Telecom News - מה יגרום לך לעבור ל"עננים מרובים" מבוססי רשת חכמה, אוטומטית ומאובטחת?

מה יגרום לך לעבור ל"עננים מרובים" מבוססי רשת חכמה, אוטומטית ומאובטחת?

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> מה יגרום לך לעבור ל"עננים מרובים" מבוססי רשת חכמה, אוטומטית ומאובטחת?
העולם הולך ל-Multi-Cloud, אבל נתקע בדרך ליישום יכולות לנהל את העננים הללו במקום אחד, במערכת אחת, ברשת אחת חכמה, אוטומטית, אנליטית, זמינה בכל מקום, מאובטחת, אמינה ושרידה. הפתרונות החדישים ביותר הם מבוססי תוכנה ו-AI (אינטליגנציה מלאכותית), מבית חברת ג'וניפר, שהפכה למובילה עולמית בתחום המערכות לריבוי עננים ורשתות חכמות. אלו רשתות היודעות לאבחן תקלות לבד ולתקן את עצמן לבד, ללא כל צורך במעורבות אנושית.
מאת: אבי וייס, 28.12.19, 20:40רמי רחים

העולם של היום ומחר, שכולנו כבר נמצאים בו (בסמארטפונים שלנו, למשל), עולם המכונה בשם המקצועי: Multi-Cloud (עננים מרובים), הפך למציאות בארגונים ובעסקים בכל רחבי העולם.

במקביל למעבר לעולם מתקדם זה בעסקים ובארגונים, מתגלים הקשיים והכשלים. למשל: איך מנהלים כמה עננים בו זמנית? איך חוסכים ושולטים בהוצאות? כיצד מעבירים משאבים ומידע מענן לענן, בקלות ותחת מעטפת הגנה המתאימה לצרכים של כל עסק וארגון, זאת, תוך מתן עדיפות עליונה לשמירה על "חוויית המשתמש" באשר הוא, על כל מכשיר קצה? 

זה האתגר הגדול ביותר שעולם המחשוב והתקשורת - ICT מתמודד עימו ממש כעת ויתמודד בפיתוח פתרונות לאתגרים הללו, בשנים הקרובות.. 

נוכחותה של חברת Juniper הופכת במהירות להיות מאוד משמעותית ומובילה בכל רחבי העולם וגם בישראל. כך, נחשף בכנס השנתי הענק של ג'וניפר, שנערך לאחרונה בלונדון תחת הכותרת: GameChanging Networks.

כך, המהפכה הדיגיטלית, הווירטואלית ומהפכת הענן, התמזגו לתוך מערכות התקשורת, שהיו במשך כל ההיסטוריה המיחשובית, מערכות נפרדות מעולם ה-IT, עם מומחים ומהנדסים בעלי התמחויות ספציפיות לתשתיות תקשורת, מהיצרנים השונים, מערכות תקשורת, שהיו שונות לגמרי בין התחום הקווי, הסלולרי, האלחוטי, ליבת הרשת וכך הלאה.

שקפים המתארים את הפתרונות הכי מתקדמים לעולם ה-Multi-Cloud לעסקים ולארגונים - יש בנספח כאן בתחתית הכתבה. 

מצגת המקיפה את שלל הפתרונות וכיווני ההתפתחות העכשוויים והחזויים של שוקי התקשורת המתפתחים בעולם - יש כאן, למתעניינים.

את ההתפתחות של הפתרונות החדשים הללו בישראל, סקרתי בהרחבה בכתבה קודמת תחת הכותרת: "ישראל הפכה למוקד צמיחה ענק בתחום ה-Multi-Cloud (עננים מרובים)".

את פתרונות הרשת החכמה והמאובטחת סקרתי גם כן בהרחבה בכתבה קודמת תחת הכותרת: "איך רשת תקשורת הופכת לחכמה ומאובטחת וכזו היודעת לתקן את עצמה לבד?".

רמי רחים (Rami Rahim), בתמונה למעלה משמאל, מנכ"ל ג'וניפר: "התעשייה העולמית, בה אנו פועלים, משתנה במהירות ואנו משתנים יחד עמה. הסוד של ההצלחה שלנו טמון בגישה, שקראנו לה בשם: Our Game Changing Networks. 

הרשת, שהכרנו בעבר, השתנתה והשינוי הראשון היה, כשהפרדנו את שכבת הניהול והשליטה מתוך הקופסאות שלנו. כלומר, מתוך המתגים והנתבים שלנו. השלב הבא שפיתחנו, לאור הצרכים המשתנים של השוק, הוא להעביר כמעט את הכל לענן. 

בעננים, יישום של אפליקציות ויכולות הוא הרבה יותר קל ומהיר והשגנו בכך יכולות, שלא היו קודם, דוגמת אנליטיקה. מבחינת הראות הכלכלית של העסקים, עברנו גם בתקשורת למודלים של תשלום בענן כמו בעולם ה-IT, כלומר במודל ה-SaaS. זה מה שהלקוחות מעוניינים גם ברשתות התקשורת.

ג'וניפר היא חברה המבוססת מיום היווסדה על מהנדסים, חוקרים ומפתחים. לכן, חדשנות ומו"פ הם הלב הפועם והמוביל של החברה.

2 קווי התפתחות מובילים אותנו אל הענן ולפתרונות של עננים מרובים: פתרונות SD-WAN \ SD-LAN, ופתרונות מבית חברת Mist, אותה רכשנו לפני כחצי שנה, פתרונות מבוססי רשת חכמה, AI ועננים מרובים. הכל, כמובן, נעטף במעטפת הגנה ואבטחה חכמה ביותר.

השלב הבא בהתפתחות נמצא כבר כאן ואנו מכנים אותו בשם Contrail Cloud, פתרון, שנולד כבר לעולם של עננים מרובים.

עולם העננים נע לכיוון ה-Edge (הקצה) והדרישה של הלקוחות, שהקצה הזה יהיה חכם. הדרישה היא, שהעננים יימצאו כבר ב-Edge. לכן, יש לנו כבר שלל פתרונות לתחום ה-Edge.

כך, עולם הרשתות הישן התממשק והתמזג לתוך עולם העננים והוא נמצא ומיושם כבר בענן הפרטי, הציבורי, המעורב ובריבוי עננים. 

כדי להגיע למיזוג הזה בין עולם הרשתות לעולם העננים, השקענו ואנו ממשיכים להשקיע הרבה במו"פ, ופיתחנו סדרת פתרונות המבוססת על כמה קווים מובילים:
  • פתרונות של 400G ל-Data Centers. 
  • פתרונות של 400G ל-WAN
  • פתרונות קצה לכל צורך, עם דגש על Telco Cloud. זה חלק מהמעבר ל-5G. מעל ל-50 ספקיות תקשורת ענקיות ברחבי העולם (דוגמת BT), בחרו בנו, כחלק מהפתרון ל-5G.
  • פתרונות חכמים מבוססי AI, על בסיס פתרונות Mist, בשילוב עם מערכות ה-SD-WAN, שכבר היו לנו קודם, פתרונות המכוונים לארגונים ולעסקים בכל פלח שוק. 
  • פתרונות לעולמות ה-IoT ועיר חכמה ומאובטחת.
ה-AI זו תופעה והתפתחות גדולה יותר מהמהפכה התעשייתית של המאה הקודמת ולא פחות גדולה ממהפכת האינטרנט של העשורים האחרונים. זו מהפכה, שתגיע לכל פינה, לכל בית, לכל עסק, לכל תעשייה, לכל תחום.

AI זו לא המצאה חדשה. אולם, היא מגיעה כעת למימוש, משום שבפעם הראשונה בהיסטוריה של המחשוב, יש מספיק כוח מחשוב לצורך הזה וכוח מחשוב הנמצא בעננים. הצירוף של יכולות המחשוב והעננים, הוביל ומוביל להתפוצצות מהפכת המידע ולטרנספורמציה הדיגיטלית, שמובילה לעלייה מדהימה בכוח המחשוב. כיום זה הולך לכיוון מחשוב קוואנטי, שנמצא בדרכו לשוק המחשוב העולמי בעשור הקרוב. 

במקביל, יש תופעה חשובה נוספת, שמקדמת במהירות את עולם המחשוב וזו כניסת הקוד הפתוח לעולם התוכנה והובלת עולם התוכנה לכיוון קוד פתוח. הכוח והוחכמה עברו ועוברים להמון. הקוד הפתוח יצר בום ענק בכל עולם התוכנה, בכל תחום, ואנו חלק מהמהפכה הזו.

השילוב של AI וקוד פתוח הוביל אותנו לפתח את הפתרונות של רשת חכמה. היכולות הללו, ממה שכבר התנסנו, כ-80% מהבעיות והתקלות של הרשתות מתגלות לבד ומטופלות אוטומטית, במהירות, ללא כל צורך בהתערבות אנושית. מדובר במערכות AI אוטומטיות היודעות לפתור את הבעיות ללא כל התערבות חיצונית. מדובר במהפכה גם מבחינת העלויות. 

התחלנו לשלב את ה-AI כשלב ראשון במהפכה הזו, ברשתות WiFi, וההצלחה הייתה פנומנלית. הוספנו על זה את מעטפת האבטחה והגענו לתוצאה שהפתרון הזה מבוקש בצורה מדהימה בכל פינה. 

מרשתות WiFi התקדמנו לשאר סוגי הרשתות וכעת אנו עובדים להטמיע את הפתרונות החכמים הללו בכל סוג רשת, בכל מקום ובכל תשתית. 

הרשת העתידית תתנהג בדיוק כמו רכב אוטונומי: אין נהג. הכל מתנהל אוטומטית ובצורה חכמה ויעילה. 

הפתרון החכם הזה נכנס כעת אצלנו תחת שם המותג Marvis, שהוא פתרון (מוביל עולמי מול כל פתרון מתחרה) של רשת חכמה, מבוססת AI, מאובטחת, רשת היודעת לתקן את עצמה, רשת המבטיחה 'חוויית שימוש' לכל משתמש קצה בכל מקום, רשת המותאמת ומוכוונת לעולם העננים הקיים והעתידי".

הכותב היה אורח ג'וניפר באירוע בלונדון.
 
נספח: תרשימים: פתרונות ל"עננים מרובים" לכל עסק, לכל רשת ולכל צורך קיים ועתידי:
פתרונות לעננים מרובים 1

פתרונות לעננים מרובים 2

AI FREE



 
 
Bookmark and Share