Telecom News - איך חלום ה-xVR (מציאות מדומה) הופך מגימיק לכלי עיקרי של מפתחים/מתכננים

איך חלום ה-xVR (מציאות מדומה) הופך מגימיק לכלי עיקרי של מפתחים/מתכננים

דף הבית >> חידושים הכרזות >> איך חלום ה-xVR (מציאות מדומה) הופך מגימיק לכלי עיקרי של מפתחים/מתכננים
איך החלום של xVR (מציאות מדומה) הופך מגימיק לכלי עיקרי של המפתחים והמתכננים
מאת: אבי וייס, 19.2.20, 16:05דיויד רנדל
 
למה מתכננים, מפתחים וצוותי DevOps צריכים "מציאות מדומה" כדי לפתח ולתכנן מוצרים ושירותים חדשים? כיום, ה-VR עם הגרסאות החדשות שלו החל לתפוס חזק עקב התקדמות בעוצמת החומרה ותמיכה במערכות תוכנה מתקדמות. חלה התגברות על מגבלות אנושיות של שימוש ממושך ב-VR. חשיפת הטרנד החדש והמלהיב בשוק הפיתוח והעיצוב בתלת-ממד - שימושיVR  לצרכי 3D המובל ע"י דאסו סיסטמס.  
 
"השוק וגם אנו בוחנים כיום פתרונות של Mixed Reality. השוק יתפתח לפי הדרישות של הלקוחות ויש כאן הרבה אפשרויות להתקדם", מתאר דיויד רנדל (David Randle), Product Portfolio & Business Development, חברת דאסו סיסטמס. "הפיתוח ב-XR מיצר חוויית פיתוח חדשה לגמרי, לכל מי שעוסק בתחום הזה. זה מאפשר שיתוף הפיתוח ותכנון של מוצרים בין הרבה גורמים, בצורה חלקה ומאוד ידידותית ופורייה".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם דיויד רנדל (בתמונה), מי שמוביל את החדשנות בדאסו סיסטמס העולמית, כדי לשמוע על הפיתוחים החדשים, שהוא מוביל בחברה.
 
שאלה: מה תפקידך בדאסו סיסטמס?
דיויד רנדל: "אני עוסק בפיתוח עסקי וייזום הכיוון והתוכן של החידושים, שדאסו סיסטמס מציגה ותציג לשוק העולמי. הגעתי לדאסו סיסטמס משום שהייתי בין היזמים ומנכ"ל של סטארטאפ אמריקאי בשם Bunkspeed, שנרכש ע"י חברת SOLIDWORKS. וכך, מהר מאוד, הפכנו להיות חלק מדאסו סיסטמס והפתרונות שפיתחנו הפכו להיות לחלק בלתי נפרד מפתרונות הוויזואליזציה של Solidworks, דוגמת Visualize Cloud Library.
 
התהליך הזה, של ההתמזגות בתוך דאסו סיסטמס, היה די מהיר ובתוך דאסו סיסטמס התקדמתי לתפקיד הנוכחי, בו אני מתעסק בעיקר בטכנולוגיות עתידיות, דוגמת xVR, שנקרא אצלנו XR".
 
שאלה: מהם התחומים בהם אתם מתמקדים בדאסו סיסטמס לפיתוח עתידי?
תשובה: "אנו כיום מתמקדים ב-3 תחומים עיקריים:
א. טכנולוגיות חדשות. כיום, את עיקר זמני אני משקיע בקידום של טכנולוגיות חדשות בעולמות של xVR. אני מוביל בחברה את ההכנסה של 'טכנולוגיות משבשות' לסל הפיתוח והמוצרים העתידים שלנו.
ב. חינוך שוק, שיתוף הקהילה ונוכחות בקהילה. זה נושא, שהפך למאוד מרכזי בתפיסת העולם שלנו.
ג. גידול של החברה גם בהיקף השוק, גם בטכנולוגיות וגם בפלחי הלקוחות. זאת, ע"י מהלכים של רכישות ומיזוגים".  
 
שאלה: למה ההתמקדות הזו ב-xVR?
תשובה: "ה-VR אינו נושא חדש. הוא דשדש כמה שנים ללא כיוון, בעיקר בגלל מגבלות טכנולוגיות ומגבלות אנושיות. אנשים קיבלו מהר מאוד כאבי ראש מה-VR ולכן, השימוש בכלי הזה היה מאוד מוגבל. 
 
כיום, ה-VR עם הגרסאות החדשות שלו, החל לתפוס חזק. בעיקר בגלל ההתקדמות בעוצמת החומרה והתמיכה במערכות תוכנה מתקדמות.
 
הצלחנו להתגבר על המגבלות האנושיות של שימוש ממושך ב-VR. אפשר לעבוד כיום משמרת שלמה בתלת-ממד בלי להתעייף. המערכות היום מסופקות במחירים הגיוניים ואטרקטיביים.
 
בעבר, לא ידענו איך טכנולוגיית ה-xVR יכולה להצליח ומה הערך של הגישה הטכנולוגית הזו ללקוחות שלנו. לכן, בחנו את הטכנולוגיה והחלטנו ללכת לכיוון של 2 תחומים לפיתוח:
 
א. להפוך את ה- xVR לחלק בלתי נפרד ממהלך התכנון של מוצרים. התוכן של תכנון הוא תמיד קבוע, אבל הוא מוצג למתכנן במסך עם 2 ממדים בלבד. ה-3D זו סימולציה על מסך של 2D ולא 3D אמיתי.
 
לכן, חיפשנו כיצד אפשר לתת למתכננים יכולת פיתוח ותכנון במצב טבעי, שבו הם רואים את המוצר ב-3D אמיתי בזמן אמת, ממש בתוך תהליך התכנון.
 
ב. לאפשר למשתמשי המערכות שלנו לבצע משימות לטווח קצר במהירות ביעילות ב-xVR. זה יכול להתממש בכל תחום, לאו דווקא בתכנון. למשל: בשיווק ומכירות, בהדרכות, בתמיכה.
 
כיום, המתכננים עובדים ב-Silos, במערכות מקבילות, בלי שהם רואים את התמונה המלאה ב-3D. אנו מעוניינים לספק למפתחים פתרונות, שמציגים את התמונה של המוצר בתקנים מקובלים ל-3D, למשל glTF, שזה פורמט, שהפך לתקן דה-פקטו של התעשייה ולכן אנו מציגים את הפיתוחים ב-VR. כך, שכל מי שעובד על הפרויקט יכול לעבוד עליו בתלת-ממד אמיתי".
 
שאלה: מה הלקוחות שלכם מקבלים כדי לנצל את היכולות הללו?
תשובה: "הפתרון המרכזי שלנו בתחום קרוי בשם XR-Utility עם כמה כלים. המונח XR משמעו: Extended Reality, כשיצאנו עם זה בבטא במחצית 2018 וכעת זה פתוח לכל.
 
בתחילת הדרך, המפתחים לא ידעו מה לעשות עם השיטה החדשה הזו לפיתוח, ולכן עסקנו הרבה בחינוך שוק. עבדנו קשה עם השותפים שלנו, עם הקהילה וחיפשנו ביחד איך בונים את ה-ROI ליכולות המדהימות הללו.
 
כך, ביחד עם הקהילה והשותפים שלנו, הצגנו את ההחזר על ההשקעה, במעבר ל-XR, וזה החל לתפוס, כאש בשדה קוצים".  
 
שאלה: לאן השוק הזה מתקדם?
תשובה: "בשנה-שנתיים האחרונות ראינו, שהמסלול הנכון, כדי להגיע לפיתוח מהיר ויעיל של מוצר חדש הוא ב-XR.
 
תחשוב על פיתוח Drones (רחפנים). אין דבר יותר יעיל ליזמים ולמפתחים מלפתחDrones  חדשים ומתקדמים בכלים הללו של 3D ו-XR.
 
כך, בכל תחום, המפתחים גילו לבד מה היתרונות ב-XR ולכן התחום הזה החל להתפתח בעצמו.
 
בנוסף, כשעסקנו בחיפוש פתרונות XR לטווח קצר ראינו, שהכלים הללו יכולים לסייע בתחומים אחרים לגמרי, למשל במכירות, בשיווק, בהדרכות, בתמיכה, בייעוץ ועוד. כלומר: זה כלי יעיל ומועיל לכל עסק, בתחומי כלל הפעילות שלו, במיוחד בשיווק ומכירות.
 
בנוסף, ראינו שהכלי הזה מאוד מסייע לעבודה קבוצתית, בכל תחום. אני מאמין שההצלחה של התחום תהיה מובלת ע"י הצורך בעבודה קבוצתית חכמה עם הכלים של XR.
 
כיום, יש כבר לא מעט לקוחות של מוצרי ה-XR, לקוחות המקדמים בעצמם פתרונות ופיתוחים סביב היכולות הללו. למשל, יש חברות, שלקחו את היכולת הזו לתחום האימונים והתרגול. יש כאן הרבה יוזמות של השותפים שלנו ואנו מעודדים אותם לחפש פתרונות ושימושים חדשים לכלים המלהיבים הללו.
 
תחשוב על חברה, שמערכות המידע, ששימשו אותה לצרכיה השונים, שוכנים על בסיסי נתונים שונים ואין יכולת לראייה מקפת של כל בסיסי הנתונים הללו. עם ,XR גם המנהלים וגם המפתחים, מקבלים נקודת מבט אחרת לגמרי, נקודת מבט אינטגרטיבית ותלת- ממדית, שנובעת מהנתונים הנשאבים מכל בסיסי הנתונים גם יחד.
 
כך, התחום הזה הופך ויהפוך לכלי מאוד תחרותי המספק יתרונות לארגון בכל תחום.
 
הירידה במחירי מוצרי החומרה של VR מאפשרת למשל לקנות קסדות שקופות דוגמת קסדות טייסים משוכללות, שהחופה של הקסדה מציגה מול עיני חובשי הקסדות הללו את המידע התלת-ממדי מול העיניים.
 
כיום, אנו עובדים למצוא עוד שותפויות של מתכננים ומפתחים, שיחפשו כיוונים חדשים לשימוש ב-VR לצרכי 3D.
 
גם לא מעט סטארטאפים נכנסו לתחום הזה וראיתי הרבה פתרונות מאוד מעניינים, למשל, לתחום ה-Gaming".
 
שאלה: מה אתם עושים בתחום המיזוגים והרכישות?
תשובה: "די ברור, שאני לא יכול לפרט בנושא הזה. יש לנו מתודולוגיה ברורה כיצד לחזק את המותג שלנו וכיצד ניתן להרחיב את היכולות שלנו.
 
מכאן, שאנו מחפשים ובוחנים טכנולוגיות וחברות היכולות לספק את מה שאנו מחפשים וצריכים.
 
כיום, יש לנו השקעות רבות בתחומי הביטחון, החלל, התעופה והתעשייה, כי משם באים הרבה דרישות לפתרונות שלנו".
 
שאלה: לאן שוק התלת ממד הולך?
תשובה: "עד לא מזמן, לא ידעו מה לעשות עם מדפסות 3D חוץ מגימיקים. היום, מדפסות 3D הן חובה בתחומים רבים.
 
העתיד של מדפסות 3D (על פי IDC - מצ"ב המחקר הטרי של IDC בנושא) הוא זוהר. אתה יכול לראות בעצמך בתערוכה, כמה משקיעים בזה וכמה יוזמות ופיתוחים יש סביב התחום הזה מכל רחבי העולם.
 
הצורך של שקיפות המידע מכל המקורות והצגתו ב-3D, הוא צורך ממשי וזה מה שדוחף וידחוף את הצלחת ה-XR לאורך זמן".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
דיויד רנדל: "ש-XR יהיה תשתית פיתוח בכל תחום. ההצלחה של התחום הזה תלויה גם בביקוש מהלקוחות שלנו וגם מפיתוח, ייצור והפצה של מערכות חומרה ותוכנה התומכות ב-XR.
 
הכל הולך למערכות בענן מבוססות מודל תשלום בגישת ה-SaaS.
 
ממה שאני נחשף להתפתחויות, ליזמים ולסטארטאפים, שאני רואה כל יום, אני רואה, שהמפתחים מוצאים דרכים חדשות ופיתוחים חדשים ומלהיבים.
 
בנוסף, אני רואה, שלא מעט כסף של משקיעים וקרנות הון סיכון הולך לתחומים הללו. כך, שהכיוון הזה נראה לי מאוד מבטיח עם פוטנציאל גידול מרשים. אני מאמין, שלשם השוק העולמי, שבו אנו נמצאים - הולך".
 
הכותב היה אורח של דאסו סיסטמס בנאשוויל טנסי.
 
סרטון: Extended Reality (XR) - SOLIDWORKS 2019




 
VR FREE






 
 



 
 
Bookmark and Share