Telecom News - ישראל (ת"א וירושלים) במקום 6 בדירוג Ecosystem של Startup Genome

ישראל (ת"א וירושלים) במקום 6 בדירוג Ecosystem של Startup Genome

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> ישראל (ת"א וירושלים) במקום 6 בדירוג Ecosystem של Startup Genome
 ישראל (ת"א וירושלים) במקום 6 בעולם בדירוג ה-Ecosystem של Startup Genome
מאת: מערכת Telecom News, 28.6.20, 14:30STARTUP FREE

מחקר בינ"ל של Startup Genome, שממפה את תעשיית הסטארטאפים העולמית בכ-150 ערים בעולם, מציין את ת"א-יפו וירושלים במשותף במקום ה-6 בדירוג הערים המובילות בעולם כאקוסיסטם אטרקטיבי עבור סטארטאפים וחדשנות.

דירוג ה-Ecosystem של Startup Genome הוא המחקר המקיף והנרחב ביותר בעולם בתחום הסטארטאפים ומתפרסם מדי שנה החל מ-2012. הדו״ח השנה מתפרסם בתקופה בה כ-40% מהסטארטאפים ברחבי העולם מדווחים על פגיעה בפעילותם בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. מעבר לדירוג ולסקירות של הערים השונות, הדו״ח מספק תובנות וכלים למנהיגים ולמנהלי חברות ציבוריות בטיפוח אקוסיסטם עירוני מצליח משגשג וניצולו לחיזוק הכלכלה ביום שאחרי הקורונה.  

בניגוד לשנים קודמות, השנה הוחלט בדו״ח לדרג את תל אביב-יפו וירושלים במשותף לאור הקרבה הגיאוגרפית בין הערים לצד סקירות נפרדות על היתרונות והחוזקות הספציפיות של כל עיר.

אזור הסילקון ואלי בקליפורניה דורג במקום הראשון, במקום השני ניו יורק ובמקום השלישי לונדון. במקומות הרביעי וחמישי נמצאות הערים בייג'ינג ובוסטון בהתאמה. סוגרות את העשירייה הראשונה: לוס אנג'לס, שנגחאי, סיאטל ושטוקהולם.

בפרק הסוקר את תל אביב-יפו מצוין, שהעיר ממשיכה להוביל את תעשיית ההייטק והחדשנות בעולם ובישראל כאשר התחומים המובילים הם בינה מלאכותית (AI), ביג דאטה וטכנולוגיות ענן, עם מעל ל-40% מהסטארטאפים הפועלים בתחום, ועם הצלחות כמו רכישת  חברת השבבים Havana Labs התל אביבית ע"י אינטל ב-2 מיליארד דולרים.

תחום  מוביל נוסף, שמצוין בדו"ח בו תל אביב-יפו ניצבת בראש הדירוגים, הוא סייבר סקיוריטי, עם אקזיטים של למעלה מ-3.4 מיליארד דולרים ב-2019. הדו"ח מציין, שכ-100 חברות רב לאומיות בחרו לפתוח בת"א-יפו את מרכזי הפיתוח והחדשנות שלהם, וזאת בזכות ההון האנושי התל אביבי המהווה נקודת משיכה לחברות מהעולם כולו.

בין החברות הרב לאומיות, שפתחו מרכז פיתוח בת"א-יפו בשנה האחרונה, ניתן למנות את פורד, יאנדקס ואת SAP, שפתחה בעיר מעבדת חדשנות.

נקודת חוזקה נוספת של ת"א- פו היא היותה העיר בה יושב המספר הגבוה ביותר של חברות צמיחה, כ-100 Scale Ups: חברות, שגדלו בעיר, קבעו בה את הקמפוס שלהן ומעסיקות מאות עובדים.

עיריית ת"א-יפו מפעילה מרכזי יזמות וחדשנות עירוניים המפעילים תכניות האצה, ומעניקים ליווי ומנטורינג למיזמים החל מהשלבים המוקדמים ביותר והזדמנות להטמעת הפיתוחים בעירייה ובחברות העירוניות. החל מ'הרציף', מרכז היזמות בשכונת נווה שאנן בדרום העיר, ועד ל-CityZone בקרית עתידים, מרכז המתמחה בטכנולוגיות לאתגרים עירוניים ועיר חכמה.

בפרק הסוקר את ירושלים מצוין, שלירושלים יש חוזקות בתחום מדעי החיים והביו-טק ובתחום הבינה המלאכותית. בתחום מדעי החיים מצוין, שבירושלים פועלות כ-150 חברות וישנה מעטפת נרחבת, שהעיר מעניקה להקמה ולצמיחה של חברות בתחום זה כמו, לדוגמא, מתחם BioHouse  המשמש כמתחם עבודה ומעבדות עבור חברות ביו בתוך ביה״ח הדסה עין כרם ומתחם BioGiv המשמש כמתחם מעבדות משותף עבור חברות ביו צעירות בתוך קמפוס גבעת רם של האוניברסיטה העברית.

בנוסף צוין, שלירושלים יש חוזקה בתחום הבינה המלאכותית עם כ-80 חברות, שהוקמו ופועלות בעיר בניהן Mobileye ו-Lightricks. עוד צוין, שהיתרונות של ירושלים בתחומים אלה ובאופן כללי מבוססים על מוסדות אקדמיים מובילים ברמה הבינ״ל ובראשם האוניברסיטה העברית ובצלאל, קהילה מקומית צומחת ותמיכה ממשלתית-עירונית משמעותית בצמיחת האקוסיסטם כולל מענקים ייחודיים הניתנים לחברות. 

ירושלים עוברת בשנים האחרונות תהליך צמיחה מואץ של חברות היי-טק וביו-טק, שקמות ומתפתחות בה. העיר הפכה להיות חממת סטארטאפים וחדשנות בינלאומית בתוך שנים בודדות, תוצאה של עבודה סדורה, משותפת, וארוכת טווח של הרשות לפיתוח ירושלים עם משרד ירושלים ומורשת ועיריית ירושלים בד בבד עם צמיחה אורגנית של קהילת יזמות תומכת ותוססת. כיום בירושלים פועלות כ-500 חברות טכנולוגיות כולל כמה מסיפורי ההצלחה הבולטים של החדשנות הישראלית בשנים האחרונות.

הדו"ח המלא - כאן.
 



 
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share