Telecom News - קובוטים (רובוטים שיתופיים) גויסו ללקיחת דגימות רוק מנבדקי הקורונה

קובוטים (רובוטים שיתופיים) גויסו ללקיחת דגימות רוק מנבדקי הקורונה

דף הבית >> גאדג'טים לעסקים >> קובוטים (רובוטים שיתופיים) גויסו ללקיחת דגימות רוק מנבדקי הקורונה
קובוטים (רובוטים שיתופיים) גויסו ללקיחת דגימות רוק מנבדקי הקורונה
 מאת: מערכת Telecom News, 22.6.20, 14:16קובוט קורונה
 
המערכת, שהושקה לפני כשבוע, מעוררת עניין ברחבי העולם - כולל בישראל. איך היא עובדת?
 
הלחץ הכבד על מערכי לקיחת דגימות משטחי הגרון שמאמתים, או שוללים, את מחלת הקורונה, הביא לא מעט חוקרים ומדענים לאמץ טכנולוגיות וכלים חדשים, שעברו הסבה מתחומי פעילות שונים לחלוטין. בימים של מחסור בכח אדם מיומן, שיאסוף דגימות רוק מנבדקי קורונה, מדוע לא לגייס רובוטים למשימה? 
 
אסבן אוסטרגאד, מייסד חברת Universal Robots, שממוקמת בדנמרק ופעילה במגוון מדינות כולל ישראל, הפנה את האנרגיות היצירתיות שלו לתכנון ולפיתוח הרובוט האוטונומי הראשון בעולם, שיודע לקחת דגימות רוק של נבדקים בחשד למחלת הקורונה.
 
הפרויקט, שצובר תאוצה ברחבי העולם, פותח במסגרת חברה חדשה, שהקים בדנמרק - Lifetime Robotics, שמשתפת פעולה עם אוניברסיטת דרום דנמרק (SDU). 
 
התהליך כולו די פשוט: הנבדק מתייצב מול הרובוט ותעודת הזהות שלו נסרקת. בזמן הזה, הרובוט (שמבוסס על ה-UR 3 של החברה) מכין את ההערכה, שכוללת מיכל, מטוש ותווית זיהוי, לוקח את המטוש ותוך שימוש זהיר במערכת ׳ראייה׳ מובנית, הוא מזהה את הנקודות בגרון הנבדק משם צריך לקחת את הדגימה ואוסף את הדגימה עצמה.
 
עם סיום התהליך, המטוש מוכנס ע"י הרובוט למיכל, שגם מבריג הרמטית את המכסה. משם קצרה הדרך למעבדה. כל התהליך כולו לוקח כ-7 דקות וביצוע הבדיקה עצמה לוקח רק 25 שניות. המערכת, שהושקה לפני כשבוע, מעוררת עניין ברחבי העולם - כולל בישראל.

סרטון - כאן.

קובוט קורונה



 
 
Bookmark and Share