Telecom News - החל קידום חקיקה לביצוע ניסויים בכלי רכב אוטונומיים

החל קידום חקיקה לביצוע ניסויים בכלי רכב אוטונומיים

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לארגון ולעסק >> החל קידום חקיקה לביצוע ניסויים בכלי רכב אוטונומיים
החל קידום חקיקה לביצוע ניסויים בכלי רכב אוטונומיים
מאת: מערכת  Telecom News 20.8.20, 14:20CAR FREE

החקיקה החדשה תמקם את ישראל בין המדינות המובילות בעולם בתחום התחבורה החכמה.

צעד ענק לקידום הרכב האוטונומי בישראל. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב מקדמת חקיקה ראשונה מסוגה, שתאפשר לבצע ניסויים בכלי רכב אוטונומיים ללא נהג. כיום, כל הניסויים בישראל מבוצעים עם נהג בקרה ברכב.
 
החקיקה תאפשר עליית מדרגה משמעותית בכל הנוגע לניסויים ולפעילות של חברות טכנולוגיות מובילות בישראל, שתוכלנה לבצע ניסויים מתקדמים ולהפעיל כלי רכב אוטונומיים. כלי הרכב ישמשו להסעת נוסעים בתשלום, באמצעות יישומון.
 
השרה רגב ציינה, שישראל נמצאת בחוד החנית בתחום התחבורה החכמה והאוטונומית, וכי החקיקה החדשה תמקם אותה בין המדינות המובילות בעולם בתחום זה. לדבריה, החקיקה מהווה צעד משמעותי נוסף, שיאפשר ביצוע ניסויים מתקדמים יותר בתחום הרכב האוטונומי.

בנוסף לכך, השרה ציינה, שביצוע הניסויים הוא שלב חיוני, שנועד לאפשר בעתיד את הרחבת אפשרויות הנסיעה של הציבור בתחבורה ציבורית או שיתופית בכלי רכב אוטונומיים.
 
החקיקה תרחיב את סמכותה של שרת התחבורה לקבוע את התנאים בהם ניתן יהיה לבצע ניסויים ברכב אוטונומי ללא נהג.

כ"כ, היא תעודד חברות הפועלות בתחום הרכב והתחבורה החכמה להקים ולהפעיל מוקדי מחקר ופיתוח, ותאיץ את הפעילות הכלכלית של התחבורה החכמה.
 
בתוך 90 יום יגבש צוות מקצועי בראשות מנכ"ל משרד התחבורה חקיקה, שתאפשר אסדרה קבועה של כלי רכב אוטונומיים, ותאיץ את חזון הרכב ללא נהג. בצוות ישתתפו גם נציגים של משרד ראש הממשלה, האוצר, המשפטים, המשטרה ורשות החדשנות.



 
 
Bookmark and Share