Telecom News - הכירו את מערכת ההגנה החדשנית "להב אור", שפותחה במג"ב ובמע' הביטחון

הכירו את מערכת ההגנה החדשנית "להב אור", שפותחה במג"ב ובמע' הביטחון

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> הכירו את מערכת ההגנה החדשנית "להב אור", שפותחה במג"ב ובמע' הביטחון
הכירו את מערכת ההגנה החדשנית "להב אור", שפותחה במג"ב ובמערכת הביטחון
מאת: מערכת Telecom News, 7.2.20, 14:30להב אור תמונה חופשית מאתר הממשלה GOV.IL

נרשמה הצלחה חסרת תקדים להפעלה מבצעית ראשונה מסוגה בעולם של פתרון טכנולוגי של מערכת לייזר למטרת יירוט. הלקחים, שהופקו מהפעילות המבצעית של המערכת  מול בלוני נפץ, ייושמו בדגם משופר, שיוכל להתמודד עם איום של רחפנים. איך היא עובדת?

מזה כשבוע פועלת באוגדת עזה מערכת "להב אור", שפותחה ע"י משמר הגבול של משטרת ישראל, מערכת הביטחון, צה"ל, חברת אופטידיפנס, חברת אלביט, התעשייה הביטחונית, מהנדסים, פיזיקאים וגורמים נוספים. 

בשבוע הראשון להפעלתה הצליחה המערכת ליירט מעל 90% מבלוני הנפץ, שאותרו בגזרתה. הצלחה חסרת תקדים להפעלה מבצעית ראשונה מסוגה בעולם של מערכת לייזר למטרת יירוט.

המערכת פועלת ביום ובלילה, ומטרתה להתמודד עם איום בלוני הנפץ והתבערה באמצעות קרן לייזר המשוגרת לעבר המטרה ומנטרלת אותה מבלי לסכן גורמים נוספים באזור.

המערכת מקבלת גילוי וזיהוי המטרה ע"י מערכת הSupervisIR- של חברת אלביט. מערכת איכון זו מגלה ביום ובלילה, עם כושר גילוי השווה ערך לכ-150 מצלמות הפרוסות זו לצד זו.

המערכת מצוידת ביכולת גילוי ושליפת תמונות אוטומטית ממספר אזורי עניין במרחב, תוך העברת נתונים מהירה למערכת "להב אור" שעוקבת ו"מפלילה" את הבלון או צרור הבלונים, ולבסוף בעזרת קרן לייזר ייחודית מפוצצת אותם.

הלקחים, שמופקים מהפעילות המבצעית של המערכת, ייושמו בדגם משופר, שיוכל להתמודד בצורה יעילה עם איום רחפנים.

ניצב יעקב (קובי) שבתאי, מפקד משמר הגבול, שהוביל את הפרויקט מטעם מ"י: "משטרת ישראל שמה לנגד עיניה את איום בלוני הנפץ והתבערה, שנוחתים בעורף הישראלי, בלונים העלולים לגרום לנזק בגוף וברכוש. ולראשונה מאז הופרח הבלון הראשון מרצועת עזה לעבר ישראל אנו מציגים היום פתרון טכנולוגי יישים ואפקטיבי ליירוט הבלונים.

לאחר שרתמנו את הצבא, חברת אלביט וגופי ביטחון נוספים אנחנו גאים להציג מערכת מתוחכמת, ראשונה מסוגה בעולם המוכיחה, שניתן להתגבר על איום הבלונים ואף לפתח אותה גם לאיומים נוספים. מדובר במערכת, שתהווה מרכיב נוסף בין מרכיבי הביטחון בגזרת עוטף עזה והיישובים הסמוכים".



 
 
Bookmark and Share