Telecom News - כשעוברים לשירותי ענן הכל חייב להיות Over IP וחכם. איך עוברים לשם?

כשעוברים לשירותי ענן הכל חייב להיות Over IP וחכם. איך עוברים לשם?

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> כשעוברים לשירותי ענן הכל חייב להיות Over IP וחכם. איך עוברים לשם?
ארגון יועצי מערכות תקשורת בישראל נחשף לפתרונות חדשניים וחכמים, מבוססי ענן וטכנולוגיית KVM Over IP, שכבר פועלים בארץ ונמצאים כיום בכל התחומים, בכל פלחי השוק, כאשר חלקם פותח ומפותח בישראל, בדגש על תחום מערכות המולטימדיה, חדרי ישיבות וחדרי בקרה. הכל הודות להתקדמות הטכנולוגית המהירה בתחום שירותי התקשורת והענן. הפתרונות הללו הוצגו במפגש מקצועי, שהתקיים בחברת אבדור מערכות מראשון לציון, שצומחת במהירות, בעסקים ובארגונים הכי גדולים בישראל.
מאת: אבי וייס, 11.3.20, 14:27רוני וולובלסקי

יועצי התקשורת בישראל (חברי ארגון אימ"ת - ארגון יועצי מערכות תקשורת בישראל), שמקיימים אחת לחודש-חודשיים מפגש מקצועי, נחשפו במפגש, שהתקיים ביום 24.2.20, לחידושים הטריים והמרתקים בעולם התקשורת הישראלי, בדגש על תחום מערכות המולטימדיה, חדרי ישיבות וחדרי בקרה, במסגרת הביקור במטה הראשי של חברת אבדור מראשון לציון, שזו חשיפה ראשונה של הפתרונות החדשים שלה, לחברי הארגון ולציבור הרחב.

רוני וולובלסקי, (בתמונה משמאל), מנכ"ל טלרון טלקומוניקציה, חבר מזכירות ארגון יועצי מערכות תקשורת בישראל - אימ"ת: "היום זה המפגש השני שלנו לשנת 2020, כאורחים של קבוצת אבדור מערכות, שמונה 5 חברות בקבוצה. 

המפגש הראשון שלנו ב-2020 היה בינואר מתואר כאן. ממרץ 2014 ועד סוף 2019 קיימנו 63 מפגשים מקצועיים חודשיים במעל 50 חברות שונות. התכנית ל-2020 כבר סגורה וגדושה פעילות. 

תודתי לרינת עזרן, בתמונה רינת עזרןמשמאל, מקבוצת אבדור, שארגנה את המפגש המקצועי עבורנו. 

המפגש הבא של יועצי התקשורת יתקיים ביום שני 30.3.20 בחברת DM הנדסה.

כיום זו חברה בקבוצת אפקון, אחרי שנרכשה מיורוקום, מכונס הנכסים של יורוקום.

נתמקד בהדגמת חדרי ישיבות, מולטימדיה ובחוכמה בניהול מערכות לעסקים וארגונים. 

בחודש מאי 2020 נהיה אורחים גם של עיריית כרמיאל וגם של איזור התעשייה ליד כרמיאל, ונגיע לשם כקבוצה.

פרטים נספים על המפגשים הבאים לאחר מכן יופצו לחברי הארגון".

 אבי לוי, בתמונה משמאל, סמנכ"ל מכיראבי לויות, חברת ארגוקום, מקבוצת אבדור: "הפכנו למובילי שוק בתחום העסקי בישראל, בין היתר, עם פתרונות מבית Yealink. 

שוק התקשורת נע מהר קדימה וכיום הפתרונות המבוקשים ביותר בשוק הם בשת"פ עם Microsoft Teams.

הכל עבר ל-SIP, גם הטלפוניה והווידיאו, והכל בענן. תחום הווידיאו החוזי תפס תאוצה חזקה בשנים האחרונות וכולו עבר לענן.

כיום, כל המערכות, שאנו מספקים, תומכים ב-WebRTC, כי זה הולך ותופס תאוצה. 

תחומים שמעולם לא היו IP, עברו גם הם ל-IP ועלו לענן מבחינת שליטה והפעלה, דוגמת: מערכות כריזה, שילוט אלקטרוני, בקרת כניסת עובדים, אינטרקומים, מצלמות אבטחה, שכולן הפכו למצלמות IP ועוד. הכל ניתן לשילוב במערכות הענן, למשל של מיקרוסופט, או כל ענן אחר ,שהלקוח מעוניין בו, והמערכות הללו עובדות באופן שקוף מעל לכל סוגי המרכזיות המוכרות, לרבות המרכזיות של סיסקו ואוויה. 

אנו מבצעים את הניתוחים, התכנונים והפיקוח של הפרויקטים המוזמנים אצלנו, או שזכינו בהם במכרזים, כשחברת אבדור מערכות, חברה אחרת בקבוצה, מבצעת את האינטגרציה בפועל אצל הלקוח בשטח, כולל כל ההתקנות הנדרשות. 

אחד הפתרונות החדשים, שהפך להיות מבוקש, זה הפתרון של Zoom, שמאוד מבוקש בעולם, ומהווה תחרות לפתרונות של מיקרוסופט. הפתרונות של Yealink תומכים גם במיקרוסופט וגם ב-Zoom, כך, שהלקוח יכול לבחור את פתרון הענן המתאים לצרכים שלו, לאור הניתוח של הצרכים לטווח קצר ולטווח ארוך, שאנו מבצעים ביחד עמו. 

תחום נוסף, שנמצא אצלנו בעליה, זה תחום ההקלטות, לרבות ניתוח התוכן של ההקלטות. יש לנו מערכות פרי פיתוח עצמי, מבוססות שירותי ענן.

אנו ספק ההקלטות ל'פרוייקט שירלי', פרוייקט הטלפוניה הענק של הממשלה, שמובל ע"י בינת. יש לנו לקוחות גדולים לכל מגוון הפתרונות שלנו, כשאחד הלקוחות הגדולים זה מד"א, שביצעה שדרוג מדהים במערכותיה.

היתרון של פתרונות ההקלטה שלנו הוא, שהם משולבי AI עם יכולת אנליטית לנתח עברית. מערכות הקלטה מתחרות אינן מבינות עברית וזה צורך, שעלה מהלקוחות שלנו ופתרנו אותו בפיתוח עצמי". 

יוסי ספיר, בתמונה משמאל, מנכ"ל אבדוריוסי ספיר מערכות: "התמקדות שלנו היא בעולמות ה-AV (אודיו, וידיאו) ומערכות בקרה מתקדמים לחדרי ישיבות ולחדרי בקרה.

המעבר לענן הוביל לכך, שהפתרונות הקנייניים הסגורים עברו לענן וכיום הכל הוא AV Over IP. גם חדרי בקרה ושליטה.

יש ארגון עולמי המוביל את התקנים וההתפתחות בתחום הזה: ICCRA (ר"ת: International Critical Control Rooms Alliance), ארגון המקיים אירועים בינלאומיים שבהם אני משתתף. 

תכנון נכון של חדרי ישיבות וחדרי בקרה מחייב שילוב נכון של מערכות המחשוב והתקשורת בריהוט ייעודי, כשהלהיט היום אלה שולחנות חשמליים מתרוממים, שמותאמים לצרכים של המשתמשים בשולחנות הללו, עם שילוב מובנה בשולחנות של מערכות התקשורת והמולטימדיה.

הכל נשלט מרחוק במערכות KVM Over IP, ששולטות בהעברת אודיו ווידיאו Over IP, לכל מסך ולכל שילוט תצוגה, ברשתות הארגון, לכל סדר גודל של מסכים".

ג'קי חבר, בתמונה משמג'קי חבראל, מנהל מכירות, אבדור מערכות: "אנו עוסקים בעיקר במולטימדיה. אנו אלה שהקמנו את המוקד החדש של מד"א בקרית אונו, עם מערכות בקרה חדשות, עם מעל ל-85 עמדות בקרה ומעל ל-82 מסכי מולטימדיה. כל השולחנות הם חשמליים. כך, שהגובה שלהם מתכוונן לפי הצרכים של היושבים ליד השולחן.

אבדור מערכות הוקמה ב-1997 ואנו מתמקדים בעיקר בסקטור הממשלתי, הציבורי, רשויות מונוציפליות ועוד. לאחרונה זכינו במכרז ענק של עירית תל-אביב למערכות אודיו ווידיאו של העירייה.

בין היתר, התקנו את חדרי הבקרה בין הגדולים בישראל של חברת החשמל. לקוח ענק נוסף שלנו זו רכבת ישראל, שבנינו לה מוקד בקרה ענק, כולל שולחנות חכמים.

עולם חדרי הישיבות וחדרי הבקרה התקדם מאוד בשנים האחרונות ויש ירידה בצורך של מסכי הקרנה ועלה הצורך של קירות וידיאו, עם שליטה מלא על כל מה שיש בחדר, כולל שליטה בתאורה, בווילונות, בסנסורים, במיזוג ובכל מערכות המולטימדיה והתקשורת. 

לחדרים קטנים אנו מציעים פתרונות של אוטומציה מלאמסכי יונדאיה, שהכל יבוצע בגישת ה'חבר והפעל', בלי שום צורך בטכנאי או בקונפיגורציות.

קירות המסך המבוקשים ביותר בשוק הם מבית יונדאי, אלה מסכים מאוד מתקדמים. זה מלווה בפתרונות של חשמל חכם ורמקולים חכמים, שבאים יחד עם המסכים החכמים הללו. (דוגמה למסכים כאלה יש בתצלום משמאל).

עיקר הפרויקטים שלנו הם בתחומים הבאים: ניהול חדרי ישיבות, וידיאו חוזי בשת"פ עם ארגוקום, שילוט דיגטלי פנים וחוץ, פתרונות WiFi, פתרונות הזרמנת מדיה ופתרונות הקלטה וניתוח הקלטות. 

כיום, בכל פרויקט אנו ממליצים ללקוח לבחור במערכת KVM Over IP, כי זה ההווה והעתיד של מערכות בקרה, שמנוהלות בענן. הכל מנוהל כיום במתג בודד, שמותקן בארגון".

גלעד דניאל, בתמונה משמאל, אבדור טכנולוגיגלעד דניאלות: "אנו מתמקדים בעיקר במערכות RF, במערכות אופטיקה, פתרונות כוח, פתרונות GPS ועוד. 

בנינו מערכות RF ו-GPS לגופי הביטחון הגדולים המצויים בישראל. הגישה שלנו היא Full Turn Key Solution. כך, שאנו מספקים ללקוח הכל, משלב התכנון עד שלב היישום, ותחום ה-RF הוא תחום מוביל אצלנו.

יש לנו מהנדסי RF בתוך החברה, כי יש לזה דרישה בשוק, גם ממשרד הביטחון וצה"ל.

אחד הפתרונות המובילים שלנו הוא מערכת של 'אחסנה יבשה' עבור צה"ל, ששינתה לגמרי את תפיסת ההפעלה והאחסנה של רק"מ במחסני החירום. המערכת מנטרת את הטעינה ומצב המצברים בכל כלי הרכב, מעבר לבקרות נוספות דוגמת טמפרטורה, לחות, בקרת כניסה ועוד. לכל רכב יש מדבקת  RFID וכשטכנאי הרכב מגיעים לרכב לטיפול, הם מגיעים עם טאבלט המקשור ל-RFID של הרכב. 

המערכת, שהתקנו עבור צה"ל, פותחה כולה על ידינו, והיא מתאימה לכל צי רכב של כל חברה הרוצה לבצע מעקב ותחזוקה נכונה של צי הכרב שלה. זה טוב גם לשמירה, מעקב ותחזוקה של כל ציוד בעל ערך הדורש תחזוקה שוטפת ומצוי בחברה". 

ביקור באבדור 1

ביקור באבדור 2

ביקור באבדור 3



 
 
Bookmark and Share