Telecom News - סיכום כנס ההשקעות המקוון למאבק בקורונה בהשתתפות סטארטאפים ומשקיעים

סיכום כנס ההשקעות המקוון למאבק בקורונה בהשתתפות סטארטאפים ומשקיעים

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> סיכום כנס ההשקעות המקוון למאבק בקורונה בהשתתפות סטארטאפים ומשקיעים
סיכום כנס ההשקעות המקוון למאבק בנגיף הקורונה -"כנס חדשנות COVID-19" בהשתתפות סטארטאפים ומשקיעים
 מאת: מערכת Telecom News, 7.4.20, 16:27CORONA FREE
 
סמנכ"ל רפואה וחדשנות בשיבא: "הרבה חברות  וסטארטאפים פונים אלינו ומציעים לעזור במאבק בקורונה באמצעות טכנולוגיות חדשניות. צוואר הבקבוק זה להקצות איש מחשוב לצורך ההטמעה".
 
מאות משקיעים וסטארטאפים מכל העולם השתתפו ב"כנס חדשנות COVID-19", אירוע השקעות מקוון גלובלי למאבק במגפה, שיזמו בית ההשקעות קוקירמן מדעי החיים ו-GoforIsrael, כדי לקדם פתרונות למאבק בנגיף הקורונה כעת ובעתיד.
 
את הפאנלים של המומחים מישראל ומהעולם הנחו ד"ר לורן שופ, מנהל שותף בקוקירמן מדעי החיים ושי זימן, שותף בקוקירמן מדעי החיים. להלן עיקרי הדברים:
 
ד"ר אייל צימליכמן, סמנכ"ל רפואה וחדשנות במרכז הרפואי שיבא תל השומר: "אנו מקבלים הרבה פניות מחברות, שרוצות לעזור במאבק נגד הקורונה, ואנו לא רגילים לעבוד בהיקף כזה. הסינון הראשוני מבחינתנו הוא: האם היישום קל ומהיר. לפעמים, לחברה יש פתרון נהדר, היא תורמת אותו, וגם הרופאים אוהבים אותו. אבל בסוף צריך להקצות עובד אחד ממחלקת המחשוב, שיתקין את זה, וכאן צוואר הבקבוק, כי כולם עובדים על התקנות מכשור במיטות ביה"ח, שמים שרתים, ועוד מגוון משימות אחרות דחופות, אנשי המחשוב מאוד עסוקים. הטמענו הרבה טכנולוגיות חדשות בחודש האחרון, אבל לפעמים איש מחשוב אחד הוא ה-Deal Breaker, שיגרום לזה לקרות.
 
יש הרבה טכנולוגיות, שמשמשות כבר כעת במחלקת הקורונה בבי"ח שיבא, כמו טכנולוגיות המאפשרות לאבחן מטופל מרחוק וחיישנים המותקנים מתחת למזרון במיטת החולה, שיכולים להתריע על הדרדרות מוקדמת בנשימה".
 
ד"ר עמי אפלבום, יו"ר רשות החדשנות: "אחד האזורים המרכזיים, שעלינו לשנות כדי להילחם במגפה ולצאת ממנה, זה העולם הפיננסי. יש כבר ירידה בגיוסי הון. לכן, המודל של רשות החדשנות ,שמבוסס על כסף ממשלתי, שאנו נותנים, והון, ששותפינו שמים בהתאם, כבר לא מספיק. הוצאנו 3 קולות קוראים לפרויקטים טכנולוגיים, שיכולים לסייע בהתמודדות עם האתגרים של נגיף הקורונה וקבלנו כבר כ-400 פניות למימון פתרונות לטווח הקצר, הבינוני והארוך. לצורך זה דרושים כ-14 מיליון דולרים בשלב ראשון.
 
כיוון שאנו כבר רואים ירידה בגיוסים, הרשות מרחיבה את המאמצים לגיוס הון, כולל קרן ממשלתית, שתשתמש בכלים פיננסיים שונים, הלוואות מהבנקים, ערבויות, גיוס ממשקיעים חיצוניים וקרנות, ואג"ח ממשלתי. אנו קוראים למשקיעים ליצור קשר איתנו ולהצטרף למהלך כי יחד נוכל לנצח".  
 
ד"ר לורן שופ: "סטארטאפים בתחום מדעי החיים תמיד תרמו לאנושות בפיתוחים חדשניים, אבל מעולם לא היו חיוניים כמו בעת הזו. משבר הקורונה הוא זרז לקפיצה טכנולוגית בתעשיית הבריאות, שזקוקה לפתרונות גמישים וחדשניים במגוון תחומים רפואיים. אנו מקוים, שבעזרת הרשת הגלובלית שלנו, שמונה משקיעים ושותפים אסטרטגיים, נצליח להאיץ פתרונות חדשניים של סטארטאפים פורצי דרך.
 
אני קורא למשתתפים בכנס להצטרף לקמפיין ההתרמה ,שמוביל בית ההשקעות קוקירמן למען "קרן החירום של הטכניון למלחמה בהתפשטות נגיף הקורונה".
 
פרופ' פיליפ חלפון, נשיא ומייסד חברתGenoscience Pharma  המפתחת תרופה, שנועדה במקור לטיפול בסרטן, ויכולה להפריע למנגנון ההתרבות של וירוס הקורונה:  "החלה התחלת שלב 2 של מחקר multicenter המשתמש ב-GNS561, אנלוג כלורוקין חזק במיוחד, בחולים עם סרטן מתקדם או מטא-סטטי ועם COVID-19 בצרפת". 
https://www.genosciencepharma.com/2020/04/05/important-advances-in-novel-covid-19-antiviral-program/
 
דוברים נוספים בכנס היו:
פרופ' דרור מבורך, מנהל מחלקה בבית החולים הדסה עין כרם והמייסד והמדען הראשי של Enlivex, פרופ' פרדריק תאנגי, מנהל תחום וירולוגיה במכון הלאומי למחקר מדעי ((CNRS וראש מעבדת חדשנות לחיסונים, מכון פסטר (צרפת), פרופ' יי נינג Yi Ning, סגן נשיא ומדען ראשי בקבוצת שירותי הבדיקות הרפואיות הסינית Meinian OneHealth Group, ומנכ"ל מכון המחקר לבריאות הציבור באוניברסיטת Peking (בייג'ינג), ד"ר Hiqing Ge, מנהלת מחלקת הנשמה בבית חולים בעיר האנגז'ו בסין, שנשלחה בזמן המשבר לעיר ווהאן, מוקד התפרצות הקורונה, ושי זימן.

היזמים המשתתפים הציגו טכנולוגיות חדשניות בתחומים כמו: חיסונים, ציוד רפואי, ביוטכנולוגיה, פארמה, אבחון, רובוטיקה ובריאות דיגיטלית. רבים מהסטארטאפים "גילו", שהטכנולוגיות שלהם הפכו לרלוונטיות מאי פעם. עם פרוץ המשבר, רבים מהם שינו אסטרטגיה, זנחו לרגע את התכניות המקוריות וממקדים כעת את המאמצים במאבק בקורונה.

כך, למשל, הסטארטאפ הישראלי Respinova, שפיתח מכשיר לשיפור יכולת הנשימה והתנועה לחולי מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD); Enlivex, שפיתח טיפול למניעת קריסת מערכות באמצעות עירוי דם שעברו הליך מיוחד, ובחברה משוכנעים שהוא יכול להתאים לקריסת מערכות הנובעת מנגיף הקורונה; Genoscience Pharma, שפיתח תרופה, שנועדה במקור לטיפול בסרטן ויכולה להפריע למנגנון ההתרבות של וירוס הקורונה; ו-PreciHealth, שפיתח מיקרו-מזרקים לשימוש עצמי, שישפרו את יכולות הרפואה מרחוק בזמן בידוד.

בתמונה בכיוון השעון: ד"ר אייל צימליכמן, פרופ' פרדריק טאנג'י,  פרופ' יי נינג Yi Ning, פרופ' דרור מבורך, ד"ר לורן שופ 
 

כנס



 
 
Bookmark and Share