Telecom News - פורסמו 2 הקבוצות הזוכות ב"הקאתון הקורונה" Corona Hack בטכניון

פורסמו 2 הקבוצות הזוכות ב"הקאתון הקורונה" Corona Hack בטכניון

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> פורסמו 2 הקבוצות הזוכות ב"הקאתון הקורונה" Corona Hack בטכניון
פורסמו 2 הקבוצות הזוכות ב"הקאתון הקורונה" Corona Hack בטכניון
מאת: מערכת Telecom News, 7.5.20, 14:50האקתון קורונה
 
"הקאתון הקורונה" הוא הקאתון טכנולוגי-חברתי וירטואלי, שנועד לרתום משאבים טכנולוגיים לטובת החברה הישראלית בכלל ואוכלוסיית חיפה בפרט. פורסמו גם הזוכים במקומות 3 עד 8. הפיתוחים מעוררים עניין בקהילה המדעית והרפואית.
 
מרתון הפיתוח Corona Hack הסתיים ב-1.5.20 עם ההכרזה על הזוכים והענקת פרס של 7,000 ₪ לכל אחת מ-2 הקבוצות הראשונות: MOONA, שפיתחה מערך לייצור מואץ של מסננים למסכות הגנה, וקבוצת VOLNET ("רשת ההתנדבות"), שפיתחה רשת חברתית, שנועדה לחבר מבקשי-עזרה למתנדבים המעוניינים לעזור.
 
במקום הראשון בהקאתון זכה, כאמור, פרויקט MOONA - ייצור מואץ של מסננים למסכות ההגנה N95. מסננים כאלה, שמבוססים על סיבים ננומטריים בעובי 0.3 מיקרון, מיוצרים כיום במפעלים מעטים בעולם בקצב מוגבל ולכן מהווים צוואר בקבוק בייצור המסכות. הפתרון של קבוצת MOONA הוא מערך מבוזר של סדנאות מלאכה, שיספק עשרות מיליוני מסננים ביום. זאת, בהתבסס על הפעלה של 1,000 סדנאות כאלו, שבכל אחת מהן 10 מכונות ייצור. בקבוצה חברים הסטודנטים עמית פלטי מהפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה, פאדי האשם, אסף ברימר, סבע אחמד, חאלד אבו דאוד ואיה כתאני מהפקולטה להנדסת מכונות.
 
במקום השני זכתה, כאמור, קבוצת VOLNET ("רשת ההתנדבות") - הסטודנטים טל אמיר ותומר לוי, מהפקולטה למדעי המחשב, שפיתחה רשת חברתית, שנועדה לחבר מבקשי-עזרה למתנדבים המעוניינים לעזור. הרשת מאפשרת למבקשי העזרה להעלות את בקשותיהם ולמתנדבים להציע את עצמם. חשוב לציין, שהאנונימיות של המשתמשים נשמרת עד השלב שבו 2 הצדדים מסכמים, שישתפו פעולה. 
 
במקומות הבאים זכו, על פי סדר יורד, הקבוצות הבאות:
Shic, שפיתחה אפליקציה, ממשק לתקשורת בין הצוות הרפואי למשפחות המטופלים. הצוות כלל את רן סספורטס מתכנת ראשי, שקד הר מהפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית, ושיר ארז מהפקולטה להנדסה כימית וביוכימית.
 
CovSort, שמציעה להאיץ את בדיקות הקורונה באמצעות איגום בדיקות (pooling) - בדיקה "במכה אחת" של דגימות מעשרות נבדקים (הקבוצה הסתייעה בחוקרי הטכניון פרופ' עופר שטרייכמן מהפקולטה להנדסה תעשייה וניהול ע"ש דוידסון ופרופ' רועי קישוני מהפקולטה לביולוגיה);
 
CoronaAirForce - הסבת מטוסים למחלקות טיפול בחולים;
 
Come Together - מערכת המחברת אנשים לתחומי עניין;
 
"הפוגה" - בלקונית לבילוי בחוץ ובטבע;
 
"מהתגוננות למניעה" - מערכת ל"עטיפה" של חולים כדי להגן עליהם.
 
חשוב לציין, שגם לקבוצות, שלא זכו, היו רעיונות מעולים, שחלקם נבחנים כעת ע"י גורמים בתעשייה ובעולם הרפואי.
למשל, מסכה מסכה נגד רססלהגנה על צוותים רפואיים מפני רסס הנפלט מסביבת המטופל (בתמונה משמאל),

טכנולוגיה לאיתור אזורים בסיכון גבוה להתפרצות תחלואה על סמך ניטור עומסי זיהום נגיפי במי הביוב,

רצועות המאפשרות לאיש צוות בודד להפוך על הבטן חולי ריאות וכך לשפר את מצבם, (בתמונה כאן למטה).
רצועות הפיכה




אלעד פריצקי יחצ דוברות הטכניוןאת האירוע יזם והוביל הסטודנט אלעד פריצקי, (בתמונה משמאל), אס"ט (אגודת הסטודנטים בטכניון), מרכז היזמות והחממה החברתית בטכניון.

 
לניהול ההקאתון ולהדרכת המשתתפים (מנטורינג) נרתמו מומחים מהטכניון: פרופ' שחר קוטינסקי והדוקטורנט גל מנדלסון מהפקולטה להנדסת חשמל ע"ש ויטרבי; פרופ' ענת רפאלי, פרופ' דב דורי, פרופ' עופר שטרייכמן ופרופ' אלדד יחיעם מהפקולטה להנדסת תעשייה וניהול ע"ש וולפסון; וד"ר יעל רוזן מהפקולטה להנדסה ביו-רפואית.
 
גם מחוץ לטכניון נרתמו מומחים ובהם סרן גאורגי שפירא מהמרכז הטכנולוגי הלאומי להתמודדות עם קורונה, איריס פלורנטין, סמנכ"לית בכירה במשרד הרווחה, וד"ר גדעון ברגר סגן מנהל פנימית ב' במרכז הרפואי רמב"ם.
 
לינוי נגר-שאול, יו"ר אס"ט: "ההאקתון רתם מאות סטודנטים מרחבי הארץ לפיתוח פתרונות לבעיות הקשורות במגפה. ההאקתון הוא אירוע יזמות המתרחש באופן קבוע בטכניון, אלא שהפעם החלטנו להקדיש אותו למגפה, בדגש על הסוגיות החברתיות. זו הייתה, למעשה, 'חממת מחשבות', שתרתום את הטכנולוגיה למען החברה בכלל ולמען קהילת חיפה בפרט".
 
פרופ' עזרי טרזי, ראש מרכז היזמות: "המשבר, שהביאה מגפת הקורונה,  "הוא משבר רב-ממדי המצריך שילוב של גישות טכנולוגיות, אנושיות, רגשיות, חברתיות והתנהגותיות. מגוון הצרכים וההזדמנויות מהווה כר נרחב לחדשנות ויזמות. t-hub, מרכז היזמות והחדשנות של הטכניון, שמח לסייע ולתמוך ביוזמת הסטודנטים לקיום ההקאתון בליבה של התפרצות המגפה".
 
ד"ר מירב אהרון-גוטמן, יו"ר אקדמי של החממה החברתית: "משבר הקורונה הוא משבר חברתי-כלכלי המזמן אתגרים רבים. ישויות מוחלשות מתקשות לנהל את האירוע מבחינה חברתית בהיעדר נתונים, ולכן נדרשת עבודה בבנייה של נתונים מעולמות התוכן של החברה והרווחה. אתגר אחר הוא הפער הדיגיטלי ההולך ומתרחב ככל שהתלות בטכנולוגיה הולכת וגדלה. גם כאן מונח בפנינו אתגר גדול בהקשר של שיתוף משאבי רשת ומשאבים טכנולוגיים".
 
בתמונת הזום הקבוצתית של הצוות הזוכה, למעלה מימין לשמאל: חאלד אבו דאוד ( מג'ד אל כרום),  עמית פלטי (קיבוץ הסוללים), פאדי האשם ( חיפה).למטה מימין: אחמד סבע ( מגד אלכרום), איה קיטאני ( בקע אלגרביה).

מקום ראשון



 
 
Bookmark and Share