Telecom News - מה לעשות כשהילדים מתחילים התמכרות לדיגיטל?

מה לעשות כשהילדים מתחילים התמכרות לדיגיטל?

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> מה לעשות כשהילדים מתחילים התמכרות לדיגיטל?
מה לעשות כשהילדים מתחילים התמכרות לדיגיטל?
מאת: מערכת Telecom News, 16.1.20, 13:26התמכרות ילדים

היכן עובר הגבול בין שימוש בריא באינטרנט לבין התמכרות? מהם הסימנים המצביעים על כך שהילד חוצה את גבול ההתמכרות? 6 טיפים להתמודדות להגנה על הילדים.
 
אתם יכולים לדמיין שבוע אחד ללא אינטרנט או סמארטפון? לילדים, כנראה, שהאתגר הזה קשה יותר, במיוחד כאשר היום מתחלקים החיים שלהם כמעט שווה בשווה בין העולם המקוון לעולם האמיתי.

אז היכן עובר הגבול בין שימוש בריא באינטרנט לבין התמכרות? מומחים אומרים, שהחשיבות היא לאו דווקא כמה זמן הם מבלים שם, אלא לאילו מטרות.

זו עלולה להיות משימה קשה למצוא את המינון הנכון מכיוון שאפילו מבוגרים מתגוננים לעיתים קרובות כשאומרים להם שהם מבלים יותר מדי זמן ברשתות החברתיות.

מהם הסימנים המצביעים על כך שילדכם חוצה את גבול ההתמכרות?

כדאי לשים לב האם הילד שקוע כל כך בעולם המקוון עד שהוא מאבד עניין בעולם האמיתי. במקרים קיצוניים ילדים עלולים אפילו להימנע מתקשורת עם חברים אלא אם היא מתבצעת באמצעים דיגיטליים (רשתות חברתיות, צ'טים וכו').

סימן נוסף הוא כאשר הזמן שהילד מבלה מול המסך, הוא הזמן היחיד בו אפשר לראות שהוא שמח וכשמנסים להגביל אותו הוא מגיב תגובה אגרסיבית. במקרים כאלה אפשר להשתמש באמצעים טכנולוגים דווקא לטובת שיפור המצב, כמו אפליקציות לבקרת הורים, כדי לאתר בעיות כאלו בשלבים המוקדמים.

ריכוז מוגבר של ילדים בעולם הדיגיטלי הוא בעייתי ועלול ליצור מחלוקות בין הילדים לבין הקרובים שלהם. חיים בעולם הוירטואלי עלולים להוביל לקשיים בחיים החברתיים מחוץ לבית.
 
מה אפשר לעשות? מומחי אבטחת המידע של חברת ESET מציעים טיפים להתמודדות:

אל תוותרו על התקשורת ודברו עם הילדים: הדריכו את הילדים אל תוך העולם הדיגיטלי כבר מהיום הראשון. כדאי לאמץ גישה, שאינה מתעמתת, כאשר מדברים איתם על הנושא. כאשר הם מתחילים לבקש יותר עצמאות, ניתן לאפשר זאת ולהבהיר, כי שאתם ההורים תמיד זמינים לדבר על כל נושא או התנהגות מטרידה, שהם עלולים להיתקל בה.
 
בנו אמון: בעזרת אמון תוכלו לוודא, שהילד יודע, שאתם האדם הנכון לפנות אליו במידה ומשהו לא טוב קורה.
למדו אותם את יתרונות האיזון הנכון: אם הילדים רוצים לשחק משחקים, הקדישו לכך מועד בלוח הזמנים אך עודדו אותם לבצע פעולות נוספות דוגמת ספורט, משחק בחוץ או כל פעילות אחרת, שאינה מול המסך.
 
הציעו לילד צעדים פרקטיים כיצד להפחית בשימוש באינטרנט. למשל, הסירו חלק מהאפליקציות של המדיה החברתית או הצ'טים. כך, שזה יפחית בצריכה. גם הגבלה של כמות ההתראות יכולה להשיג את אותו האפקט.
 
היו דמות לחיקוי ושילטו בצריכת הדיגיטל שלכם עצמכם: אם כהורים אתם כל הזמן עם הסמארטפון ביד, ככל הנראה, זו הדוגמה, שהילד שלכם לומד, וכך אתם בונים אצלו הרגל לא בריא.
 
תכננו הפסקות קצרות מטכנולוגיה: סופ"ש ללא סמארטפון או טאבלט יכול להיות מהנה עבור הילדים וההורים כאחד. אם אתם מחליטים לתת לזה הזדמנות, תכננו מגוון פעילויות, שתשמורנה אתכם רחוק מהטכנולוגיה.
 
 
 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share