Telecom News - אייפון 11 פרו אוסף מידע על המיקום שלכם גם כאשר הגדרתם שלא יעשה זאת

אייפון 11 פרו אוסף מידע על המיקום שלכם גם כאשר הגדרתם שלא יעשה זאת

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> אייפון 11 פרו אוסף מידע על המיקום שלכם גם כאשר הגדרתם שלא יעשה זאת
אייפון 11 פרו אוסף מידע על המיקום שלכם גם כאשר הגדרתם שלא יעשה זאת
מאת: מערכת Telecom News, 5.12.19, 16:32ESET

קיימות, אם כך, בעיות בכל הקשור לפרטיות.

לאחר ההשקה של אפל בספטמבר, רבים מיהרו להתחדש בדגמי האייפון החדשים. כעת מתברר, שמכשירי אייפון 11 פרו החדשים עוקבים אחר מיקום המשתמשים אפילו אם הם בפירוש אסרו זאת. כלומר, המערכת משדרת לאפל לסירוגין את פרטי המיקום של המשתמש גם כאשר כל היישומים ושירותי המערכת בסמארטפון מוגדרים באופן אינדיבידואלי לא לשדר מידע על מיקום.

מדיניות הפרטיות של Apple מציינת, מדי פעם המכשיר ישלח מיקום גיאוגרפי ל-Apple בסמוך לנקודות WiFi חמות ומגדלי תקשורת סלולרית באופן מוצפן ואנונימי, שישמשו להרחבת מסד הנתונים המקושר לקהל באזור.

במדיניות הפרטיות מוסבר, שניתן לכבות את כל השירותים מבוססי המיקום באופן גורף (ע"י כניסה להגדרות, פרטיות, שירותי מיקום וכיבוי הכפתור של "שירותי מיקום"), וכשעושים זאת החץ הקטן משמאל לאייקון הסוללה לא יופיע יותר, אלא אם הפעילו מחדש את שירותי המיקום.

אך כעת, בריאן קרבס, חוקר אבטחת מידע, מצא, שחלק משירותי המערכת של אייפון 11 פרו (וייתכן גם אייפון 11) אינם יכולים להיכבות ע"י המשתמשים אפילו כשהם מכבים באופן ידני את כל שירותי המיקום במכשיר. כך, שלטענתו קיימות בעיות אפשריות בכל הקשור לפרטיות.

קרבס ציין, ששלח לאפל כבר בנובמבר סרטון (לצפייה) המדגים כיצד המכשיר עדיין מחפש גישה לנתוני מיקום אפילו כשהאפליקציות ושירותי המערכת כוונו על "לעולם לא" בכל הקשור לשיתוף מידע זה ושירותי המיקום עדיין היו פעילים.
מאפל הגיבו לחוקר כי הם "אינם רואים השלכות של הנושא על דברים הקשורים באבטחת מידע. סמל שירותי המיקום מופיע כאשר פועלים ברקע שירותי מיקום שהמשתמש לא יכול לנטרל בעצמו".
 
אמיר כרמי, מנהל הטכנולוגיות בחברת אבטחת המידע ESET ישראל: "אם הייתי משתמש באייפון 11 פרו של אפל הייתי מצפה, שכאשר אני מכבה את כל שירותי המיקום כולל שירותי המערכת באופן פרטני, לא ישודרו שום נתונים על המיקום שלי. יכול מאוד להיות, שהטענה של אפל נכונה ומדובר באמת באיסוף מידע סטטיסטי, שאינו מכיל מידע אישי, שנועד לשפר את התאימות עם טכנולוגיות חדשות.

אבל גם אם זה המקרה, ובמיוחד בתור חברה, שנאבקת באופן קבוע וחורטת על דיגלה את הפרטיות של המשתמשים (רק בשנה שעברה חסמה אפל בדפדפן Safari את יכולת איתור המיקום של פייסבוק וטוויטר) אפל צריכה לשקף את הנושא בצורה ברורה יותר במדיניות הפרטיות שלה".
 
צילום מסך מהסרטון של החוקר המדגים כי כיבה את כל שירותי המיקום:
 
ESET
 
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share