Telecom News - מחקר חזון הטכנולוגיה ל-2020: יש צורך בדפוס חשיבה וגישה חדשים בארגונים

מחקר חזון הטכנולוגיה ל-2020: יש צורך בדפוס חשיבה וגישה חדשים בארגונים

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> Global >> מחקר חזון הטכנולוגיה ל-2020: יש צורך בדפוס חשיבה וגישה חדשים בארגונים
מחקר חזון הטכנולוגיה ל-2020: יש צורך בדפוס חשיבה וגישה חדשים בארגונים
מאת: מערכת Telecom News, 26.5.20, 15:05DIGITAL FREE
 
מהן 5 המגמות הטכנולוגיות העיקריות, שעסקים חייבים להתייחס אליהן ושתגדרנה מחדש את העסקים ב-3 השנים הבאות? ומה המסקנה המרכזית של המחקר? המחקר בקרב 6,074 מנהלים ודירקטורים בכירים העלה את השאלה - האם ארגונים יכולים לענות על הצרכים והציפיות של לקוחותיהם, בעולם בו הטכנולוגיה והדיגיטציה בכל מקום, וגם לנוכח משבר הקורונה?
 
חברת הייעוץ הטכנולוגי Accenture (נכנסה לישראל ב-2001 ומעסיקה בארץ כ-100 עובדים), פרסמה את דו"ח חזון הטכנולוגיה ל-2020. הדו"ח מעלה את השאלה - האם ארגונים יכולים לענות על הצרכים והציפיות של לקוחותיהם, בעולם בו הטכנולוגיה והדיגיטציה בכל מקום? על פי הדו"ח, ניסיונותיהם של הארגונים לוקים בחסר ויש צורך בדפוס חשיבה וגישה חדשים.
 
סקר חזון הטכנולוגיה 2020, כלל איסוף רשמים מחברי הוועדה המייעצת החיצונית של חזון הטכנולוגיה, שמונה כ-20 מומחים מהמגזר הפרטי, הציבורי, אקדמיה, חברות הון סיכון וחברות יזמיות. בנוסף, צוות חזון הטכנולוגיה ערך ראיונות עם משפיענים טכנולוגיים ומומחים בתעשייה, כמו גם עם כמעט 100 מנהלים עסקיים של Accenture.

במקביל בוצע סקר מקוון עולמי, בידי חברת המחקר Accenture Research, בקרב 6,074 מנהלים ודירקטורים בכירים (C Level) מ-25 מדינות ו-21 תעשיות ברחבי העולם, כאשר לרובן הכנסות שנתיות גבוהות מ- 5 מיליארד דולרים. השנה המחקר כלל גם סקר צרכני של Accenture בקרב 2,000 איש בסין, הודו, בריטניה וארה"ב.
 
עם התפרצות מגפת הקורונה ברחבי העולם, חברות וארגונים קיבלו בעל כורחם את השינויים אותם הביאה עמה התקופה וזאת כדי לשרת את לקוחותיהם טוב יותר בזמנים אלה. זו תקופה בה צרכנים מאמצים את המסחר הדיגיטלי ולכן חברות ברחבי העולם צריכות לעבור ולחזק את הסיוע הווירטואלי שלהן ואת כוח העבודה מרחוק וזאת כדי לשרת טוב יותר את הצרכנים תוך התייחסות לחששותיהם הבריאותיים הן של העובדים והן של הצרכנים הנובעים מהמצב.

בנוסף, נדמה, שהמגמות החברתיות-טכנולוגיות, אותן הביאה המגפה, תלוונה אותנו גם כאשר העולם יחזור לשגרה. חדשנות באופן ההתאמה של שירות הלקוחות ללקוח במצב הנוכחי היא חיונית ובטווח הרחוק יכולה להכין טוב יותר את החברות השונות.

ישנו מעבר של חברות מאוף ליין לאון ליין וחנויות פיזיות הופכות לחנויות אי- קומרס. כ"כ, ישנה צריכה מוגברת של שירותים באופן דיגיטלי לדוגמה: משכנתאות, שירותי בנקאות,VOICE  ועוד.
 
חברות שונות מחשבות מסלול מחדש וחושבות לעומק על מודל העבודה מהבית, כמו למשל:  Google ו-ebay, שהודיעו, שעובדי החברה יכולים לעבוד מהבית עד סוף השנה. לחילופין, חברת Apple הודיעה, שהיא מעדיפה, שעובדיה יעבדו מהמשרדים ככל הניתן .

החשיבות והצורך ל-business continuity גרם לארגונים רבים, שלא היו מוכנים מראש, או לא מוכנים מראש למשבר בסדר גודל כזה, לפעול במהירות. פעילויות, שטרם המשבר תוכננו לשנים, הפכו לפעילויות, שבתוך כמה ימים הוקמו ותופעלו, אך לעיתים הביצוע לא היה "מושלם" - בעיקר באפיקי אבטחת המידע. ראינו כמות גדולה של ניסיונות תקיפת סייבר בתקופת הקורונה וחלקן הצליחו תוך ניצול "הצורך המיידי בפתרון", ה"בלבול", שנוצר במערכות הIT- וההתחברות מרחוק.

הדו"ח מרכז ממצאים שנאספו מלמעלה מ- 6,000 מנהלים, 2,000 צרכנים ומאות משפיענים טכנולוגיים ברחבי העולם ומנבא את 5 המגמות הטכנולוגיות העיקריות, שתגדרנה מחדש את העסקים ב-3 השנים הבאות. המסקנה המרכזית של הדו"ח: המיקוד חייב להיות באנשים.
 
מנתוני הדו"ח עולה, ש-83% ממשתתפי הסקר מכירים בכך, שהטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מהחוויה האנושית. יתרה מכך, 70% מהנשאלים צופים, שהקשר שלהם עם הטכנולוגיה יהיה בולט יותר או משמעותי יותר ב-3 השנים הבאות.
 
אמנם, מסתמנת בשנים האחרונות מגמת התנגדות ותגובת נגד לפעילותן של חברות הטכנולוגיה, תופעה המכונה Tech-Lash (שילוב של Backlash ו-Tech). אולם, על פי הדו"ח, התופעה אינה מצליחה להכיר בהיקף מידת השימוש של החברה בטכנולוגיה וברווח שלה מהטכנולוגיה.

למעשה, כיום קיימת התנגשות בין מודלים עסקיים וטכנולוגיים, שאינם עולים בקנה אחד עם הצרכים והציפיות של האנשים. יתרה מכך, אם גופים עסקיים ימשיכו במודלים הנוכחיים, הם לא רק מסתכנים בנטישת לקוחות או בעזיבת עובדים, אלא עלולים להגביל כל פוטנציאל לחדשנות וצמיחה עתידיים.
 
דו"ח החזון הטכנולוגי מזהה 5 מגמות, שחברות חייבות להתייחס אליהן ב-3 השנים הבאות, שתבלומנה את ההתנגשות הטכנולוגית:
  • The I in Experience - ארגונים חייבים לתכנן עבור הצרכנים שלהם חוויות מותאמות אישית, שתגברנה את העשייה והבחירה האישית שלהם. באופן זה תגדל מעורבות הצרכנים ותגבר תחושת השליטה ושיתוף הפעולה. 85% מהמנהלים מאמינים, שארגונים צריכים לחתור לעבר יצירת "שותפות" עם הלקוחות שלהם.
 
  • AI and Me - ארגונים חייבים לשקול מחדש את אופן שילוב הבינה המלאכותית כחלק מהתהליכים העסקיים ולהשתמש בבינה מלאכותית כמנוף לעבודתם של העובדים בחברה. על פי הדו"ח, רק 37% מהארגונים מדווחים על שימוש בעקרונות התומכים בשיתוף הפעולה בין אדם למכונה.
 
  • The Dilemma of Smart Things - העידן הנוכחי, שבו המוצר לנצח נמצא בשלב ה"בטא", מעלה תהיות לגבי מי בעליו של המוצר? על אחת כמה וכמה כאשר ארגונים מציגים דור חדש של מוצרים המונעים ע"י רצון לייצר חוויות דיגיטליות. על פי הסקר, 74% מהמנהלים צופים, שהמוצרים והשירותים של הארגון שלהם יתעדכנו מספר רב של פעמים במהלך 3 השנים הבאות.
 
  • Robots in the Wild - רובוטיקה כבר לא משויכת רק למחסנים או לרצפות מפעלים. עם פריסתה של רשת ה-G5, כל ארגון צריך לבחון את עתידו דרך עדשת הרובוטיקה. אך למרות זאת, 45% מהמנהלים צופים, שעובדיהם יתקשו להבין איך לעבוד עם רובוטים, ואילו 55% מאמינים, שהעובדים יבינו במהרה כיצד להתאים את עצמם לאופן העבודה החדש.
 
  • Innovation DNA - ארגונים כיום מחזיקים בגישה לכמות חסרת תקדים של טכנולוגיה וכדי לנהל אותה ולהתפתח במהירות, עליהם לבסס DNA חדשני וייחודי משלהם. 76% מהמנהלים מאמינים, שחדשנות היא כורח המציאות והצלחה מצריכה אימוץ של מהלכים חדשניים ושותפויות עם מערכות אקולוגיות וארגונים חיצוניים. 
פול דוהרטי, סמנכ"ל טכנולוגיה וחדשנות Accenture: "ארגונים רבים יוצרים מוצרים ושירותים דיגיטליים רק בגלל שהם יכולים, מבלי לקחת בחשבון את ההשלכות האנושיות, הארגוניות והחברתיות באופן מלא. אנו רואים, שנוצרת התנגשות טכנולוגית מהפער בין ציפיות הצרכנים, הפוטנציאל הטכנולוגי והשאיפות העסקיות -  וזוהי כעת נקודת מפנה חשובה. יש צורך בשינוי קו המחשבה, בחינה חוזרת של המודלים העסקיים והטכנולוגיים הבסיסים ויצירה של בסיס חדש לתחרות ולצמיחה".
 
מידע נוסף על דו"ח 2020 - כאן. 
סרטון וידאו בנושא - כאן.
הדו"ח המלא - כאן.



 
 
Bookmark and Share