Telecom News - כובשים את הדרום: הוכרז המנצח בתחרות הסטארטאפים 2020 SilicoNegev

כובשים את הדרום: הוכרז המנצח בתחרות הסטארטאפים 2020 SilicoNegev

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> כובשים את הדרום: הוכרז המנצח בתחרות הסטארטאפים 2020 SilicoNegev
כובשים את הדרום: הוכרז המנצח בתחרות הסטארטאפים 2020 SilicoNegev
מאת: מערכת Telecom News, 30.8.20, 19:46סיליקון נגב

הסטארטאפ הזוכה, שקיבל השקעה חצי מיליון ש"ח, הוא בתחום הטכנולוגיות הרפואיות-מדעיות.
 
​​​​תחרות הסטארטאפים הטכנולוגיים הגדולה בדרום של SiliconNegev התקיימה זו השנה הרביעית, גם במציאות הקורונה, בזכות נחישות השותפים להפקת התחרות: עמותת Tech7, עמותת מט"ע, מרכז יזמות 360 באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, ועיריית באר שבע. בתחרות הוירטואלית השתתפו כ-150 איש.

צוות השופטים כלל את דב ברק, יפעת ברקת, עמית דת, עדי הורביץ לביא, בת שבע משה, אמילי גולן, אודליה פולק ונאווה סוורסקי.

לגמר התחרות העפילו 8 סטארטאפים הפועלים בנגב ונבחרו בקפידה מעשרות סטארטאפים שנרשמו לתחרות. הסטארטאפים הגיעו מעולמות תוכן שונים והציגו פתרונות טכנולוגיים מרשימים. התחרות נועדה לקדם יזמים הפועלים בנגב ולהגביר את המודעות לצמיחת האקוסיסטם הטכנולוגי בדרום, על בסיס השקעה בגובה 500,000 ש"ח הניתנת מדי שנה מעמותת מט"ע לסטארטאפ הזוכה.

8 הפיינליסטים, שהיו על במת הזום: | אן חינוך | סייברמד | | GREENVIBE | כוורת ביונית | NeuroHelp | ו-BG רובוטיקה.

NeuroHELP, הסטארטאפ שניצח במקום הראשון, מבוסס על טכנולוגיה, שפותחה במעבדתו של פרופ' אורן שריקי, ממקימי המחלקה למדעי הקוגניציה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. הסטארטאפ מפתח מערכת המייצרת התראה לחולים כשעה לפני התקף אפילפטי וזכה בהשקעה בשווי חצי מיליון ₪.

פרופ' אורן שריקי: "יש לנו נבחרת נפלאה, שמאוד מחויבת לפרויקט הזה. אנו רוצים להביא לנגב חזון, שבאר-שבע תהיה לא רק בירת הסייבר, אלא גם בירת ה"Brain-tech". הקמנו כבר קהילת Brain-tech בבן-גוריון, שהפכה לקהילה ארצית של 1,300 חברים. אני מאמין, שהצמיחה של באר-שבע כמעצמת Brain-tech תתחיל מכאן ועוד כמה שנים תראו את התוצאות".

יזהר שי, שר המדע והטכנולוגיה: "בימי הקורונה אירוע זה הוא משמעותי. הרעיונות של אנשים כמוכם, החוצפה, האומץ והנחישות לצאת לדרך ולהקים מיזמים דווקא בימים כאלו, הם הדברים, שיגרמו לכלכלת ישראל לצעוד קדימה ואף בקצב מואץ יותר מכלכלות אחרות. יש בעיר אקוסיסטם מדהים ונכון של חדשנות".

פרופ' דניאל חיימוביץ, נשיא אונ' בן-גוריון בנגב: "מה שמאפיין את קהילת הדרום שלנו זו היכולת לדמיין מציאות אחרת. כבר 4 שנים אנו עושים את הבלתי-ייאמן וחוגגים את היזמות בדרום. אני מאוד מתרגש לשמוע את המיזמים של 8 הפיינליסטים, מתוכם 3 מהאוניברסיטה שלנו".

גדעון שביט, יו"ר עמותת מט"ע: "העמותה השקיעה עד היום כ-2 מיליון ש"ח בסיליקונגב, ואנו שמחים על כל שקל שהשקענו. השנה גם הובלנו ביחד עם שותפים נוספים אקסלרטור בקהילה הבדואית. בהזדמנות זו אני רוצה לקרוא למוסדות וחברות נוספים להשקיע בסיליקונגב - חשוב שיהיו עוד פרסים ועוד השקעות כדי שנוכל לצמוח ולטפח את נושא ההייטק, שהוא מאוד משמעותי לעיר באר-שבע".

יותם צוקר, יו"ר עמותת Tech7: "לכל אחד פה יש את הסטארטאפ שלו. טק-7 וסיליקונגב הם הסטארטאפ שלנו. שצמח והפך לשותפות של כמה שחקנים ולאחת התחרויות המשמעותיות לא רק בדרום, אלא בכל בארץ, עם 3 השקעות, שכבר קרו. אנו מקווה, שהזוכים כאן ימשיכו את סיפור ההצלחה". 



 
 
Bookmark and Share