Telecom News - החיפוש אחרי הטכנולוגיות והתדרים המתאימים ל-6G תופס תאוצה בכל העולם

החיפוש אחרי הטכנולוגיות והתדרים המתאימים ל-6G תופס תאוצה בכל העולם

דף הבית >> תקנים חדשים >> החיפוש אחרי הטכנולוגיות והתדרים המתאימים ל-6G תופס תאוצה בכל העולם
מכרז ה-5G, שמתקיים בישראל, לא ישפר את מעמדנו בטבלה העולמית (מקום 86), משום שהעולם כבר פרס 5G וכעת החל המירוץ ל-6G. מכוני מחקר וחברות תקשורת בכל העולם, בגיבוי ומימון ציבורי וממשלתי, מחפשים את הפתרון הטכנולוגי הנכון לספק רוחבי פס של מעל ל-1 טרה (אלף גיגה) בדור שישי בסלולר.
חלומות לתושבי ישראל בגלל משרד תקשורת כושל, שלא שמע אפילו על טכנולוגיית FWA. 
תדרי דור 6 בסלולר
עדכונים בסוף הכתבה.
מאת: אבי וייס, 22.6.20, 09:31

את ההחלטות והתהליכים לקראת המעבר ל-6G התחלתי לסקר ב-2018 (כאן), כשממשלת סין הייתה הראשונה בעולם להכריז על תחילת העבודה המחקרית והמעשית בתחום המעבר ל-6G, מעבר, שלוקח בין 10 ל-12 שנים, בכל דור טכנולוגי של הסלולר.

המטרה המרכזית של 6G היא לספק רוחבי פס בין פי 100 עד פי אלף יותר מ-5G. 

התדרים, שמדברים עליהם בדור השישי של הסלולר, הם תדרי הטרהרץ (מדובר על התדרים שמעל ל-100 גיגהרץ), וזה מופיע בתצלום כאן למעלה משמאל (לחיצה על התצלום מגדילה אותו). התצלום לקוח ממסמך ההכנות ל-6G, שעושה חברת הסלולר היפנית הענקית NTT Docomo (המסמך של חברת התקשורת הענקית הזו נמצא במלואו כאן, למתעניינים). 

ב-2019 עדכנתי (במאמר, שפורסם תחת הכותרת: "מתי יחלו בישראל לעסוק ב-6G (הדור השישי בסלולר)? רק אחרי סילוק הצמרת!") שארה"ב, בהחלטה של הנשיא טראמפ, החליטה אף היא להיכנס למרוץ לקראת 6G.

ארה"ב לא הייתה היחידה, שנכנסה למרוץ הזה ל-6G ב-2019. זה החל במדינות רבות במקביל, דוגמת פינלנד. פרטים על תכנית 6G של פינלנדיש כאן. לא שמעו על זה בישראל. 

בישראל, ממש באותו זמן, נוסד רק מכון מחקר אחד לטכנולוגיות סלולר מתקדמות, אבל ל-5G, וזאת באוניברסיטת בר-אילן. זה כל ההבדל ביננו לשאר העולם...

מכרז ה-5G, שהשר יועז הנדל (בתמונה משמאל) כה התגאה בו, לא ישפר בהריועז הנדלבה (אם בכלל) את מיקומנו בטבלה העולמית (מקום 86).

זאת, משום שאנו נמצאים בפיגור רב ובשיטת מכרז כושלת.

למה? אפשר לקרוא על זה בהרחבה כאן, כאן, כאןכאן, כאן וכאן. לא ניתן לתקן טעויות היסטוריות ואשליות, שמכרו ראשי משרד התקשורת לציבור (כעת עושה זאת השר יועז הנדל), שדרדרו את ישראל לתחתית הטבלה העולמית, מצב שאינו בר תיקון, לאור הפער ההולך וגדל ביננו לבין שאר העולם הנאור. 

את הפערים הללו ניתן לראות בדוחות הטריים הבאים:

א. נתונים נכונים לתחילת יוני 2020 לגבי פריסת 5G בעולם יש כאן.
ב. מפת פריסה עולמית של כל המקומות בהם יש ספקי סלולר המספקים שירותי 5G (מפה דינמית ומתעדכנת שוטף ע"י איסוף "מידע חי" מהמשתמשים, מחברת Ookla - ספקית שירות SpeedTest) יש כאן
ג. נתונים לגבי מכשירי הקצה ל-5G נכון לתחילת יוני 2020 יש כאן
ד. הדו"ח העולמי של תחום הסלולר מחברת אריקסון נכון ליוני 2020 נמצא כאן - למתעניינים, כולל תחזיות עד 2025
ה. מצגת של קוואלקום על שימוש בתדרים חופשיים או תדרים משותפים בסלולר ל-5G, בעיקר בתחום ה-5-6 גיגהרץ, לצרכים מגוונים ביותר בכל רחבי העולם (בטכנולוגיות בתקן: NR-U- New Radio Unlicensed Band - מה שאין בישראל) נכון ליוני 2020 נמצא כאן - למתעניינים. 
ו. נתונים נכונים לתחילת יוני 2020 לגבי פריסת טכנולוגיית Fixed Wireless Access - FWA, לאספקת אינטרנט לתוך בתים ומשרדים (מחליף חיבור קווי, כולל בסיבים), בדור רביעי ובדור חמישי של הסלולר יש כאן. על פי הנתונים הללו, 415 מפעילי סלולר ב-166 מדינות מפעילים שירותי FWA. בישראל לא שמעו על כך. 

החידוש האחרון בתחום ההתקדמות ל-6G זו הכרזה הטרייה של חוקרים מאוניברסיטת ITMO מסנט פטרסבורג שברוסיה, על שהצליחו לפתור את אחת המכשלות הגדולות ביותר בתחום העברת מידע סלולרי בתחום הטרהרץ, תחום, שעובדים עליו בכמה מכוני מחקר אוניברסיטאיים וממשלתיים ברחבי העולם. הפתרון שלהם פורסם ברבים כאן ולא אכנס לכל פרטיו, בגלל המורכבות של ההסבר. הנייר המדעי המלא של המחקר, שמתנהל בנושא הזה, פורסם כאן - למתעניינים 

חלומות באספמיה לתושבי ישראל, שאפילו מה איכות הרשת הסלולרית שלהם - לא יודעים (כי זה לא מעניין את משרד התקשורת, הוא מייצג את החברות, לא את הציבור).  

עדכון 15.10.20: הוקמה התאגדות בשם Next G Alliance, לקידום דור שישי בסלולר - 6G. בין מייסדי הארגון הזה יש את כל השמות הגדולים בתחום התקשורת בעולם, החל מ-AT&T וכלה בסמסונג. קבוצות העבודה שתוקמנה על בסיס ההתארגנות הזו תחלנה לפעול בתחילת 2021, כדי לקדם את התקינה והסטנדרטים לקראת המעבר ל-6G בעשור הקרוב, עם מטרה מוצהרת שארה"ב תהיה בין המובילות של 6G. 
 
עדכון 4.1.21: מדען ביוון מפתח טכנולוגיה ל-6G. פורסם כאן תחת הכותרת:
Greek Scientist Develops Pioneering 6G Technology
A Greek scientist is developing 6G technology after receiving a 2 million euro grant to pursue the project at Queen’s University, in Belfast, Northern Ireland
 
סרטון הסבר על העתיד הסלולרי - 6G:


עדכון 11.4.22: חברת הענק AT&T ביקשה מהרגולטור בארה"ב, ה-FCC, שני רישיונות להרצת ניסויים ב-6G בעיר אוסטין שבטקסס. 
התדרים המבוקשים לניסויים:
5.9 עד 8.4 גיגהרץ.
10.7 עד 15.35 גיגהרץ.
92 עד 100 גיגהרץ. 

6G FREE



 
 
Bookmark and Share