M&A) בהנחיית חגי רביד, מנכ"ל קוקירמן בית השקעות, התקיים דיון על עתיד ההשקעות מסין, במיוחד על רקע הירידה בכמות ההשקעות מסין כיום. רוב המשתתפים היו אופטימיים והעריכו, שבקרוב נראה יותר ויותר השקעות סיניות בישראל. 

עומר בן צבי, שותף במשרד שיבולת: "ב-15 השנים האחרונות עם משקיעים סינים, ראינו בהתחלה רק חברות סיניות, שניסו להשקיע השקעות קטנות בסטארטאפים בשלבי סיד. היום רואים השקעות גדולות יותר. לדוגמא, ההשקעה ב-Innoviz של כ-117 מיליון דולרים של משקיע סיני. התיאבון הולך וגדל עם הזמן. מלחמת הסחר ארה"ב סין זה דבר, שלא רק משפיע על האטת אווירת המיזוגים והרכישות, אלא יש לו אפקט של הגברת שיתופי הפעולה סין-ישראל. כשהסינים נחסמים בארה"ב הם מגיעים לישראל".

קרדיט צילום תמונות עליונות: דרור סיתהכל
קרדיט צילום תמונה תחתונה: חיים חביב
 
כנס GOFORISRAEL 2019 צילום חיים חביב
 



 
 
Bookmark and Share