Telecom News - צבי שחם ז"ל (1941-2020) - דברים לזכרו

צבי שחם ז"ל (1941-2020) - דברים לזכרו

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> צבי שחם ז"ל (1941-2020) - דברים לזכרו
צבי שחם ז"ל (1941-2020) - דברים לזכרו
מאת: מיקי ברקאי, 9.8.20, 16:35צבי שחם ז"ל

צבי שחם ז"ל היה אחד המומחים המובילים בארץ בתחום מערכות תקשורת, הוא כתב 65 מאמרים באתר Telecom News, פרסם 3 ספרים מקצועיים בתחום מערכות תקשורת ומחשוב, ואף ערך ספר עב כרס בתחום עולם ה-ICT.

צבי שחם (שפורן בעבר), שנפטר ב-2 באוגוסט השנה, היה אחד המומחים המובילים בארץ בתחום מערכות תקשורת, ויחד עם זה אהב וביצע מוסיקה.

הוא נולד בחיפה 1941, וכבר בעת לימודיו התיכוניים נאלץ לעבוד למחייתו וללמוד בערב. הוא המשיך ללימודי הנדסת חשמל בטכניון במסגרת העתודה האקדמאית, ועם סיומם ב-1963 שובץ לחיל האוויר, שם שרת כ-20 שנה והתקדם לדרגת סגן אלוף. תוך כדי שירותו הצבאי השלים לימודיו לתואר שני בהנדסת חשמל.

תפקידיו הצבאיים בתחום הדרכה ותחזוקה הובילו אותו לפעילות של יזום והשתתפות בהקמת פרויקטים פורצי דרך, בינהם טריגו - רשת התקשורת העצמאית הראשונה של חיל האוויר, שהיה אחד מלקחי מלחמת יום הכיפורים, סיגמה - שהחלה כפיילוט לטריגו והפכה למערכת תקשורת מבצעית בזכות עצמה, מזוזה - רשת תקשורת ההודעות הראשונה של החיל, ועוד ועוד.

לאחר השחרור מהצבא עבד צבי בגופים מובילים: תדיראן / חטיבת התקשורת, קבוצת בינת/רד, סיסקו, משרד התקשורת, מד-1, פרטנר, ITS ועוד. את הידע הרב, שצבר בתחומי עיסוקו, שיתף עם הציבור בכתיבת מאמרים מקצועיים, ובכתיבה ועריכה של ספרים מקצועיים, בהם הציג את החידושים הרבים של תחום התקשורת בארץ ובעולם.

נטייתו למוסיקה כללה גם נגינה בחלילית ובגיטרה, אותם ליווה בשירה בקולו הנעים. הוא גם הרצה בתחום המוסיקה. מעל ומעבר לכל אלה היה חבר טוב, ונשמה טובה, שחיפשה תמיד את צד הזכות.

בנימה אישית, הכרתי את צבי בעת שירותנו המשותף בחיל האויר, ומסלולינו המקצועיים נפגשו שוב ושוב, וכללו נסיעת עבודה משותפת לחו"ל ופגישות עבודה רבות, אשר בנו ביננו ובין משפחותינו חברות אמיצה וממושכת שבעזרתה למדתי להכיר את האיש ואת סגולותיו.

צבי הקים משפחה חמה ואוהבת עם אשתו יהודית, בנותיו איילת ונעה, ובנו עמוס, משפחה, שליוותה אותו בתפקידיו בארץ ובחו"ל.
צבי נפטר לאחר מאבק ממושך במחלה קשה, בגיל 79. יהי זכרו ברוך.

מאת: מיקי ברקאי, אוגוסט 2020.
יועץ מערכות תקשורת
m@barkaicom.co.il

הערות מערכת טלקום ניוז: צבי שחם ז"ל כתב במהלך השנים 65 מאמרים באתר Telecom News. ניתן למצוא את רשימת כתבותיו באתר ע"י הקלדת "צבי שחם" בריבוע החיפוש בפינה הימנית למעלה.
 
בנוסף למאמרים הרבים בטלקום ניוז, צבי שחם ז"ל כתב 3 ספרים מקצועיים: ב-1993 את החוברת "התפתחות מערכות תקשורת נתונים". ב-1997 בהוצאת "בינת" את הספר "תקשורת ומחשוב", וב-2006 בהוצאת "בינת" את הספר "תקשורת בעידן ה-IP". בנוסף, הוא ערך ב-2011 בהוצאת "בינת" את הספר "מפת הדרכים בעולם ה-ICT".

האתר של צבי שחם ז"ל - כאן.
 



 
 
Bookmark and Share