Telecom News - בצל הקורונה: פעילות חינוכית להורים וילדים של סוכנות החלל הישראלית

בצל הקורונה: פעילות חינוכית להורים וילדים של סוכנות החלל הישראלית

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> בצל הקורונה: פעילות חינוכית להורים וילדים של סוכנות החלל הישראלית
בצל הקורונה: פעילות חינוכית להורים וילדים של סוכנות החלל הישראלית
מאת: מערכת Telecom News, 17.3.20, 16:31CORONA FREE

עד שיחלוף משבר הקורונה בכדור הארץ, סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה מזמינה הורים וילדים לפעילות חווייתית ומעשירה בחלל החיצון. כל הפרטים על הפעילויות המרתקות!

בימים של שגרת חירום, בידוד והעדר מסגרות לימוד, סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה מזמינה הורים וילדים לפעילות חווייתית ומעשירה בחלל החיצון: משחקים אינטרקטיביים, סיור וירטואלי בתלת ממד בין כוכבי הלכת ומערכות שמש אחרות, חידות חלל, שאלוני טריוויה, פודקאסטים לא מהעולם הזה, אקדמיה ברשת: הרצאות בנושאי חלל והפעלות מיוחדות לילדי הגנים.

קישור לפעילויות - כאן. 

הנה כמה דוגמאות: 

משחקים אינטראקטיביים:
משחק נחיתה על הירח - קשה לנחות על הירח: בואו להנחית את החללית על הירח מבלי לרסק אותה: צריך למצוא משטח נחיתה וגם לבלום את תאוצת החללית. המשחק הזה מזכיר את משחקי הקומודור או האטרי משנות השמונים.

איך זה נראה כשנעים במהירות האור?
תנועה במהירות האור בסרטי מדע בדיוני נראית כמו נסיעה לילית רגילה אך מהירה, שכוללת אפקט מריחה של הכוכבים מסביב. ממש לא סיפור גדול. אבל מה באמת היה קורה לתפיסת הזמן והמרחב לו היינו נעים במהירות האור?  כאן מנסים לראות מה קורה לסביבה שלנו כשאנו נעים במהירות האור. מה קורה לחפצים? לצבעים? לתפיסת המרחב? ועוד עקרונות הנובעים מתורת היחסות הפרטית של איינשטיין. התוצאה פסיכדלית למדיי. 

זנבות השביטים החוצים את כדור הארץ:
מטר מטאורים נוצר כאשר כדור הארץ נקלע לתוך שובל השאריות המותיר אחריו כוכב שביט הנע במסלול סביב השמש. השאריות הללו, חלקיקי אבק וסלעים, נלכדים בכוח המשיכה של כדור הארץ. הם נופלים באטמוספירה במהירויות של עשרות ק"מ לשנייה, מתלהטים ונראים מרחוק ככוכבים נופלים. הדמיה אינטראקטיבית בתלת ממד מראה את מסלול כוכבי הלכת במערכת השמש וזנבות השביטים שלהם.

חידוני חלל:
מאדים או כדור הארץ? יש לזהות מאיפה התמונות? כדור הארץ או על מאדים?
איך זה נראה מהחלל?  יש לזהות אתרים מפורסמים שמצולמים מהחלל. 
האם אנו לבד ביקום? מה יודעים על חייזרים.
ועוד שלל חידוני טריוויה וחידות היסטוריות

סיור וירטואלי במערכות שמש אחרות: 
יש לחגור חגורות כי ההדמיות לוקחות לביקור אינטראקטיבי בתלת ממד וב-360 מעלות של 6 מכוכבי הלכת המוזרים והמרתקים ביותר שהתגלו. בחלק מהביקורים מרחפים ממרחק בטוח מכוכבי הלכת ובחלק מרחפים קרוב לפני השטח.

פודקאסטים על חלל:
על חלל: החיים, היקום וכל השאר - איך אדריכלים מתכננים מבנים מחוץ לכדור הארץ? למה איומי סייבר על לוויינים זה משהו, שכולנו צריכים לדאוג ממנו
כבר הגענו כל מה שחדש ומעניין בטיסות לחלל.
ורטיגו קוסמי - מה שקורה בשמי הלילה ומעבר להן.
במסלול מעגלי - החיים, היקום וכל השאר.
מאדים (אנגלית) -  כל מה שרציתם לדעת על החיים במאדים ולא העזתם לשאול.
הספירה לאחור (אנגלית) - 10 משימות החלל הדרמטיות בהיסטוריה.

הרצאות און ליין לילדים ומבוגרים:
אקדמיה ברשת - שידורי החלל לילדים מתחילים "באקדמיה ברשת" בעברית ובערבית
קורסים מקוונים של האגודה הישראלית לאסטרונומיה - הרצאות למבוגרים.

הפעלות לילדי הגן:
מסע בין כוכבים  פעילויות, שבאמצעותן נלמד את הילדים על מערכת השמש, נכין אצבעונים המתארים את סדר כוכבי הלכת, נשמע סיפור ונלמד לזהות מה מייחד כל כוכב לכת. בסופו של דבר, נשחק במשחק זיכרון: כוכבי לכת על הקיר.
חייו של אסטרונאוט - במערך המצורף נלמד על חייו של אסטרונאוט. נבין את השוני בין התנהלות החיים בכדור הארץ לבין ההתנהלות בחלל, נכיר את תחנת החלל, נדמיין איך אפשר לתפקד עם חליפת חלל מגושמת, נצטלם, ואפילו נביא מזכרת להורים.
 



 
 
Bookmark and Share