Telecom News - רשות ניירות ערך פרסמה את מודל הבניית הענישה בהליך האכיפה המנהלי

רשות ניירות ערך פרסמה את מודל הבניית הענישה בהליך האכיפה המנהלי

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> רשות ניירות ערך פרסמה את מודל הבניית הענישה בהליך האכיפה המנהלי

רשות ניירות ערך פרסמה את מודל הבניית הענישה בהליך האכיפה המנהלי

מאת: מערכת Telecom News, 19.8.20, 11:05ENFORCEMENT FREE
 
המטרה היא לקדם שקיפות וודאות עבור הציבור ככלל וציבור המפרים בפרט, ומתן ביטוי ברור למדיניות הרשות לגבי הטלת אמצעי האכיפה.
 
רשות ניירות ערך, פרסמה היום את המודל להבניית הענישה בהליכי אכיפה מנהלית. מודל הבניית הענישה באכיפה מנהלית פורסם כדי להמשיך ולקדם שוויוניות באכיפה, שקיפות, וודאות יחסית של המפרים לגבי אמצעי האכיפה, שיוטלו עליהם במסגרת ההליך. כל זאת תוך שמירה על התאמת הענישה לכל מקרה פרטני ושמירת מרחב שיקול הדעת המסור לוועדת האכיפה.
 
בנוסף, המודל מיועד לקדם עריכת הסדרי אכיפה בשלבים מוקדמים של ההליך המנהלי, שכן מוקנית הפחתה מובנית באמצעי האכיפה כאשר הסדר האכיפה נכרת בשלב מוקדם של ההליך. הרשות סבורה, שכריתת הסדרי אכיפה בשלב מוקדם של ההליך המנהלי תורמת ליעילות ולאפקטיביות האכיפה.
 
 בחוק הקיים נקבעו 6 שיקולים להטלת אמצעי אכיפה. יחד עם זאת, החוק אינו מפרט את אופן יישום השיקולים, משקלם היחסי כחלק מהמכלול וחלקם הם שיקולים כלליים, שיש לצקת בהם תוכן, כגון: שיקול מדיניות האכיפה של הרשות ובמסגרתו שיקול ההרתעה ושיקול מדיניות אכיפה במקרים דומים בעבר.

קודם לאימוץ המודל להבניית הענישה במישור האכיפה המנהלי, ביצעה הרשות מחקר השוואתי בתחום הן בהשוואה לדין הפלילי בארץ והן בהשוואה להבניית ענישה בדין הפלילי ובדין המנהלי באנגליה, ארה"ב ואוסטרליה. בהתאם לבחינה שבוצעה נמצא, שמודל הבניית הענישה הוא יעיל עבור הליכי אכיפה מנהליים.

ד"ר אילנה ליפסקר-מודעי, עו"ד, מנהלת מחלקת אכיפה מנהלית: "הרשות רואה בקידום שוק הון הוגן יעד מרכזי, שנועד לשמור על עניינם של ציבור המשקיעים. אנו מאמינים שהליך אכיפה מנהלי מידתי, יעיל ומהיר משיג הרתעה משמעותית יותר בשוק ומייצר סטנדרטים ראויים להתנהלות תקינה. מטרתו של מודל הבניית הענישה בהליך המנהלי הינה לקדם שקיפות וודאות עבור הציבור ככלל וציבור המפרים בפרט, ומתן ביטוי ברור למדיניות הרשות לגבי הטלת אמצעי האכיפה.

 יש לעצב את עקרונות הבניית הענישה בהליך המנהלי כך, שהם ישתלבו ויעלו בקנה אחד עם הוראות החוק. יחד עם זאת, גם בהינתן שיקולים אלה בחוק, החלטנו, שיש מקום לפיתוח מודל הבניית הענישה, במסגרתו אנו מציעים סדר של שקילת השיקולים, מתן משקלות שונים לכל אחד מהם וכן פירוט שיקולי משנה תוך מתן מקום מרכזי לשיקול ההרתעה במסגרת מדיניות האכיפה. במודל נכללה הפחתה מובנית של אמצעי האכיפה במקרה בו נכרת הסדר אכיפה בשלב מוקדם של ההליך".

המודל המלא להבניית הענישה באכיפה מנהלית -  כאן.
 
עיקרי הליך הבניית הענישה באכיפה מנהלית:
רשות ני"ע



 
 
Bookmark and Share