Telecom News - הסטארטאפ Cybellum בתחום הגנת רכבים ממתקפות סייבר גייס 12 מיליון $

הסטארטאפ Cybellum בתחום הגנת רכבים ממתקפות סייבר גייס 12 מיליון $

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> הסטארטאפ Cybellum בתחום הגנת רכבים ממתקפות סייבר גייס 12 מיליון $
הסטארטאפ Cybellum המפתח פלטפורמה להערכת סיכוני סייבר בכלי רכב גייס 12 מיליון דולרים
מאת: מערכת Telecom News, 28.7.20, 16:00CYBER CAR FREE
 
הטכנולוגיה מאפשרת לראשונה ליצרניות רכב להעריך את סיכוני הסייבר שבמערכות התוכנה של הרכב, ולפקח על הגנת הסייבר שלהם לאורך שנים.
 
הסטארטאפ הישראלי סייבלום (Cybellum), שמפתח פלטפורמה להערכת סיכוני סייבר לרכבים, הודיע היום על השלמת סבב גיוס A, בסך 12 מיליון דולרים. סבב זה מצטרף להשקעה הראשונית בחברה בסך 3 מיליון דולרים. את סבב הגיוס הובילו RSBG ventures, כאשר משקיעי סבב ה-Seed Blumberg Capitaו-Target Global הצטרפו אף הם להשקעה.
 
הטכנולוגיה שלו מאפשרת ליצרני רכב וספקים בתעשייה לזהות ולתקן סיכוני אבטחת סייבר לאורך כל מחזור החיים של הרכב. הפתרון, שאינו דורש התקנת תוכנה על הרכבים, סורק את רכיבי תוכנה הרבים המוטמעים ברכב, ללא צורך בגישה לקוד המקור שלהם, וחושף את כל חולשות האבטחה הפוטנציאליות. כך, מוגנים כלי הרכב מפני התקפות סייבר.

על בסיס מידע זה, יצרני הרכב יכולים לנקוט בפעולות המיידיות הנדרשות ולנטרל כל סיכון סייבר בתהליך הפיתוח והייצור, לפני שייגרם נזק כלשהו, כמו גם לנטר באופן מתמיד איומים חדשים השפיעים על הרכב אחרי שכבר עזב את פס היצור. סייבלום כבר משתף פעולה עם יצרני רכב וספקי Tier-1 בארה"ב, אירופה, יפן, סין וקוריאה.

את ההשקעה הזו הסטארטאפ מתכנן לנתב להעמקת דריסת הרגל בתחום הסייבר בתעשיית הרכב כמו גם בהרחבת פעילות החברה לשווקים נוספים ולענפים נוספים כמו מרכיבי IoT לבית החכם, רכיבי מכשור רפואי, רכיבים מתעשיית האנרגיה ועוד, כי רכיבי תוכנה, שמוטמעים במערכות מורכבות, על אתגרי הסייבר, שהם מציגים, קיימים בענפים רבים נוספים.
 
סלבה ברונפמן, מנכ"ל סייבלום: "ברכב המודרני יש בממוצע כ-100 רכיבים דיגיטליים. השליטה ברכב - בבלמים, באיתות, ואפילו במערכת ההילוכים, ממוחשבת לחלוטין, ומתבצעת ע"י שליחת פקודות תוכנה ברשתות התקשורת הפנימיות של הרכב. כל אחת מהמערכות הללו היא קופסא שחורה, שמפותחת ע"י מספר שחקנים בשרשרת אספקה סבוכה, וליצרני הרכב אין דרך לבדוק את רכיבי התוכנה שבתוכה.
 
יתרה מזאת, כשמדובר ברכיבי תוכנה, שלא כמו רכיבים מכניים, קשה להעריך מראש את העמידות לאורך זמן ובכל רגע נתון יכולות להתגלות חולשות סייבר חדשות. חולשות אלו עלולות לגרום לכשל או לאפשר התערבות חיצונית בפעילות הרכב.
 
 הטכנולוגיה שפיתחנו מאפשרת חשיפה של התוכנה בתוך אותם רכיבים דיגיטליים. כך, שהיצרנים יכולים להבין מה יש בתוכם, האם הרכיב עומד בתקנים הנדרשים, איזה חולשות קיימות בו וכיצד ניתן לתקן באופן מיידי את הכשלים שמתגלים במהלך תהליך הייצור וגם כשהרכב כבר על הכביש".
 
מיכאל אנגסטלר, שותף-מייסד ו-CTO בסייבלום: "הטכנולוגיה שלנו ממשיכה ללוות את הרכב לאורך כל חייו. לכל רכיב, שאנו בודקים, אנו מייצרים Digital Twin, מעין העתק דיגיטלי, שממשיך לחיות במערכות שלנו. את ה-Digital Twins הללו אנו ממשיכים לבחון מול החולשות השונות, שמתגלות מעת לעת, ואם יש רכיב, שהסיכון שלו השתנה בשל טכנולוגיה שהשתנתה, או פרצת אבטחה, שרק אותרה, אנו מתריעים על כך לחברה ומאפשרים לה לתקן את הפרצה לפני שיגרם נזק משמעותי".
 
עוזיאל זונטג, נציג RSBG:"חברות הרכב מבינות כיום ,שהעובדה, שהן אינן יכולות לבחון את קוד המקור של רכיבי התוכנה ברכבים, שהן מייצרות, הופכת את חשיפת החולשות ובעיות האבטחה ברכיבים לכמעט בלתי אפשרית. בעבר זה לא היה משמעותי, אבל רכב מתכננים ל-15 שנה קדימה, ועם ההתקדמות הטכנולוגית ברור, שהאיום הזה יהפוך למשמעותי. הטכנולוגיה נותנת מענה מדויק לצורך הזה ויוצרת שכבת ניטור והגנה אוטומטית לכל רכיבי התכנה ברכב, לאורך שנים".
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share