Telecom News - התוכנית "לעוף על יזמות" לבני נוער חוזרת

התוכנית "לעוף על יזמות" לבני נוער חוזרת

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> התוכנית "לעוף על יזמות" לבני נוער חוזרת
התוכנית "לעוף על יזמות" לבני נוער חוזרת
מאת: מערכת Telecom News, 19.1.20, 19:45STARTUP FREE

מטה כחול-לבן במשרד הכלכלה והתעשייה מעניק לרשויות המקומיות ובתי הספר קורסי "לעוף על יזמות" במהלך ינואר-אפריל 2020 במסגרתם יחשפו המשתתפים לזירת החדשנות, היזמות, העסקים והתעשייה בישראל, יקבלו כלים ליצירת יוזמה עסקית וייפגשו עם מנטורים, יזמים ואנשי עסקים ותעשייה. איך בי"ס, בני נוער והורים מצטרפים?

מטה כחול-לבן במשרד הכלכלה והתעשייה, מפעיל את התוכנית "לעוף על יזמות". התוכנית מיועדת לבנות ובני נוער בכיתות ח' עד יב' בכל רחבי הארץ. היא תופעל במתכונת של 8 מפגשים שבועיים (כל מפגש 4 שעות אקדמיות), במסגרתם יחשפו המשתתפים לזירת החדשנות, היזמות, העסקים והתעשייה בישראל, יקבלו כלים ליצירת יוזמה עסקית וייפגשו עם מנטורים, יזמים ואנשי עסקים ותעשייה מקומיים בקהילותיהם.

התוכנית תופעל ברשויות המקומיות ובבתי ספר תיכוניים ע"י מכון יעדים. למשתתפי הקורסים יוענקו תעודות גמר. יוזמות נבחרות, שתפותחנה במהלך הקורסים, תשתתפנה בתחרות ארצית, נושאת פרסים.

תערוכה של היוזמות, שתעלנה לשלב הגמר תוצג באירוע סיום ארצי, שיערך בתחילת יוני במרכז פרס לשלום וחדשנות, בו יוכרזו גם הזוכים בתחרות, שיציגו את הרעיונות והיוזמות שלהם במצגות (פיצ'ים).

איך מצטרפים לתוכנית?
נציגי רשויות מקומיות ומוסדות חינוך: יש להגיש בקשה לרישום למכון יעדים, באמצעות הטופס המצורף. קישור לטופס הבקשה.
בני נוער ומשפחותיהם: לפרטים נוספים והרשמה יש לפנות למחלקת החינוך/מחלקת הנוער ביישוב שלכם.
 
תכני תוכנית 'לעוף על יזמות תש"ף':
מפגש ראשון - ישראל כמדינת הזדמנויות: חשיפה ליעדים של הכלכלה הישראלית - חדשנות ועסקים בישראל. הבנת יכולתו של הפרט להשפיע על עתידו האישי ועתיד המדינה. היכרות עם תכונות היזם. הבנת האפשרות לפיתוח מיומנויות אישיות והכרת חוזקות וחולשות.

מפגש שני - תכונות היזם ועבודת צוות הבנת התרומה של כל משתתף לצוות היזמי. יצירת צוותים שיוכלו לתפקד באופן מיטבי להקמת עסק. הבנת חשיבות המפגש בין הרעיונות האישיים לצורכי המשק. הבנת ההבדל בין חשיבה כלכלית רציונלית וחשיבה רגשית.

מפגש שלישי - חשיבה יצירתית ותכנון כבסיס ליוזמה העסקית: זיהוי ההבדלים בין צורך לרצון. יצירה כמענה לצורך. מודלים לפילוח שוק, סקרים, תחרות (מודל 5 הכוחות של פורטר). הכרת מודלים שונים של תכנון עסקי. התנסות בדרכים שונות לפיתוח מוצרים חדשים. תהליך רישום פטנט.

מפגש רביעי - בדיקת היתכנות והתנהגות צרכנים. הפעלת כלים מובנים לבחינת מגוון הרעיונות היצירתיים בחשיבה מתכנסת וביקורתית. חשיפה לעולם העסקים והחדשנות – התנהגות בשוק תחרותי. היכרות עם סיפורי הצלחה וכישלון לצורך הבנת גורמים ומניעים. חשיבות התאמת יוזמה לצרכים כמפתח להצלחה.

מפגש חמישי - שלב התכנון העסקי לרעיון היזמי. הבנת תהליך הפיתוח של יוזמה לעסק. היכרות עם גורמי תמיכה קיימים בשוק.מיקוד הערך המוסף של היוזמה והבנת מגבלותיה. היכרות עם תקנון התחרות ותחילת תכנון היוזמה.

מפגש שישי - מפגשים עם יזמים. צעדים להפיכת יוזמה לעסק. היכרות עם יזמים, אנשי תעשייה ועסקים מהקהילה, דילמות ואתגרים – פאנל. למידת תהליכי פיתוח של יוזמות ועסקים חדשים. סטארטאפ. מיתוג.

מפגש שביעי - חשיבות השיווק והפרסום להפיכת היוזמה לעסק. הבנת חשיבות הרשתות. הפצה ויראלית. כללי פרסום במדיות השונות. קריטריונים נדרשים להפצה. הכנת סרטון שיווקי והכנת היוזמה לפורמט התחרות. כלים להכנת פיץ' אפקטיבי לגיוס הון.

מפגש שמיני - הכנת פרזנטציה ואירוע מסכם. משוב אפקטיבי וחשיבותו - קבלת ביקורת כבסיס לתהליך העצמה. הכנת פיצ'ים.

אירוע מסכם בו כל צוות מציג את הפיץ' ליוזמה שהכין הגשת היוזמות לתחרות ארצית. הענקת תעודות סיום למשתתפים.

לאירוע המסכם יוזמנו נציגים מהרשות המקומית, מהמסגרות המפעילות, הורים וחברים.
 



 
 
Bookmark and Share