Telecom News - חברת הסיבים לבתים IBC - אנלימיטד ביטלה את החיבורים הסימטריים!

חברת הסיבים לבתים IBC - אנלימיטד ביטלה את החיבורים הסימטריים!

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> חברת הסיבים לבתים IBC - אנלימיטד ביטלה את החיבורים הסימטריים!
מהפך טכנולוגי דרמטי - אחרי שנים רבות בהן חברת IBC (המוכרת לציבור כאנלימיטד - Unlimited) מקבוצת סלקום הציעה ללקוחות חיבורי סיבים סימטריים, החל מהיום, החברה מציעה להם חיבורים א-סימטריים. עקב כך, היא גם הוזילה את מחיריה לרמה של מחירי חיבורי סלקום בסיבים, שגם הם א-סימטריים. ניתוח ומשמעויות של השינוי הפתאומי הזה.
עדכון קטן בסוף הכתבה.
מאת: אבי וייס, 8.4.20, 11:55סיבים

חשיפה: חברת אנלימיטד (IBC מקבוצת סלקום, בבעלות סלקום, תש"י וחברת החשמל) יוצאת מהיום לדרך חדשה בחיבורי הסיבים שלה לבתים.

זאת, לפי טבלת רוחבי הפס והמחירים המצויים בטבלה בנספח כאן למטה. כרגע בפורטל הספקים יש ללקוחות בחירה בין 3 ספקי אינטרנט מאוד קטנים, עם מחירים די דומים.

הכל בחיבורים א-סימטריים. כלומר: הערוץ היורד רחב פי כמה מהערוץ העולה, בעוד שבעבר, הערוץ העולה היה זהה לערוץ היורד ואז החיבור נקרא סימטרי, וכך היה מאז ש-IBC - אנלימיטד הוקמה בתחילת העשור הקודם ועד היום. 

איך בוחרים ספק אינטרנט מתאים, מהרשימה של ספקי האינטרנט (מלבד המחיר)? זה מפורט בכתבות: למה בוצע כעת המהפך הטכנולוגי הזה באנלימיטד?
היות ולא יצאה שום הודעה לתקשורת, אני מניח בוודאות די גבוהה, שפשוט הטכנולוגיות של סלקום (חברת האם של אנלימיטד, ביחד עם תש"י), מוטמעות כעת באנלימיטד. 

זו גם הסיבה שהחיבור הסימטרי הפך ל-א-סימטרי, כדי לנסות ולמנוע חיבורים עסקיים בחשבון פרטי. זו הגישה של סלקום, במובחן מהגישה הקודמת של אנלימיטד לשירות הזה, במשך שנים.

למרות שבמהלך הרכישה של IBC, סלקום מכרה את תשתית הסיבים והלקוחות שלה בחיבורי הסיבים, ל-IBC, עדיין סלקום ממשיכה למכור חיבורי סיבים לבתים בנפרד מ-IBC, כפי שחשפנו בכתבה תחת הכותרת: "חשיפת "העבודה בעיניים" של סלקום על צמרת משרד התקשורת בתחום הסיבים".

הפרות החוק והרישיון של סלקום ממשיכות גם כיום, באין מפריע, כי למי שלא יודע, מי שמנהל במציאות ובפועל את משרד התקשורת זו סלקום, כפי שחשפנו לא אחת, ולאחרונה במאמר: "ראשי משרד התקשורת בעבר ו"מבשלי" תיק 4000 - שולטים במשרד גם כיום!".

למה היועמ"ש (שקיבל כבר כמה תלונות בנושא) לא מורה לחקור את זה ע"י להב 433 של המשטרה? הסברנו זאת בצורה ברורה במאמר: "מה ההבדלים בין "חקירת פרשת המימד החמישי" לאי חקירת "פרשת IBC"?". בקרוב נחשוף היבטים חמורים נוספים בתחום הזה. 

היות ולא יצאה הודעה רשמית של קבוצת סלקום לשינוי הדרמטי הזה בחיבורים של סיבים לבתים (ויש עוד שינויים שמייד אציג), שלחתי הבוקר את השאלות הדחופות הבאות לצמרת סלקום:
"הנדון: שינוי חיבורי אנלימיטד לתצורה של א-סימטרי.
שלום רב,
1. לפתע באתר IBC-אנלימיטד החיבורים הפכו מ"סימטריים" ל-"א-סימטריים".
2. למה?
3. האם אנלימיטד עברה לתצורת החיבור בקצה [בבית הלקוח] של סלקום (עם חייגן ועם הנתב שבו סלקום משתמשת)?
4. אודה להתייחסות דחופה".

תגובה טרם קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל. די ברור למה. 

לקוראים הסקרנים, מה זה החייגן והנתב של סלקום בסיבים, שמוזכרים בשאלה שלי, יש על כך הסבר מפורט ומלא כאן, בנספחים א' ו-ב'.

בקצרה: מדובר בטכנולוגיה נחותה (מול מה שיש, למשל, אצל פרטנר). לא פלא, שאנלימיטד ביצעה הורדת מחירים עם המעבר לחיבורים א-סימטריים, בגישה הטכנולוגית של סלקום לחיבורי סיבים לבתים. 

מה עוד התחדש באנלימיטד?
1. הפריסה.
לפתע, עלה דף באתר אנלימיטד, שבו אנלימיטד מפרטת את הפריסה שלה ברחבי הארץ לפי יישובים. אין מפה, רק שמות של 42 יישובים.

כתוב מעל לרשימה הזו המשפט הבא: "הרשת פעילה כיום בשכונות רבות ב-42 ערים מרכזיות, ובמספר מרכזי תעשייה נוספים".

נדמה לי, שיש בכך "הטעיה צרכנית". שכן, רשת הסיבים של חברת החשמל אכן פרוסה ב-42 ערים מרכזיות הנמצאות ברשימה, זו לא הרשת של אנלימיטד, שאמורה לחבר את הבניינים והבתים, מרשת חברת החשמל - אל הבתים.

כדי לבצע את זה (לחבר בין רשת חברת החשמל לבין הבניינים ולתוך הבתים), אנלימיטד צריכה הרבה כסף, ממש הרבה, זה נחשף בחלקו בסעיף הבא.

2. מהיכן הכסף ופירוט תכניות הפריסה העתידיות.
לפתע, עלה דף באתר אנלימיטד, המדווח על ההשקעה באנלימיטד (הלוואה ממגדל ועוד השקעה באנלימיטד מבעלי המניות), וכאן אנלימיטד מדברת די באופן מעורפל על תכניות הפריסה העתידיות.

מתחת להודעה על הכסף הראשוני לפריסה (הלוואה והשקעה), יש עוד הודעה חדשה, שאני מביא אותה במלואה בתצלום הנמצא כאן:
מהפכת הסיבים האופטיים

כדי שקוראינו לא יתחילו לרקוד משמחה על המרפסות (כי כולנו בסגר), כאילו שמחר, או אחרי החג, יהיו להם חיבורי סיבים לבתים מאנלימיטד (שמתפארת בהודעה זו ב-350 אלף משקי בית בישראל, מספר בדיוני, שאפילו הברון מינכהאוזן לא יכול היה להמציא), אני מפנה את קוראינו למאמר המנתח את המצב הזה באור אחר לגמרי: "נמצא "הפראייר התורן" שישפוך את כספו על IBC (אנלימיטד) - מגדל".

המציאות תהיה כואבת. ככה זה כשהכל מתבצע בחלטורה וב"ישראבלופים". 

נספח
החחבילות החדשות והמחירים החדשים בחיבורי הסיבים הא-סימטריים של אנלימיטד (לקוח מכאן):
חבילות אנלימיטד

עדכון 8.4.20, 14:00: לקוחות קיימים של אנלימיטד (יש כ-4 אלף כאלו בכל מדינת ישראל, לא 350 אלף....כנטען באתר אנלימיטד - ראה תצלום למעלה), שראו את הפרסום שיש כאן ב-Telecom News ופנו לאנלימיטד בשאלה מה קורה עם החבילות הקיימות - הוותיקות שבהן הם נמצאים מזה שנים, קיבלו את התשובה הברורה הבאה:
לקוחות קיימים

עדכון 13.7.20: חברת IBC - אנלימיטד חידשה את האתר שלה (כאן) ובין היתר העלתה לאתר מפה (כאן), שמציגה את כל הפריסה הארצית שלה והחיבורים שכבר ביצעה ברחבי הארץ, ברזולוציה של עד רמת בית בודד. על פי המפה, החברה מסוגלת לספק חיבור ל- 392,092 דירות ב-44 יישובים, שיש בהם אופציה להתחבר ב-FTTH. אולם בפועל, על פי המפה, יש לחברה מתחת ל-10 אלף לקוחות משלמים. 
רשימת הספקים (ISP) באתר התרחבה וכוללת כעת 6 ספקים: סלקום, אקספון-018, Hallo-015 ,019-Mobile, אינטרנט רימון, עמית.נט. 

עדכון 2.5.21מירב קריסטל מ-YNET מדווחת כאן (כותרת בלבד): "מגמה מדאיגה: אנלימיטד החלה לגבות דמי התקנה על סיבים אופטיים.
אנלימיטד החלה לגבות דמי התקנה מהחברות שמוכרות אינטרנט מהיר מאוד על גבי תשתית הסיבים שלה. עקב כך, טלזר החלה לגבות מלקוחות חדשים בתשתית הסיבים 12 שקל לחודש למשך 36 חודשים - 432 שקל. גם אקספון, בזק ו-HOT גובות דמי התקנה, סלקום ופרטנר לא. (הערה: הן, סלקום ופרטנר פועלות ללא כל רישיון ולכן העלויות שלהן מופחתות). 



 
 
Bookmark and Share