Telecom News - פיתוח טכנולוגי חברתי מאפשר לקשישים להתחבר לשיחת וידאו עם בני משפחה

פיתוח טכנולוגי חברתי מאפשר לקשישים להתחבר לשיחת וידאו עם בני משפחה

דף הבית >> לגיקים >> גאדג'טים >> פיתוח טכנולוגי חברתי מאפשר לקשישים להתחבר לשיחת וידאו עם בני משפחה
פיתוח טכנולוגי חברתי מאפשר לקשישים להתחבר לשיחת וידאו עם בני משפחתם - בלחיצת כפתור אחת
מאת: מערכת Telecom News, 7.4.20, 14:30מחוברים דוברות אינטל
 
משבר הקורונה: באינטל פיתחו פתרון טכנולוגי חברתי ופשוט, מכשיר יחיד מסוגו בעולם המכונה "מערכת מחוברים", בשיתוף עם משרד הרווחה, סלקום ומשי טכנולוגיות, שמיועד לקשישים ומאפשר להם להשתתף בפעילויות חברתיות מגוונות ללא צורך לצאת מביתם, כי שלל האפליקציות, שמאפשרות שיחות וידאו חיות, הן פתרון קשה ליישום עבור קשישים רבים. עדכונים בתחתית הכתבה. עדכון אחרון 28.1.21.
 
התפשטות וירוס הקורונה והנחיות משרד הבריאות, שהגיעו בעקבותיה, צפויות להביא לכך, שקשישים רבים בישראל יחגגו את חג הפסח הקרוב בגפם. כעת, בזכות פיתוח טכנולוגי חברתי של אינטל, יוכלו קשישים לשוחח עם בני משפחתם בשיחת וידאו, וזאת בלחיצת כפתור אחת בלבד. בשלב ראשון, כ-500 קשישים מקריית גת, באר שבע, אילת ורהט יוכלו ליהנות מהפתרון הייחודי כבר בחג הפסח.
 
שלל האפליקציות, שמאפשרות שיחות וידאו חיות, הן פתרון קשה ליישום עבור אוכלוסיית הקשישים, בין אם בשל חוסר אוריינטציה טכנולוגית או בשל העובדה, שהם פשוט לא מצוידים במכשירים התומכים בטכנולוגיות הללו.
 
במשרד הרווחה במחוז דרום שמעו מקשישים רבים על המצוקה ופנו לחברת אינטל ישראל כדי שתנסה למצוא פתרון. מתנדבי אינטל פיתחו מכשיר חדש ויחיד מסוגו בעולם.
 
המכשיר מורכב ממערכת חכמה, שקיבלה את השם מערכת "מחוברים", שמאפשרת חיבור לשיחת וידאו בלחיצת כפתור. הוא מבוסס על טאבלט, שעבר תהליך של 'חדשנות הפוכה' במסגרתו הוסרו ממנו פונקציות מיותרות, כדי לא לבלבל את הקשישים.
 
כל שצריך הקשיש לעשות הוא לחבר את הטאבלט לחשמל. כאשר אחד מבני משפחתו מנסה להתקשר אליו באמצעות אפליקציית שיחות וידאו, לחיצה אחת על כפתור ההפעלה, כפתור שהודפס במדפסת תלת ממד, לחיצה אחת שמחברת אותו מיידית לשיחה.
 
גם חברת סלקום לקחה חלק בפרויקט וסיפקה בתרומה כ-500 כרטיסי SIM הכוללים אינטרנט בלתי מוגבל לשנה ומערכת ניהול. חברת משי טכנולוגיות תמכה בהרכבת המוצר בהתנדבות.
 
כ-500 קשישים מאילת, קריית גת, באר שבע ורהט יוכלו ליהנות מהפתרון הייחודי כבר בימים הקרובים. מתנדבים מהקהילה ועובדי שירותי הרווחה יחלקו להם את המכשירים לביתם במהלך חג הפסח. מלבד הפגת הבדידות בתקופת הבידוד הכפוי בשל הקורונה, הפיתוח יאפשר לקשישים להשתתף לאורך כל השנה בפעילויות חברתיות בזמן אמת, שתועברנה ע"י מדריכים מקצועיים ורכזים חברתיים, שיוכשרו לכך באופן מיוחד בקרוב.  
 
ויקי אלמוג-אייזנברג ויובל ורד, שהובילו את ההתנדבות לפיתוח המערכת מטעם אינטל: "פיתוח המוצר היה מאתגר בתקופת הקורונה. עשרות עובדים של אינטל התנדבו לעבוד על זה יומם ולילה, כדי להספיק לפתח את הפתרון ולייצר 500 יחידות ממנו תוך שבועיים. בגלל הקורונה לא היה ניתן להיפגש. בנוסף, לא היה ניתן להגיע למשרדי אינטל לבדוק את המוצר והכל היה צריך להיעשות מבתי המתנדבים בתנאי שטח והצריך יצירתיות רבה כדי לצלוח את המשימה.
 
אפילו משפחות של חלק מהעובדים נרתמו בתמיכה בתהליך היצור, בגלל שכולם בבית גם ככה. קשה להאמין, שבתנאים האלו ההצלחנו לסיים לייצר את המערכת בזמן, וכולנו מאושרים, שבליל הסדר היא תפעל בבתי הקשישים, שכה זקוקים לה. היה מרגש להתגייס למען האנשים, שהכי קשה להם בתקופה הזאת, ולתרום למאבק של כולנו בקורונה".
 
אורנה עמוס, הממונה על העבודה הקהילתית במחוז הדרום מטעם משרד הרווחה, שהופקדה על שיתוף הפעולה עם חברת אינטל:."התכנית מאפשרת לאזרחים הוותיקים, שנמצאים בבידוד או סובלים מבדידות בביתם, עקב מצב החירום הנוכחי, להתחבר לחבריהם אותם הם מכירים מסביבתם הטבעית במועדון החברתי ובמרכז היום, ולהמשיך ככל שניתן בסדר יומם, באופן השומר על בריאותם ועומד בכללי משרד הבריאות.
 
ניתן להעביר שם בלייב פעילויות חברתיות, המאפשרות מעורבות והתחברות חברתית חיה, כולל חבירת בני המשפחה בליל הסדר. הפוטנציאל של המכשיר הזה הוא אדיר גם בימי שגרה, עבור אנשים המרותקים לביתם ולא יכולים להגיע לפעילות במועדון או במרכז היום".
 
נדב אמסלם, סמנכ"ל אגף הלקוחות העסקיים בסלקום, שהוביל את שיתוף הפעולה: "במסגרת הפרויקט לסיוע לקשישים הטמענו בכל אחד מהטאבלטים סים, שיעניק גלישה ללא עלות למשך שנה ובכך יוכלו לעשות שימוש בטאבלט ולא להיות לבד גם בליל הסדר".
 
הנהלת אינטל ישראל: "מדובר בפיילוט שיתרחב בהמשך לעוד מקומות. נשמח לשתף פעולה עם חברות נוספות, שתתנדבנה לקבל את המפרט של המכשיר, שעובדי אינטל יצרו, ולבנות בעצמם מכשירים זהים, שיאפשרו חיבור בווידאו לקשישים.
אנו גאים בעובדים המתנדבים, שהצליחו לפתח בזמן קצר מאוד פתרון איכותי ונגיש, שיאפשר למאות קשישים לא להרגיש לבד כבר בארוחת החג".
 
עדכון 9.10.20: פורסם כאן (כותרת בלבד): "מפעל הפיס רכש טאבלטים לקשישים. למען הפגת הבדידות, נרכשו אלפי ערכות מסלקום • בין היתר מאפשרת המערכת קשר מבוסס וידאו מול שירותי הרווחה ומתן מענה פסיכולוגי למשתמשים."
 
עדכון 12.10.20: פורסם כאן (כותרת בלבד): "מפעל הפיס הבטיח טאבלטים למבוגרים - והותיר את הרשויות בלי מענה לדרישה.
בקמפיין מפעל הפיס לחלוקת המכשירים לבני הגיל השלישי, התבקשו הדורשים לפנות למחלקות הרווחה המוניציפליות - מבלי ליידע אותן. בעקבות כך, נוצרו עומסי פניות לרשויות, שגילו לאחר בירור כי הן צפויות לקבל 20 מכשירים לכל היותר. הפיס: "מקווים להרחיב את הפרויקט בקרוב"."

עדכון 13.10.20: פורסם כאן (כותרת בלבד): "לגיל השלישי: לשמור על קשר באמצעות הטלוויזיה הביתית. חברת הסטארט-אפ ספארקו ואנאגאל נקסט של החברה לפיתוח הגליל פיתחו רשת חברתית ידידותית לגיל השלישי באמצעות חיבור לטלוויזיה."

עדכון 14.10.20: מפעל הפיס הודיע, שחלוקת המכשירים תחל בדצמבר 2020 ע"י הרשויות המקומיות בשיתוף מחלקות הרווחה. ושהמכשיר יכול להגיע בכמה צורות.

עדכון 19.11.20: הכתבה תחת הכותרת: "טאבלט בעל ממשק ייעודי המותאם לקשישים נמכר כעת למנויי מפעל הפיס", כותרת משנה: "זה לא קשור לפרויקט החינמי ברשויות המקומיות לרווחת הקשישים, אלא כעת זה מבצע בתשלום עם חבילת תקשורת מונגשת ברשת פרטנר לגיל השלישי, כולל משלוח התקנה והדרכה בבית הקשיש, כולל אפליקציות חיוניות לתקשורת עם המשפחה ומוקד חירום ושירותים מתקדמים ומונגשים נוספים" - כאן.

עדכון 28.1.21, 17:54: סלקום מאפשרת לרכוש את הטבאלט לקשישים - כאן.



 
 
Bookmark and Share