Telecom News - ריאיון עם מייק פיץ' מרד האט: כל מה שעל מפתחים בקוד פתוח לדעת

ריאיון עם מייק פיץ' מרד האט: כל מה שעל מפתחים בקוד פתוח לדעת

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> ריאיון עם מייק פיץ' מרד האט: כל מה שעל מפתחים בקוד פתוח לדעת
ריאיון עם מייק פיץ' מרד האט: כל מה שעל מפתחים בקוד פתוח לדעת
מאת: חיים חביב, 25.12.19, 17:20מייק פיץ'

התבססות על ענן היברידי פתוח מאפשרת מימוש מהיר ויעיל של כל אפליקציה, בכל מקום ובכל זמן. השילוב עם המומחיות של IBM בתעשייה והתמיכה של אקוסיסטם של מפתחים ושותפים נלהבים, מבטיחים גדולות לעולם האנטרפרייז.

בשבוע החולף קיימה חברת רד-האט בישראל את הכנס השנתי, Red Hat Forum 2019 Israel תחת הכותרת Expand your possibilities.

מי שחיפשו השראה, עידוד וחיזוק לבחירה האסטרטגית שלהם בפתרונות העסקיים של רד האט המתמקדת בקוד הפתוח ושותפיה, קיבלו אותם בגדול. בסיום הכנס הקודם בישראל באוקטובר בשנה שעברה, פורסם, שחברת יבמ העולמית תרכוש את רד האט בסכום הדמיוני של כ-34 מיליארד דולרים, בכפוף לאישורים המתבקשים, ואכן לפני כ-3 חודשים אושרה העסקה סופית.

המשתתפים זכו לעדכונים טריים במגוון הטכנולוגיות המתקדמות שהציגה רד האט בתקופה האחרונה וממשיכה לפתח ולקדם במרץ רב, בהן: Container platfourm & Hybrid cloud, ניהול עומסים ב Cloud-Native, הכרזה על הגרסה האחרונה של הלינוקס, OpenShift 4 - פלטפורמת Kubernetes חכמה ההופכת כל הטמעה לשוטפת וחלקה ועוד. על מקצת החידושים כבר דיווחנו כאן, כאן, כאן, וכאן.

במסגרת הכנס קיימתי ראיון עם  מייק פיץ' (בתמונה למעלה), סגן נשיא ומנהל כללי של קבוצת התווכה ברד האט (Mike Piech, Vice President and General Manager of Middleware, Red Hat)

פיץ` אחראי על פעילות ה-Middleware של החברה, כולל JBoss. במפגש הבכירים, שהתקיים במסגרת פורום רד האט ישראל 2019, הוא הציג את מפת הדרכים של רד האט לענן ההיברידי, כדי להפוך ענן היברידי לארכיטקטורת המחדל. הוא הסביר מהו ענן היברידי פתוח לפי חזון רד האט, איך ההיצע הייחודי של החברה מאפשר ענן היברידי, וכיצד החזון של החברה מתווה את מפת הדרכים הכוללת שלה. 

מייק פיץ': "החזון של רד האט מדבר על ענן היברידי פתוח, שמשמעותו כיסוי מלא לכל אפשרויות חומרה ותוכנה הקיימות, החל ממחשבים פיזיים בארגון,  דרך ענן פרטי וציבורי. הענן ההיברידי משלב אותם ויוצר סביבה מאוחדת לבניית והרצת יישומים.

אסטרטגיית רד האט מתבססת על 3 בסיסים: פורטפוליו מוצרים לתשתית ענן היברידי, פיתוח Cloud-native - במיוחד עבור הענן, ושני אלה נהנים משיפורי אוטומציה וניהול מתקדמים. כל זה משולב עם ליבת לינוקס, שנותרה רכיב מרכזי לענן היברידי ובניית יישומים Cloud-native.

זו כמו קובייה הונגרית בה אפשר לראות את הדברים מכל הכיוונים. בבסיסה יש מערכת הפעלה, כל היישומים ומעל אוטומציה לניהול, הכול כדי לאפשר לבנות מהר יותר יישומים שיהיו מדרגיים (סקלאביליים) ומאובטחים.

יצירת ערך בארגונים תלויה ביכולת שלהם לספק יישומים מהר יותר. רד האט מציעה לעסקים את פלטפורמת OpenShift באמצע שכבות המערך, והיא הדרך בה מארגנים את כל היישומים בדרך אמינה על כל סוגי חומרה ועננים, כש-OpenShift מצרפת הכול יחד עבור אנשי התפעול ועבור המפתחים, כנקודת אמצע במערכת המגבשת את חלקי התשתית בבסיס, ומאחדת עם השכבות מעל לסביבה היברידית.

שאלה: מדוע משתמשים ארגוניים בוחרים בפתרון OpenShift של רד האט?
פיץ': "רד האט לוקחת גרסאות קהילת קוד פתוח והופכת אותן לאמינות ומאובטחות לשימוש ארגוני מהימן עם תמיכה רציפה וחזקה  24/7 כדי לאפשר פרויקטים מורכבים של קוד פתוח. אנו מעצימים חדשנות של לקוחות עם יכולות עבור מפתחים המבוססות על Kubernetes ופרויקטים אחרים של הקהילה".

שאלה: מהם אתגרי סביבות קונטיינרים?
פיץ': "אבטחה, ניהול שוטף החל מ-Day2 - מה קורה אחרי שחולפת ההתרגשות של הרכישה והכניסה לפעילות שוטפת. זו עדיפות גבוהה אצלנו, ואספקת יישומים, הדרך בה יישומי קונטיינר נפרסים ומספקים ביצועים לאורך זמן, משתנה באופן דרמטי.

OpenShift 4 היא פלטפורמת Kubernetes חכמה ההופכת כל הטמעת קוברנטים להרבה יותר מהירה, שוטפת וחלקה.

האוטומציה שמציעה החברה במהדורה זו מייעלת, מצריכה מינימום הקלקות ומפחיתה מורכבות, ומקנה למנהלי המערכת שליטה מלאה על איך נראה היישום כשהוא נפרס ועם כל ה-Micro services, ומאפשרת שירות עצמי למפתחים. הכול נועד ליצור ענן היברידי מאוחד, תוך הפחתת מורכבות בסביבה היברידית עם סוגי חומרה ותוכנה שונים ועננים שונים.

רק לאחרונה הודיעה יבמ על השקת שירות Red Hat OpenShift מנוהל במלואו בענן הציבורי שלה, כמו גם שילוב OpenShift במערכות יבמ, פריים Z ו-LinuxONE.

אחד הערכים של החברה הוא איסוף וריכוז רכיבים שונים מתוך קטגוריות שונות של טכנולוגיה, ושילובם יחד. זהו אתגר עבור פיתוח יישומים המיועדים מראש עבור הענן".

שאלה: מה חשוב בתוך הקונטיינר?
פיץ': "קונטיינרים אורזים טכנולוגיה. כך, שקל לתפעל על תשתית Kubernetes, אך זה לא אומר שאין צורך לשים לב למה שקורה. בתוכם יש מערכת הפעלה, מערכת זמן ריצה, אינטגרציה, והקוד של המפתח. כל אלה רלבנטיים גם בקונטיינרים, בין אם קוראים להם Middleware או לא. הרבה מה-Middleware יכנס לתוך הקונטיינרים, ויהפוך לבלוקים של קוד בתוך קונטיינרים.

חשוב גם מה יש בין קונטיינרים, שיוצר את מארג הקונטיינרים - אפיקי הודעות, תקשורת, גם סביבת היישום חשובה ומעורבת כאן תווכה מסורתית' כשירותים שרצים עצמם כקונטיינרים בסביבת קונטיינרים.

כמובן, חשוב כיצד הכול מתוכנן ומהונדס. אם כל ההיבטים המעורבים לא מתייחסים ומשלימים אחד את האחר ולא תוכננו יחד, זה מקשה ומכביד על המפתחים.

כל אלה יוצרים את מפת הדרכים של החברה בשנים האחרונות: OpenShift, מעליה Red Hat Runtines, מעליהם Red Hat Integration, ומעל Red Hat Process Automation - ומעל כל אלה הקוד של המפתח".

שאלה: כיצד מתקדם המיזוג עם יבמ ומה מידת השפעתו על החברה?
פיץ': מפת הדרכים עדיין ממוקדת ברד האט. צוותי החברות עדיין לא מעורבים ומשולבים, ואנו לא מקבלים הוראות ישירות מיבמ. אנו משתפים פעולה ועובדים יחד, וטכנולוגיות רד האט נכללות בהיצע של יבמ, שבחרה כסטנדרט חלק מטכנולוגיות רד האט.

סיכום
חברת Red Hat מקדמת חדשנות באמצעות טכנולוגיות מבוססות לינוקס, כולל קונטינריים וקוברנטים, שהפכו לאבני הבניין הבסיסיות של סביבות ענן היברידיות. התבססות על ענן היברידי פתוח היא המאפשרת מימוש החזון של כל אפליקציה, בכל מקום ובכל זמן. בשילוב עם המומחיות החזקה של IBM בתעשייה והתמיכה האדירה של מערכת אקולוגית של מפתחים ושותפים נלהבים, יכולים כיום המשתמשים ליצור, להפעיל  ולנהל במהירות וביעילות אפליקציות מתקדמות עם מגוון טכנולוגיות וגמישות לפריסה בסביבה הטובה ביותר עבור האפליקציה, בין אם היא מקומית ובין אם היא ברחבי האתר או עננים ציבוריים מרובים.
 
DEVELOP
RESHAT



 
 
Bookmark and Share