Telecom News - התמודדות עם אתגרים טכנולוגיים בתקופת משבר הקורונה

התמודדות עם אתגרים טכנולוגיים בתקופת משבר הקורונה

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> התמודדות עם אתגרים טכנולוגיים בתקופת משבר הקורונה
התמודדות עם אתגרים טכנולוגיים בתקופת משבר הקורונה
מאת: ארן אראל, 20.4.20, 18:42ארן אראל יחצ

זו תקופה של האצה, יוזמות טרנספורמציה דיגיטליות נועזות, פיתוח ופריסה מהירה של יישומים ואסטרטגיות בתוכנה ובענן. בה בעת זו תקופה של גידול במגוון היישומים, בפרצות אבטחה וסיכון ההולך וגובר.

אסטרטגיות מנצחות מפסיקות לפעמים לעבוד. אנו חייבים להיות ערניים, גמישים ומוכנים לתגובה להתפתחויות בלתי צפויות בשוק, דוגמת המשבר הנוכחי. בתקופת משבר, כמו גם בעתות שגרה, ארגונים נאבקים לעמוד בקצב השינוי המהיר בדרישות הלקוח. הם משרתים לקוחות, שלא תמיד יודעים בדיוק מה הם צריכים, תוך עמידה בלחץ מתמיד לחדש, להוביל, להתחרות ולהגיב.

עבור רבים מהארגונים קצב השינוי הגבוה הפך לזרז לביצוע שינויים רחבי היקף. אין זה מפתיע, שהמחקר האחרון שלנו בנושא שירותי יישומים מצא, שלא פחות מ-80% מהארגונים נמצאים במסע לשינוי דיגיטלי, מסע, שהואץ משמעותית כתוצאה מההתפתחויות האחרונות. ארגונים נאלצו לקדם בתוך ימים ספורים, פרויקטים, שהיו על המדף במשך חודשים ארוכים, אם לא שנים.

אמנם, מסעות של שינוי דיגיטלי יכולים ללבוש צורות רבות, אך התוצאות, שארגונים מחפשים מאותם מסעות הן דומות: חוויית לקוח משופרת, זריזות עסקית והחזר השקעה. כדי להתמודד, חברות צריכות לספק חוויית לקוח מעולה - הקונים יודעים, שיש להם כוח ואפשרות לבחור. בנוסף, ארגונים חייבים לשפר ללא הרף את הזריזות העסקית, מכיוון שלחברות, שמסוגלות להגיב מהר יותר להזדמנויות ושינויים בשוק, יש יתרון. עובדה זו ניכרת היטב במיוחד בתקופה הנוכחית. יותר מאי פעם, ארגונים מצפים להחזר ממשי על ההשקעות בטכנולוגיות וביוזמות דיגיטליות שלהם.

בחיפוש אחר התוצאות האלו, מספר לא מועט של ארגונים מעלים אתגרים דומים, שחזרו על עצמם:
נעילת תשתית - נעילת תשתית מגבילה את יכולת הארגון להעביר אפליקציה מסביבה אחת לסביבה אחרת (למשל, ממרכז הנתונים בארגון לענן ציבורי, או מענן ציבורי לענן ציבורי אחר). 9 מתוך 10ארגונים שואפים לעבוד עם ארכיטקטורה מרובת עננים, בעיקר בגלל שהם רוצים לנצל את היתרונות הייחודיים בכל סביבה. יחד עם זאת, ארגונים רבים, שהתקדמו מספיק בתהליך אימוץ  טכנולוגיית ענן ציבורי, מבינים, שהם פשוט החליפו את נעילתם על התשתית הארגונית המקומית בנעילה בסביבת תשתית אחרת.

דרישות מורכבות של מדיניות וציות לרגולציה - דרישות אלו, בסופו של דבר, יכולות להאט את זמן ההגעה לשוק או לפגוע בחוויית לקוח הקצה. שטח האיומים מתרחב במהירות, כאשר יישומים מתחלקים לשירותים מורכבים ומופצים בסביבות שונות. לקוחות נאלצים, יותר ויותר, לבחור בין הגעה לשוק במהירות או ניצול זמן יקר ומומחיות כדי להציג פתרון עבור הסיכונים העסקיים הספציפיים, שהאפליקציה עשויה לסכן.

ריבוי כלים - כל סביבת תשתית חדשה (Kubernetes, Amazon Web Services, Microsoft Azure) וכל ארכיטקטורת יישומים חדשה (microservices, serverless), שלקוחות מאמצים, מביאות איתן שלל כלים חדשים לפיתוח, פריסה, ניהול, הפעלה ואבטחת יישומים. ההיסטוריה מראה, שארכיטקטורות ותשתיות ישנות, בד"כ, ממשיכות עם החדשות. כדוגמא ניתן לראות כמה ארגונים ממשיכים להסתמך על Mainframe עבור יכולות קריטיות. המספר העצום של הכלים, שנמצאים בשימוש ביישומים ארגוניים מגוונים, אינו מעשי מבחינת מורכבות תפעולית ועלות.

חוסר נראות - זהו האתגר מספר אחד שעומד היום בפני הלקוחות: מרבית הארגונים הגדולים אינם מסוגלים לעקוב אחר מספר היישומים שיש להם (לרוב אין אפילו הבנה משותפת של מה מגדיר אפליקציה). הם גם לא יודעים באילו סביבות היישומים האלה פועלים. כך, שאם הם לא יודעים את 2 העובדות האלו, בוודאי אין להם שום ידיעה על כל האיומים ותחומי הסיכון המאיימים על היישומים שלהם.

אפילו עבור היישומים החשובים ביותר שלהם, מרבית הארגונים אינם מסוגלים לעקוב אחר רמת השירות שלהם ((SLA בהתייחס לזמינות וזמני תגובה. במקרים רבים, אלא אם כן משתמש קצה מדווח על כך, הם לא יודעים מתי היישומים שלהם הפסיקו לפעול.

זו תקופה של האצה, יוזמות טרנספורמציה דיגיטליות נועזות, פיתוח ופריסה מהירה של יישומים ואסטרטגיות בתוכנה ובענן. בה בעת זו תקופה של גידול במגוון היישומים, בפרצות אבטחה וסיכון ההולך וגובר. המשימה של רוב הארגונים ב-2020 היא להתאים את הפתרונות הטכנולוגיים טוב יותר למציאות עמה השוק מתמודד כיום. כך, שהם יוכלו לספק את החוויות הדיגיטליות, שתנבנה הצלחה עסקית מיטבית.

מאת: ארן אראל, אפריל 2020.
מנהל פעילות ישראל, יון וקפריסיןF5 Networks  

CORONA FREE
 

 
 



 
 
Bookmark and Share