Telecom News - דבר אליי במחשבית

דבר אליי במחשבית

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> דבר אליי במחשבית
דבר אליי במחשבית
מאת: מערכת Telecom News, 28.6.20, 12:04UNSPLASH FREE
 
שפות תכנות כבר מזמן לא מוגדרות כשפות זרות, וגם מי שאינו מתכנת או סטודנט ללימודי מחשב יכול להפיק רבות מידיעתן. בכתבה מוצגות שפות התכנות המובילות. הן יכולות לסייע גם למי שלא מדמיין לעצמו קריירה כמהנדס תוכנה.
 
המלכה החדשה - פיית׳ון
אין היום שפה בעולם מדעי המחשב המייצרת יותר באזז מפיית׳ון. מדובר בשפה, שפותחה עוד בשנות ה-90 אך צברה פופולריות רק בשנים האחרונות בזכות השימושים שלה באפיקי פיתוח מודרניים. פיית׳ון הפכה לשפה המרכזית בטכנולוגיות בולטות כמו אבטחת מידע וסייבר, למידת מכונה, אינטליגנציה מלאכותית ו-Big Data.
 
כמו כן, אחת הסיבות הנוספות, שהופכות אותה לשפה כה פופולרית, היא המבנה הפשוט והקריא שלה, שהופך אותה לשפה מאוד קריאה. כלומר, קל להבין את פעולת הקוד בקריאה מהירה גם בלי להכיר מונחים מיוחדים.
 
המרושתת - JavaScript
אחת השפות הכי שימושיות בימינו היא ג׳וואה סקריפט, שכן היא השפה העיקרית בה נעשה שימוש בפיתוח של אפליקציות רשת שונות. השפה פותחה במיוחד עבור הרחבה של יכולת ה-HTML, השפה בה בנויים כל אתרי האינטרנט, ועל כן הפכה לבסיסית ביותר ברשת היום.
 
היתרון המרכזי של ג׳וואה סקריפט על פני שפות אחרות הוא, שהיא איננה דורשת קימפול ומנועי הרצה כמו שפות אחרות וניתן להריץ אותה בקלות ובמהירות ישירות על הדפדפן. בנוסף, לאור השימושיות והפופולריות שלה, אפליקציות רבות מאפשרות שימוש בתחביר של ג׳וואה סקריפט עבור תכנות בהם כמו תוכנת אפטר אפקטס של אדובי המשמשת לעיבוד וידאו ויצירת אפקטים ויזואליים.
 
הוורסטילית - Java
מדובר בשפה יחסית ותיקה שהפכה לפופולרית בשנות ה-90 עם התפתחותן של תוכנות מחשב רבות, שעשו שימוש בג׳וואה. היום ג׳וואה עדיין נחשבת לשפה המובילה עבור פיתוח תוכנות למחשב וכן פיתוח אפליקציות לאנדרואיד וכן עבור מערכות צד שרת.
 
העובדה, שהיא זכתה לפופולריות גדולה בעידן מכריע של פיתוח המחשבים, הפכה אותה לשפה בסיסית בהרבה מהטכנולוגיות, שפותחו מאז, בעיקר בטלפונים חכמים ומערכות הפעלה למוצרים.
 
החידוש הגדול, שג׳וואה הציעה לעולם, היא גישת ה-"write once, run anywhere״. כלומר, ג׳וואה, באמצעות היותה פלטפורמה להרצת קוד ולא רק שפת קוד, מאפשרת למתכנת לכתוב קוד אחד, שאותו ניתן להריץ על גבי מערכות מסוגים שונים בקלות ובלי צורך בהתאמות ושינויים. עבור מי שמתעניין בכתיבת קוד בעיקר עבור שימושים על מוצרים שונים, ג׳וואה היא השפה בשבילו.
 
הוותיקה - C
השפה האחרונה, שחשוב להכיר וזאת בעיקר תודות לתרומתה ההיסטורית, היא, ללא ספק, שפת C. מדובר באחת משפות המחשב הראשונות שנוצרו והמשמשת כבסיס עבור שפות אחרות כמו שאר השפות, שהוזכרו בכתבה.
 
בנוסף, מערכות ההפעלה והדפדפנים במרבית המחשבים בעולם בנויים בשפת C והיא נחשבת לשפה מהירה במיוחד וכן לשפה ה״נמוכה״ (כלומר יותר קרובה לצד החומרה של המחשב ופחות נגישה למשתמש הבסיסי) החשובה ביותר.



 
 
Bookmark and Share