Telecom News - שר התקשורת החליט לצפצף על החלטת היועמ"ש כדי לחפות על המנכ"ל הפורש

שר התקשורת החליט לצפצף על החלטת היועמ"ש כדי לחפות על המנכ"ל הפורש

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> שר התקשורת החליט לצפצף על החלטת היועמ"ש כדי לחפות על המנכ"ל הפורש
חשיפה: השר יועז הנדל, שמתיימר להיות כטענתו בין אלה ה"שומרים על שלטון החוק בישראל ומגינים על היועמ"ש", חבר מפלגה, שחרטה על דגלה את "מניעת הפגיעה במוסדות מערכת המשפט ובמיוחד היועמ"ש", עושה בדיוק את ההפך: החליט לעבור על החוק בכבודו ובעצמו ולצפצף בלי למצמץ על החלטת היועמ"ש, ד"ר אביחי מנדלבליט, בנושא הדומיינים. זאת, כדי לחפות ולגבות את המנכ"ל הפורש, נתי כהן, שהוציא מכתב סודי, לא חוקי בחתימת ידו בתחום הדומיינים, שנחשף על ידי. 
מאת: אבי וייס, 15.6.20, 11:38חה"כ יועז הנדל

כנראה שאין תחתית לתהום, שמשרד התקשורת הישראלי נפל לתוכו, לאחר המינוי של יועז הנדל, (בתמונה משמאל), לשר התקשורת.

למעשה, הוא החל לשקר כבר מיומו הראשון, וההמשך נהיה גרוע מיום ליום

כאן נחשף מה שהוא לא רוצה שתדעו, איך מי שנמצא במסגרת מפלגתית, שחרטה על דגלה את "ההגנה על שלטון החוק ומניעת פגיעה במוסדות השלטון ובמיוחד היועמ"ש", עושה בדיוק את ההפך: מנצפצף בלי למצמץ על החלטת היועמ"ש.

הרקע לחשיפה כאן הוא אישור סודי של מנכ"ל משרד התקשורת (שהיה סודי, עד שנחשף על ידי, בסיוע של חבר איגוד האינטרנט בשם רועי שלומי), שבו המנכ"ל, בניגוד לחוקי מדינת ישראל, ללא כל הליך מסודר, שימוע, או דיון מסודר, הכל בחשאיות מוחלטת, בניגוד למדיניות כתובה של שר התקשורת הנמצאת בתוקף, חתם על אישור, שהוא סיפק לאיגוד האינטרנט הישראלי, לפתוח תחום חדש בעולם הדומיינים בישראל בשם .ישראל

הנושא העגום הזה מפורט בכמה חשיפות קודמות, בטרם ידענו על החלטת היועמ"ש בנושא, והחשיפות העיקריות הן בלינקים כאן, למתעניינים בפרטים: למה השר יועז הנדל מצפצף על היועמ"ש בלי למצמץ (כי לשקר בלי למצמץ הוא כבר יודע)?
די ברור: שזה נעשה כדי לחפות על התנהלות פסולה, בלשון המעטה, של מי ש"תפס אותו בראשו" (יש לזה ביטוי אחר, שננתי כהןוגע לאזור אחר בגוף, אבל בגלל שגם חרדים וקטינים קוראים את האתר, לא אכתוב זאת כאן) - המנכ"ל הפורש של משרד התקשורת, שממשיך ללוות את השר יועז הנדלשפועל בלי שום שקיפות, כיועץ אישי גם אחרי סיום תפקידו, ושמו נתי כהן, (בתמונה משמאל). 

ועתה לפרטי החשייפה הטרייה והמדהימה הזו:
רפי הוידה, מי שהיה, בין היתר, בתפקידים בכירים ביותר במשרד התקשורת ובכלל זה מ"מ המדען הראשי, עד לפרישתו, ומאז וגם קודם לכן, הוא, בין היתר, חבר ותיק של איגוד האינטרנט הישראלי, לא היה יכול לשבת בשקט, לאחר חשיפת המכתב הסודי של המנכ"ל, נתי כהן, בעניין האישור, שהוא נתן לאיגוד האינטרנט הישראלי לפתוח תחום חדש (ורווחי, מה שנעשה בלי שום מכרז או איזה הליך חוקי) בשם .ישראל

בין היתר, רפי הוידה פנה ליועמ"ש, עו"ד ד"ר אביחי מנדלבליט, שהחליט לטפל בנושא והטיל את הטיפול וההחלטה על אחת מעוזרותיו, ולהפתעתו המוחלטת של רפי הוידה, הגיעה תשובה מאוד ברורה מהיועמ"ש לפנייתו.

התשובה המלאה של היועמ"ש נמצאת כאן ובתצלום כאן מתחת אביא רק את 2 הסעיפים הכי חשובים בהחלטת היועמ"ש:
החלטת היועמ"ש בעניין הדומיינים

לאור התשובה המדהימה והחד-משמעית של היועמ"ש, שמבהיר את המצב החוקי בנושא בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים, פניתי ביום 10.6.20 לשר התקשורת יועז הנדל (ולידיעת צמרת משרד התקשורת לרבות הלשכה המשפטית) בפנייה הדחופה ביותר הבאה:
"הנדון: ביטול דחוף של מכתב מנכ"ל משרד התקשורת בנושא הדומיינים.
שלום רב
1. בהמשך לכתבה שלי (שכללה פניה, שלא נענתה על ידך), שפורסמה על ידי תחת הכותרת: חשיפת הפעילות ללא בסיס חוקי של מנכ"ל משרד התקשורת בתחום הדומיינים!, נעשתה פנייה של רפי הוידה ליועמ"ש, לקבל החלטה וחוות דעת משפטית מחייבת בנושא הנדון.

2. התקבלה החלטה מאוד ברורה, מלשכת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט כלכלי) המחלקה למשפט כלכלי | ייעוץ וחקיקה, המצ"ב.

3. המסמך הזה סותר במפורש את מכתב מנכ"ל משרד התקשורת (המצוי כאן) - שהוסתר היטב מהציבור עד חשיפתו, מכתב, שהוצא לא רק בחוסר סמכות, הוא הוצא כנגד מדיניות כתובה של השר, והוצא בניגוד לחוק (כולל חוק המכרזים) ונגד העמדה הברורה של היועמ"ש.

4. לאור המכתב המצ"ב מלשכת היועמ"ש, אודה להורות על ביטול מיידי של מכתב המנכ"ל ושליחת הודעה על ביטולו, לכל הנוגעים בדבר (כולל ICANN  ואיגוד האינטרנט הישראלי).

5. אודה להתייחסותך הדחופה, לאור חומרת הנושא ודחיפות הצורך לטפל בו.

6. אי מענה לשאלותיי, ייחשב באופן די ברור, כהתעלמות מוחלטת של השר מהחלטת היועמ"ש, שזו סתירה מוחלטת להצהרות השר המרובות, על הצורך לשמור על שלטון החוק בישראל, כולל ציות להוראות והחלטות היועמ"ש".

תגובה לא קיבלתי. לא שלא ניסיתי וחזרתי וניסיתי. ככל שאקבל תגובה אעדכן בהתאם.
קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל. די ברור למה (זה גם מוסבר בהרחבה בנספח א' כאן). 

ברור, שלא ניתן לעבור על העניין הזה לסדר היום, ותוגש תלונה מתאימה ליועמ"ש כנגד השר יועז הנדל, בדרישה לפתוח בחקירה, על הצפצוף המחפיר הזה של שר התקשורת, מול החלטה כה ברורה של היועמ"ש.

במקביל, רפי הוידה, בתמונה משמאל, כנראה רפי הוידההבין (די ברור למהׂׂ), שיש בעיה בלתי פתירה בצמרת משרד התקשורת בנושא זה, ולכן החליט לפנות לשר החדש, חה''כ דוד אמסלם, שר הדיגיטל הלאומי, בהצעה, שייקח על עצמו את הובלת הנושא של "תחום הטיפול בדומיינים", מה שמשרד התקשורת נראה שלא מסוגל לטפל בו.

פנייתו של רפי הוידה לשר דודי אמסלם מצויה במלואה כאן.

נעדכן את קוראינו, ככל שתהיה התפתחות בכיוון הזה, בתחום, שבו אנו עוסקים כאן: ההפקרות החוקית הבלתי מתקבלת על הדעת ובניגוד לחוקי מדינת ישראל (חוק התקשורת וחוק המכרזים), בניגוד למדיניות שר כתובה ולהחלטת היועמ"ש הכתובה, מה שיש לצערנו בתחום העיסוק בנושא "שמות המרשם" - דומיינים בישראל. 

האם השר דודי אמסלם "ירים את הכפפה" בתחום הזה, כמתבקש מהחלטת היועמ"ש?
נמתין ונדווח לקוראינו ברגע שתהיינה החלטות בנושא זה - מצדו. 

עדכון 16.6.20, 11:00: נשלחה תלונה ליועמ"ש כנגד שר התקשורת, בנושא הנדון כאן למעלה. אישור קבלת התלונה יש כאן

אינטרנט ישראלי



 
 
Bookmark and Share