Telecom News - נפתח בב"ש מרכז שליטה לאיומי סייבר לספקי סלולר אינטרנט ותשתיות תקשורת

נפתח בב"ש מרכז שליטה לאיומי סייבר לספקי סלולר אינטרנט ותשתיות תקשורת

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> נפתח בב"ש מרכז שליטה לאיומי סייבר לספקי סלולר אינטרנט ותשתיות תקשורת
נפתח בבאר שבע מרכז שליטה לאיומי סייבר לספקיות סלולר, אינטרנט ותשתיות תקשורת
מאת: מערכת Telecom News, 8.1.20, 16:35מרכז סייבריחצ צילום אמנון גוטמן
 
המרכז ייתן מענה לאומי רחב לאיומי סייבר על משק התקשורת ולשמירה על הרציפות התפקודית שלו. 
 
מערך הסייבר הלאומי ומשרד התקשורת חנכו היום מרכז שליטה חדש וראשון מסוגו בישראל שייתן מענה לאומי רחב לאיומי סייבר על משק התקשורת ולשמירה על הרציפות התפקודית שלו. 
 
בחניכת המרכז נכחו שר התקשורת חה"כ דודי אמסלם, ראש מערך הסייבר הלאומי יגאל אונא ומנכ"ל משרד התקשורת נתי כהן
 
המרכז החדש, שיחל לפעול בתחילת פברואר 2020, הוא חלק מהמרכז הארצי לניהול אירועי סייבר של מערך הסייבר הלאומי הממוקם בפארק ההייטק בבאר שבע. הקמת המרכז, שמיועד לספקיות סלולר, אינטרנט ותשתיות בתחום התקשורת, הוא חלק מההיערכות של המדינה לאתגרים, שמציבה רשת דור 5 התקשורת. כחלק מתפקידיו, יגבש המרכז תמונת מצב שוטפת, ירכז דיווחים, יסייע לספקיות במענה ראשוני לתקיפות ובטיפול בהן, ישתף מידע והתרעות ייעודיות וכן יפעל להעלאת רמת ההגנה ולצמצום משטח התקיפה. המרכז יאויש 24 שעות ע"י אנליסטים ומומחי סייבר. 
 
המרכז החדש מתווסף ל-4 מרכזי השליטה שפועלים כבר תחת המרכז הארצי: בתחומי הפיננסים, האנרגיה, בטחון פנים וממשלתי, כמו גם המרכז המבצעי לדיווחים מהציבור והמשק, שמספרו 119. לכל תחום מאפיין עסקי ייחודי, איומי סייבר ספציפיים, טכנולוגיות ונכסים מסוגים שונים ולכן נדרש מענה שונה ומרכז שליטה ייעודי לכל תחום. מערך הסייבר ומשרדי הממשלה הרלוונטיים, מתכננים  להקים מרכזי שליטה נוספים, בהם בתחומי התחבורה והגנת הסביבה.  
 
דודי אמסלם: "אנו נערכים לכל תרחיש ומביאים את ישראל למוכנות מקסימלית לכל איומי הסייבר הרבים הבאים לפתחנו. אני תמיד שמח וגאה לראות איך ישראל הקטנה היא מעצמה עולמית בכל הנוגע לתחום הסייבר".
 
יגאל אונא: "איומי ואתגרי הסייבר על ספקיות התקשורת נמצאים במגמת עליה תמידית. מטרת המרכז היא לתת מעטפת הגנתית טובה יותר, שתשפר את היקף ומהירות התגובה לאירועי סייבר הן לספקיות התקשורת והן ברמה הלאומית".

אגב, זה עוד מוקד סייבר בישראל, שמייתר את הצורך במוקדים המיותרים של איגוד האינטרנט הישראלי, שאחד מהם עוסק בדיוק בנושאים של מוקדי הסייבר הלאומי בבאר-שבע. 

 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share