Telecom News - יו"ר איגוד הביטקוין: היועמ"ש הסיר את הסטיגמה השגויה שהודבקה לביטקוין

יו"ר איגוד הביטקוין: היועמ"ש הסיר את הסטיגמה השגויה שהודבקה לביטקוין

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> יו"ר איגוד הביטקוין: היועמ"ש הסיר את הסטיגמה השגויה שהודבקה לביטקוין
יו"ר איגוד הביטקוין: היועמ"ש הסיר את הסטיגמה הבלתי מוצדקת שהודבקה לביטקוין
מאת: מערכת Telecom News, 19.2.20, 16:50מני רוזנפלד יחצ צילום גלעד אילוז

זאת, בתגובה לעמדת היועמ"ש כי בנקים לא יוכלו לסרב סירוב גורף לפתיחת חשבונות בנק ולקבל כסף, שמקורו בהשקעות ביטקוין. המשמעות היא, שהבנקים לא יכולים לסרב באופן גורף לשרת לקוחות הרוצים להמיר מטבעות קריפטוגרפיים.

היום הודיע היועמ"ש לבנקים כי אסור לסרב באופן גורף לקבל כסף שמקורו בהשקעות ביטקוין של לקוחות פרטיים. עמדה זו התקבלה ע"י צוות, שכלל את נציגי משרד המשפטים, רשות המיסים והרשות לאיסור הלבנת הון. נציגי הפיקוח על הבנקים בצוות, שחשבו שיש לגבש מתווה שונה, היו בעמדת מיעוט.

היועמ"ש קבע, שהבנק לא יכול לסרב באופן גורף אלא לבצע הערכת סיכון של הלקוח בכל מקרה, על בסיס רשימת סימנים בוחנים מפחיתי סיכון שגובשה, לפני שיחליט אם לפתוח חשבון או לאפשר בו את ניהול הפעילות, שמקורה בנכסים וירטואליים.

זו הקלה למשקיעים במטבעות דיגיטליים כי כשהם מבקשים להעביר את רווחי ההשקעה לחשבונות הבנק שלהם, הם נתקלים בסירוב גורף, שכן הבנק רואה בפעילות, שמקורה בנכסים וירטואליים - פעילות בסיכון גבוה.

מני רוזנפלד, (בתמונה למעלה), יו"ר איגוד הביטקוין: "בעיית הסירוב הגורף של בנקים יצרה בשנים האחרונות מצב קשה, שלא אפשר לחברות לגיטימיות ולמחזיקי ביטקוין כשרים לפעול בחופשיות. אנו שמחים לראות את עמדת היועמ"ש, שמסירה את הסטיגמה הבלתי מוצדקת, שהודבקה לעוסקים בתחום.

יצאנו למאבק נרחב בנושא ואנו שמחים על כך, שהיועץ המשפטי לממשלה חיווה את דעתו בנושא בצורה ברורה. אנו מקווים, שחוות דעת זו תשנה את הכיוון בשוק ותסייע למשתמשים, שנתקלו בקשיים מול הבנק בביצוע פעולות הקשורות במטבעות דיגיטליים".

אלי טרג'מן, מנכ"ל טזוס ישראל: "כמעבדת חדשנות של גוף בינלאומי משמעותי, אפילו אנו נתקלנו בקשיים בפעולות הפשוטות ביותר בשוק, כמו פתיחת חשבונות בנק, מה שהקשה מאוד על הכניסה וההתבססות בישראל. העמדה החדשה תאפשר ליותר גופים לגיטימיים לפעול ותסיר את החומרים הלא מוצדקים, שעמדו בפני מי שביקש לפתח טכנולוגיה בתחום".

יובל רואש, מנכ"ל Bits of Gold: "זוהי החלטה חשובה וטובה מאוד של היועץ המשפטי, שהסתייע בצוות בין משרדי של הגופים הציבוריים הרלוונטיים, דוגמת רשות שוק ההון והרשות לאיסור הלבנת הון, שלה ניסיון רב שנים עם גופים ישראלים בתחום כגון ביטס אוף גולד הכפופה לרגולציה הישראלית מ-2013 (נש״מ).

אמירה זו של היועמ״ש, היא בעלת משמעות בפני עצמה ובעלת השפעה על התנהלות הבנקים המחייבת את הבנקים לעשות בדק בית עמוק, על איך הם מתייחסים לתחום. מעתה. לקוחות פרטיים שרוצים לעסוק במטבעות וירטואליים רשאים לעשות כך, ולבנקים אסור לסרב באופן גורף לפתיחת חשבונות בנק או לביצוע עסקה הקשורה במטבעות ללא בדיקה על פי רשימת סימנים בוחנים, שהגדיר היועמ״ש.

המשמעות היא, שהבנקים לא יכולים לסרב באופן גורף לשרת לקוחות הרוצים להמיר מטבעות קריפטוגרפיים וכל עסקה צריכה להיבחן. יתרה מזאת, פתיחת חשבון בנק, שיעברו בו כספים הקשורים למטבעות קריפטוגרפיים, גם הוא צריך לא להיפסל באופן גורף ויש לבחון אותו ע״פ רשימה סימנים הבוחנים את רמת הסיכון.

לכולם ברור כעת, שעמדה זו אמורה בשלב זה להיות ברורה מאליה וטוב שנאמרה ע"י היועמ"ש ובגיבוי כלל הרשויות הרלוונטיות. המפקח על הבנקים גם הוא התייחס לאמירה של היועמ״ש וסייג אותה בטענה ,שלא ניתן לחייב את הבנקים לשרת לקוחות העוסקים במטבעות וירטואליים, לפני שהגופים המשרתים אותם בישראל, מוסדרים תחת חוק נותנים שירותים פיננסיים, דבר שצפוי לקרות כאשר תקום ממשלה.

אנו מקווים, שבנק ישראל והמפקח על הבנקים יקדימו ויחדדו כבר עכשיו את האמירה הזו של היועמ״ש כלפי הבנקים ושלקוחות בכל הבנקים בישראל יוכלו לעסוק כרצונם באמצעות מטבעות וירטואליים בצורה חופשית".

קרדיט צילום תמונה עליונה: גלעד אילוז

BITCOIN FREE



 
 
Bookmark and Share