Telecom News - מערך הסייבר הלאומי: לראשונה - סוכני ביטוח עוברים הכשרה בתחום הסייבר

מערך הסייבר הלאומי: לראשונה - סוכני ביטוח עוברים הכשרה בתחום הסייבר

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> מערך הסייבר הלאומי: לראשונה - סוכני ביטוח עוברים הכשרה בתחום הסייבר
מערך הסייבר הלאומי: לראשונה - סוכני ביטוח עוברים הכשרה בתחום הסייבר
מאת: מערכת Telecom News, 17.2.20, 17:37CYBER FREE

ההכשרה היא חלק מתוכנית כוללת כדי להביא לעלייה בביקוש לביטוח סייבר מצד ארגונים, חברות ועסקים במשק הישראלי. עפ"י סקר, מרבית החברות, העסקים הקטנים והבינוניים והארגונים במשק אינם מודעים לסיכוני הסייבר אליהם הם חשופים ואינם מבינים את הערך, שמייצר להם ביטוח סייבר.

תכנית חדשה וראשונה מסוגה להכשרת סוכני ביטוח בתחום הסייבר נפתחה היום במערך הסייבר הלאומי. התכנית היא חלק ממהלך נרחב של המערך להאצת שוק ביטוחי הסייבר בישראל כדי להביא לעלייה בביקוש לביטוח סייבר מצד ארגונים, חברות ועסקים קטנים ובינוניים במשק הישראלי. ההכשרות, שמתקיימות בשיתוף עם לשכת סוכני הביטוח בישראל, נועדו לסוכנים, שיעניקו שירותי ביטוח בתחום הסייבר.

היוזמה לתוכנית נולדה בעקבות ממצאי סקר מקיף, שיזם המערך, לאיתור כשלי שוק בתחום, ממנו עלה, שרק לכ-13% מהחברות, העסקים והארגונים במשק הישראלי יש כיסוי ביטוחי למקרה של מתקפת סייבר. ביחס לעולם, שוק ביטוחי הסייבר בישראל נמצא עדיין בחיתוליו. על פי נתוני ה-OECD השוק ביטוחי הסייבר בעולם צפוי לצמוח בהיקף של למעלה מ-25 מיליארד דולרים בעשור הקרוב.

ביטוח סייבר הוא מוצר ביטוחי חדש יחסית המיועד לחברות, ארגונים ועסקים לצורך כיסוי הנזק, שייגרם כתוצאה ממתקפת סייבר: אובדן מידע, פגיעה בתשתית מחשוב, שכירת צוותי תגובה לניהול האירוע, קבלת יעוץ משפטי, קבלת יעוץ תקשורתי לניהול אירוע, שיקום תדמיתי, אובדן ימי עסקים וכו'. הביטוח מאפשר לעסקים להתאושש במהירות ביום שאחרי מתקפת סייבר, ולשוב לפעילות מלאה, וכדי לשמור על הרציפות התפקודית של המשק בישראל.

כפי שעלה מן הסקר, מרבית החברות, העסקים והארגונים במשק אינם מודעים לסיכוני הסייבר אליהם הם חשופים ואינם מבינים את הערך, שמייצר להם ביטוח סייבר, ולכן ממעטים לדרוש כיסוי לאירועי סייבר במסגרת פוליסת הביטוח. המערך פועל לנתח את כשלי השוק בתחום ולסייע בפתרון.

שני שרביט, סמנכ"לית בכירה למדיניות במערך: "התהליך הטכנולוגי המורכב, היעדר מידע מספק על אירועי עבר וקושי בהערכת ההסתברות, שארגון אכן ייפגע בתקיפת סייבר, נוסף לקושי בהערכת עלות הפגיעה, מקשים על תהליך ההערכה של הסוכנים. סוכני הביטוח הם ערוץ השיווק העיקרי של מוצרי ביטוח לעסקים קטנים ובינוניים, ושליטתם בסיכוני הסייבר היא קריטית ליצירת עלייה בביקוש לביטוח סייבר".

ניצן עמר, ראש אגף בכיר תשתיות עמידות במערך: "ההכשרה לסוכני הביטוח נבנתה כחליפה מותאמת לקהל סוכני הביטוח, כדי להקנות להם כלים וידע בבואם לעסוק בתחום, מתוך הבנה, שהתחום מורכב ומחייב הבנה".

ההכשרה נערכת במרכז הארצי לניהול אירועי סייבר בבאר שבע, וכוללת התמחות בסיכוני סייבר, בנזקי סייבר, בהערכת נזקי סייבר, בניהול אירוע סייבר ובניהול תביעות סייבר. היעד הוא, שתוך כ-5 שנים, כ-800 סוכני ביטוח יתמחו בתחום ביטוחי הסייבר באופן מלא ומקיף.

התכנית להאצת שוק הביטוח בישראל, שנועדה להקטין את הפערים, להסיר את החסמים ולתקן את כשלי השוק, כוללת מספר מהלכים מרכזיים, שנועדו להעלות את הביקושים. במסגרת התכנית פונה המערך לדירקטורים של חברות במשק וחושף בפניהם את הסיכונים בזירת הסייבר ואת האחריות החלה עליהם במקרים של תקיפת סייבר. כ"כ, המערך מעודד ארגונים מסוגים שונים לרכוש ביטוח, ופעל לביטוח הממשלה עצמה. במקביל, המערך פועל לשיפור הידע המקצועי של סוכני הביטוח בתחום הסייבר, לשיפור רמת הפוליסות ולאסדרת שירותי הביטוח. מהלכים אלה צפויים להעלות את הביקוש ולהאיץ משמעותית את שוק ביטוחי הסייבר בישראל.
 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share