Telecom News - אקסטנד רובוטיקס: שת"פ חרדי-חילוני המשכיח את כל מה שחשבתם על רובוטים

אקסטנד רובוטיקס: שת"פ חרדי-חילוני המשכיח את כל מה שחשבתם על רובוטים

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> אקסטנד רובוטיקס: שת"פ חרדי-חילוני המשכיח את כל מה שחשבתם על רובוטים
אקסטנד רובוטיקס: שת"פ חרדי-חילוני המשכיח את כל מה שחשבתם על רובוטים
מאת: מערכת Telecom News, 31.8.20, 14:50M1

הסטארטאפ הירושלמי מפתח פלטפורמה המנגישה פיתוח רובוטים שתוריד את חסמי הכניסה בשוק. הרובוט הראשון הוא ה-1M, שמיועד לשוק הסיעודי לסיוע לאחיות וצוות בבתי האבות ובמחלקות סיעודיות. הסטארטאפ נמצא כעת בסבב גיוס נוסף Round A
 
מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית בסטארטאפ רובוטיקה ירושלמי, בו מנכ"ל החברה הוא חרדי אמריקאי, סמנכ"ל החברה חילוני ירושלמי, וצוות הליבה בנוי מחרדי עולה חדש מארה"ב, איש טכנולוגיות חילוני ומהנדסות ישראליות.

אקסטנד רובוטיקס  X-tend Robotics הירושלמי הוקם בסוף 2018 כ"Spin off" מחברת התוכנה היפרלינק טכנולוגיות ע"י היזם הטכנולוגי הארי פוקס. הארי, שהתחיל את המיזם כפרויקט צדדי עוד ב-2014, הבין, שהעתיד נמצא ברובוטיקה.

מטרת החברה היא להנגיש את עולם הרובוטיקה לשווקים השונים. חסמי הכניסה לעולם הרובוטיקה בדמות עלות וזמן ופיתוח גבוהים מאוד ומהווים חסם קריטי, שרוב החברות אינן יכולות להרשות לעצמן להתמודד אתו.

הסטארטאפ התקבל לאחרונה לחממת ההיי-טק ביזלאבס בירושלים, שהוקמה ע"י קרן קמח, קרן אחים, הרשות לפיתוח ירושלים ובשת"פ עם חברות מובילות במשק כגון מיקרוסופט, גוגל, אמאזון, GM, יגאל ארנון, KPMG ועוד.

הארי פוקס, (בתמונה משמאל), מנכ"ל אקסטנד רובוטיקס: "כדי להתמודד עם החסמים האלה, פיתחנו פלטפורמה לפיתוח רובוטים. על פלטפורמה זו הוגש פטנט עולמי. הפלטפורמה מתבססת על מודולריות של אבני היסוד שלה וע"י גמישות ואפשרות של שימוש חוזר בטכנולוגיה ניתן להתמודד עם חסמי הכניסה הגבוהים לעולם הרובוטיקה.הארי פוקס יחצ

לפלטפורמה יש 3 אבני יסוד: 

שלד חומרתי מודולרי, 

מערכת הפעלה לרובוט, 

מערכת אינטליגנציה מלאכותית לפקח על כל המערכת".

אודי כהן, סמנכ"ל אקסטנד רובוטיקס: "סדרת המוצרים הראשונה המפותח ע"י הפלטפורמה היא סידרה של רובוטים לשוק הרפואי. הרובוט הראשון, שמיועד לפיילוטים כבר בסוף ,2020 הוא ה-1M, שמיועד לשוק הסיעודי ומתוכנן לעזור לצוות הנוכחי להתמקד בטיפול ולבצע את 'העבודה השחורה' במקומם. הרובוט מצויד בטכנולוגיות של ניווט אוטונומי, זיהוי פנים, זיהוי פקודות קוליות ואינטליגנציה מלאכותית. ה-1M יעזור לאחיות והצוות בבתי האבות והמחלקות הסיעודיות לייעל את הזמן שלהם לטיפול בדיירים".

גיל שורקה, (בתמונה משמאל), מנהל חממת ביזלאבס בירושלים: "החברה מפתחת פתרון חדשני פורץ דרך בתחום הרובוטיקה, יחד עם צוות מצוין בעל יכולות גבוהות מאוד. בשוק בעל פוטנציאל רחב מאוד בעיקר בימים אלה".גיל שורקה


אקסטנד רובטיקס גייס עד היום 2 מיליון דולרים ממשקיעים פרטיים אמריקאים בגיוס SEED, ומגייס היום סיבוב נוסף, Round A, לטובת השלמת פיתוח ה-1M ולעבור לשלב של יצור והשכרה של 1M בבתי אבות בארה"ב.



 
 
Bookmark and Share