Telecom News - בחסות הקורונה מתרחשת הפצת הודעות שרשרת להגברת החרדה בציבור

בחסות הקורונה מתרחשת הפצת הודעות שרשרת להגברת החרדה בציבור

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> בחסות הקורונה מתרחשת הפצת הודעות שרשרת להגברת החרדה בציבור
בחסות הקורונה מתרחשת הפצת הודעות שרשרת להגברת החרדה בציבור
מאת: מערכת Telecom News, 19.7.20, 14:58CORONA FREE

הודעות שרשרת, שקשורות למשבר הקורונה, מופצות ברבים בווטסאפ ובמסרון ומגבירות את הלחץ על הציבור. מהן 4 המלצות הפעולה בכל הקשור להודעות השרשרת?

גל הקורונה השני, שנמצא בשיאו בשבועות האחרונים, מחזק את חששות הציבור המרבה לצרוך מידע בחדשות, אתרי האינטרנט והרשתות החברתיות. יש גורמים הממהרים לנצל את המצב ומוסיפים לבהלה עם הודעות שרשרת שקריות, שמופצות כמו אש בשדה קוצים. כתוצאה מכך הלחץ הציבורי הולך וגובר.

הודעת שרשרת, שמופצת בתפוצה רחבה במיוחד, היא הודעה המזהירה מפני נוכלים, שמנסים לנצל את ההכרזות של הממשלה על גמלת אבטלה וכד'. "כבר הנוכלים חוגגים, אז שימו לב נשלח אלי זה עתה".

ההודעה מציגה פניה מביטוח לאומי, שמבקש עדכון פרטי חשבון הבנק בקישור מצורף לטובת הפקדת התשלום באופן אוטומטי.
בחברת אבטחת המידע ESET מוסרים, שמדובר בהודעה לגיטימית, שנשלחה מביטוח לאומי, אבל היא, למעשה, נשלחה לפני מספר חודשים: "כבר בחודש אפריל השנה ביטוח לאומי שלחו את ההודעה הזו, שכבר אז עוררה חשדות רבים. לאחר שליחת ההודעה, ביטוח לאומי, שקיבל פידבקים על החשד, שהניסוח והקישור מעלים, פרסמו באתר שלהם הודעה המסבירה, שהמסרון אכן נשלח מהם.

טוב לראות, שהציבור החל לפתח מודעות והוא מחפש את הנורות האדומות בעת קבלת הודעות שונות מגופים שונים המבקשים להזין פרטים אישיים או פיננסיים.

כאשר הודעה מסוימת מעוררת את החשד, תמיד גלשו אל האתר עצמו באופן עצמאי ולא ע"י הקלקה על הקישור. עם זאת חשוב מאוד להעלות את המודעות להודעות המנסות להצליח ולבצע הונאות בתקופה זו.
 
הודעת השרשרת שהופצה:
ESET
 
הודעה נוספת המנצלת את הלחץ הציבורי ומופצת כדי לעודד ולחזק את החרדה, היא הודעה המתריעה מפני פריצה לטלפון ב-10 שניות בלבד:

הולכים להתחיל להפיץ סרטון בווצאפ, שמראה איך עקומתcovid19  משטחת בארגנטינה. הקובץ נקרא "ארגנטינה עושה את זה", אל תפתחו אותו או תראו אותו, הוא פורץ לטלפון תוך 10 שניות ולא ניתן לעצור אותו בשום צורה. תעבירו את המידע למשפחה והחברים שלכם. עכשיו אמרו את זה גם ב-CNN.
 
הודעת שרשרת שרצה בוואטספ - סרטון שיפרוץ לכם לטלפון:
ESET
 
באופן כללי, המלצות בכל הקשור להודעות שרשרת הן:
  1. לנסות ולהימנע מלהעביר ברשתות החברתיות ידיעות חדשותיות, שאינן מאומתות.
  2. חשוב לשמור על ערנות להונאות המנצלות את תחושת הלחץ המלווה את כולנו בחודשים האחרונים.
  3. לא להקליק על קישורים חשודים.
  4. כאשר מקבלים הודעות אזהרה בסגנון הזה, מומלץ להעתיק ולחפש את התוכן בגוגל כדי להבין מה המקור והאם יש לכך בסיס אמיתי.
 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share