Telecom News - סקר: סגנון הניהול הוא המחסום העיקרי בפני שינוי התרבות הארגונית

סקר: סגנון הניהול הוא המחסום העיקרי בפני שינוי התרבות הארגונית

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> Israel ICT >> סקר: סגנון הניהול הוא המחסום העיקרי בפני שינוי התרבות הארגונית
סקר: סגנון הניהול הוא המחסום העיקרי בפני שינוי התרבות הארגונית
מאת: מערכת Telecom News, 26.1.20, 13:12MANAGEMENT FREE
 
מפתיע לגלות, שדווקא אותם מנהלים, שדורשים את השינוי, הם אלה, שבאמת צריכים להשתנות בפועל.
 
סקר, שערכה קבוצת The Human Capital Media Advisory (HCMA), שמתמחה  בתחום משאבי האנוש, מגלה שבשעה, שחברות נאלצות להתמודד יומיום עם עולם העבודה הדינמי, הצורך לשמר עובדים, להעמיק את המחוברות שלהם לארגון (engagement) ולחזק את שיתופי הפעולה ולעודד את החדשנות, אזי אחד הגורמים, שבולמים שינוי, הוא דווקא המנהלים עצמם.

המחקר מעלה, שכ-60% מהמרואיינים, כולם אנשי משאבי אנוש בכירים, אומרים, שסגנון הניהול הוא המחסום העיקרי בפני שינויים נדרשים בתרבות הארגונית. מפתיע היה לגלות, שדווקא אותם מנהלים, שדורשים את השינוי, הם אלה, שבאמת צריכים להשתנות בפועל.
 
הסקר, שגם בחן את הדרך בה טכנולוגיה ושימוש בכלי אנליטיקס יכולים לתמוך ולהניע תהליכי שינוי, מציין, שרק בשליש מהארגונים משתמשים כיום במערכות ניהול HR המשולבות כלים לניהול טאלנטים. עם זאת, מציין הסקר, שמרבית הארגונים מתכוונים בשנים הקרובות להשקיע בכלי גיוס חדשים, כלים לניהול הלמידה ומערכות לניהול טאלנטים. 30% אף הצהירו, שבשנה הקרובה הם מתכוונים לרכוש שירותי תוכנה מבוססי ענן לייעול ניהול המשאב האנושי בארגונם.
 
המניע להחלפת מערכות HR קיימות נובע מהצורך לשפר הליכי קבלת החלטות. 46% מהמשתתפים ציינו, שהם לא מרגישים, שהטכנולוגיה הנוכחית שברשותם מאפשרת להם לקבל החלטות מושכלות, ובמיוחד בתחום ניהול טאלנטים.
 
אבנר מימון, מנכ"ל EMEA בסינריון מערכות, שמתמחה במתן פתרונות תוכנה מתקדמים לניהול ההון האנושי בארגון: ״אין צורך להשליך את כל כלי המדידה המסורתיים בהם משתמשים כיום בארגונים, אבל חייבים להכיר בחסרונות של חלקם ובעובדה, שלעתים פג תוקפם. מנהלים חייבים להבין, שבעולם דינמי אי אפשר להסתמך על כלי מדידה ואנליטיקות בהם השתמשו במשך שנים, או למדוד הצלחה באמצעות כלים שהתיישנו. אין זה אומר, שמטריקות ישנות אינן רלוונטיות יותר, אבל יש צורך בכלים חדשים המותאמים לעידן בו קצב השינויים רק גובר והולך.

כדי לשפר את מחוברות העובדים ולהניע שינויים בתרבות הארגונית, חייבים להכניס לשימוש טכנולוגיות עדכניות, שיטות עבודה מבוססות נתונים וכלים אנליטיים חכמים. הטכנולוגיה אינה יכולה לתקן תהליך שגוי או ליישם שינוי תרבותי. עם זאת, היא מאפשרת לזהות את מוקדי הבעיות, כדי שניתן יהיה לטפל במה שדורש שינוי".
 
 



 
 
Bookmark and Share