Telecom News - שר התקשורת מקים ועדה לבחינת תחום השידורים בישראל

שר התקשורת מקים ועדה לבחינת תחום השידורים בישראל

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> שר התקשורת מקים ועדה לבחינת תחום השידורים בישראל
שר התקשורת מקים ועדה לבחינת תחום השידורים בישראל
מאת: מערכת Telecom News, 5.8.20, 17:31שידורים

ניתוח של ההחלטה המיותרת והזויה הזו יהיה בכתבה נפרדת.
עדכונים בסוף הכתבה

 
משרד התקשורת הודיע היום, שעם כניסתו לתפקיד הצהיר שר התקשורת, יועז הנדל, ששוק השידורים נדרש לשינויים מרחיקי לכת, ושהרגולציה המתאימה לשנות ה-90 חייבת להשתנות.
 
גופי הרגולציה לא תואמים את הצרכים הקיימים. בשנים האחרונות חווה שוק השידורים שינוים באופן אספקת וצריכת שירותי התוכן, מעבר לצריכת תכנים המועברים על גבי רשת האינטרנט, שינויים במבנה ההכנסות של גופי השידור המסורתיים מפרסום, כניסת שחקנים חדשים לשוק התוכן והשידורים והתפתחויות טכנולוגיות רבות שתומכות ומאיצות את השינוי בשוק.
 
לאור זאת מינה היום יועז הנדל את חה"כ לשעבר רועי פולקמן (בוגר קרן וקסנרלעמוד בראש ועדה, שתרכז את עבודת המטה, שנעשתה עד היום בתחום, תעדכן אותה, ותמליץ על השינויים הנדרשים בתחום הרגולציה, תוך בחינת תחומים אלה:

יצירת גוף רגולציה אחיד לכלל הגופים המשדרים.
מיקוד הרגולציה.
הגנה על יצירה מקומית איכותית.
בחינת האסדרה הראויה על הפקה ושידור חדשות.
בחינת האסדרה הראויה על הסדרי הבעלויות בשוק השידורים.
 
יועז הנדל: ״שוק התקשורת נמצא במשבר מתמשך, ולרגולציה יש חלק גדול בכך. זה מצריך מאיתנו חישוב מסלול מחדש לגבי כלל הנחות היסוד. מדובר בשוק ארכאי, שהכללים להפעלתו נכתבו בעידן אנלוגי. העולם משתנה, ועמו תשתיות ותוכן השידורים. הגענו למצב בו במקומות בהם לא צריכה להיות רגולציה יש עשרות מכשולים ובמקומות בהם נדרשת אסדרה השוק פרוץ לרווחה. ניסיונו של חה"כ לשעבר רועי פולקמן יהיה לו לעזר בהבנת המציאות ובהגשת המלצות ברורות, מהירות וישימות".

עדכון: 6.8.20, 17:29: הכתבה - הוועדה המיותרת לבחינת תחום שידורי הטלוויזיה עם האיש הלא נכון בראשה!
מי שלא לומד מההיסטוריה נדון לחזור על אותן טעויות שוב ושוב. זה המשפט, שמתאים לשר התקשורת, יועז הנדל, שכל יום יש לו איזה ספין תורן, שאיש לא קונה אותו, אבל בינתיים הוא מחבל והורס בשיטתיות כל חלקה טובה בשוק התקשורת. זאת, באוסף בלתי נדלה של סיסמאות נבובות וספינים, שלא מובילים לשום דבר טוב או בכלל. כך, גם עם הוועדה החדשה, שהקים עם האיש הלא נכון, בוגר קרן וקסנר 24, לתחום שידורי הטלוויזיה. ניתוח ההחלטה ההזויה. - כאן.

עדכון 1.10.20: לא די בעצם קיומה של הוועדה המיותרת בראשותו של רועי פולקמן, שר התקשורת יועז הנדל מינה "ועדות משנה" בוועדה המיותרת הזו - כאן. בנוסף, רועי פולקמן החליט להסתיר כמעט את כל המסמכים של הוועדה הזו מהציבור - כאן. למד מהשר ומהמנכ"לית, שאפשר להסתיר כמעט הכל מהציבור. כמה הוא (רועי פולקמן) ירוויח (אישית) מההרפתקאה המוזרה הזו מהכיס שלנו? גם זה מוסתר היטב מהציבור (כאן סעיף 5). 

עדכון 9.10.20: הוגשה התייחסותי הנוקבת ל"קול הקורא" של "ועדת פולקמן" לתחום השידורים. 
ההתייחסות המלאה נמצאת כאן - למתעניינים. 

עדכון 20.12.20: אלי ציפורי פרסם כאן פוסט נוקב בזו הלשון: ‏"מעללי יועז הנדל במשרד התקשורת ממנו פוטר: סידר ג׳וב לח״כ לשעבר רועי פולקמן כיו״ר וועדה (מיותרת) לבחינת הרגולציה בטלוויזיה. פולקמן הוא שכנו של הנדל במושב נס הרים ושמו הוזכר כמי שעשוי להצטרף למפלגת סערפולקמן כבר קיבל ממשרד התקשורת תשלום ראשון בסך של כ-40 אלף שקל.
‏תודה לאבי וייס."
תזכורת: הנושא נחשף על ידי אבי וייס כאן: https://bit.ly/3kaYeKx
 



 
 
Bookmark and Share