Telecom News - רשות החדשנות: ערוץ מענקים מהיר של 500 מיליון ₪ לסטארטאפים במשבר

רשות החדשנות: ערוץ מענקים מהיר של 500 מיליון ₪ לסטארטאפים במשבר

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> רשות החדשנות: ערוץ מענקים מהיר של 500 מיליון ₪ לסטארטאפים במשבר
רשות החדשנות: ערוץ מענקים מהיר של 500 מיליון ₪ לסטארטאפים במשבר
מאת: מערכת Telecom News, 22.4.20, 18:00STARTUP FREE

מתוך 1.2 מיליארד ₪, שאושרו היום ע"י משרד אוצר עבור רשות החדשנות - 500 מיליון ₪ יוענקו לסטארטאפים בתחילת שלבי הצמיחה ובשלבי פיתוח מתקדמים, שנקלעו למשבר כלכלי. מדובר בתמיכה במענקי מחקר ופיתוח של פרויקטים טכנולוגיים לחברות עם סיכויי הצלחה גבוהים בטווח הארוך, אך בעלות  משאבים כספיים מוגבלים וצורך מימון מיידי. עדכון מועד בתחתית הכתבה.
 
כמענה למשבר הכלכלי, שנוצר כתוצאה ממגפת הקורונה, רשות החדשנות משיקה ערוץ הגשה מהיר לתמיכה במענקי מחקר ופיתוח של פרויקטים טכנולוגיים. הרשות תשקיע במשותף עם משקיעי הון הסיכון בסטארטאפים עם סיכויי הצלחה גבוהים בטווח הארוך, אך בעלי משאבים כספיים מוגבלים וצורך מימון מיידי.

הרשות תפעיל ערוץ מענקים מהיר, שיפעל במסגרת מסלול קרן המו"פ, לחברות הזקוקות למזומנים נוספים כדי לצלוח את תקופת המשבר.

התשובות תינתנה תוך עד 4 שבועות ותינתן מקדמת מימון בשיעור של עד 50% מהמענק המאושר באופן מיידי כנגד מימון משלים, שתציג החברה. ניתן לגשת לבדיקה מקוצרת גם ללא יכולת מימון משלים (זאת בשלב ההגשה). במקרה זה, לצורך קבלת המענק והמקדמה, לחברה תינתן יתרת זמן של 3 חודשים למצוא מימון משלים. במידה ולא תצליח - יבוטל אישור המענק מהרשות.

הערוץ המהיר מיועד לתמיכה בתוכניות מו"פ חדשניות של סטארטאפים בתחילת שלבי הצמיח  ובשלבי פיתוח מתקדמים, שצברו נכסים מהותיים (קנין רוחני, גיוסים ושווי) אך בעלי Runway הקצר מ-12 חודשים וצורך מימוני דחוף. תמיכת הרשות תהיה בחברות בעלות יכולות חברה ופוטנציאל עסקי משמעותיים, שהשקעת הרשות תסייע להן לצלוח את המשבר ולהוות מנוע לצמיחה כלכלית-משקית ביציאה ממנו. קבלת המענק ושיעור מקדמה גבוה יינתן לחברות, שתצגנה מימון משלים של משקיעים.

אופן הבדיקה
הסטארטאפים הפונים לערוץ זה יתבקשו לספק במהלך קליטת בקשותיהם טפסים לבדיקה מקצועית ומסמכים מימוניים לצורך בדיקה פיננסית. בנוסף לבדיקה המקצועית (טכנולוגית-עסקית), הרשות תחשב את יתרת המזומנים של החברה, תנתח את מצבה הפיננסי, ותבחן את יכולת שרידות החברה במהלך המשבר, ואת הצעדים שביצעה לצורך כך. בחינת ה-Runway ויכולות שרידות החברה, תצטרף להערכת הבקשות על פי אמות המידה של מסלול קרן המו"פ ברשות החדשנות.
 
אהרון אהרון, (בתמונה משמאל) מנכ"ל רשות החדשנות: "תעשיית ההייטקאהרון אהרון יחצ עודד קרני נפגעה משמעותית מהמשבר וצפויה לחוות ירידה של כ-25% מהשקעות ההון הפרטי ובכרבע מסך ההכנסות ממכירות. כתוצאה מכך, חברות רבות מקפיאות גיוסים, מוציאות עובדים לחל"ת ואף מתכננות פיטורים בהיקף רחב.

תעשיית ההייטק תלויה, יותר מכל ענף אחר, במשקיעים גלובליים האחראים על מרבית ההון המממן תעשייה זו. בתקופה הזו קיים חשש ממשי, שצינור החמצן של התעשייה ייפגע אנושות.

מדיניות תמיכה מהירה, שקולה וחכמה של הממשלה, תמנע פגיעה קריטית ביצוא, בתוצר, בהכנסתם של מאות אלפי האנשים העובדים בתעשיית ההייטק ובעסקים התומכים בה. מדיניות זו תהווה עוגן מרכזי ביכולתה של כלכלת ישראל לצמוח חזרה עם שוך המשבר".

עדכון 19.8.20, 15:41נוכח העלייה בביקושים עקב המשבר הכלכלי הממשלה אישרה לרשות החדשנות תקציב נוסף של 390 מיליון ₪, שנועד להגדלת ההשקעה הממשלתית בחברות הייטק קטנות ובינוניות. תוספת התקציב תאפשר לרשות להאריך את תקופת ההגשה לערוץ המענקים המהיר בחודשיים נוספים עד ל-19.11.20.  
 



 
 
Bookmark and Share