Telecom News - בזק השיקה את פרויקט התקשורת הגדול ביותר בארץ בחיבור לסיבים אופטיים

בזק השיקה את פרויקט התקשורת הגדול ביותר בארץ בחיבור לסיבים אופטיים

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> בזק השיקה את פרויקט התקשורת הגדול ביותר בארץ בחיבור לסיבים אופטיים
מדן ועד אילת: בזק השיקה את פרויקט התקשורת הגדול ביותר בארץ בחיבור לסיבים אופטיים
מאת: מערכת Telecom News, 15.9.20, 11:15בזק יחצ
 
בזק תחבר לקוחות ראשונים לסיבים אופטיים תוך מספר שבועות ותשקיע מיליארדי ש"ח בשנים הקרובות בפרישת סיבים מואצת בכל הארץ. היקף הפרישה יהיה הרחב והמהיר ביותר ביחס לכל חברת תקשורת אחרת בעולם.
 
בזק הכריזה היום, שתחבר לקוחות פרטים ראשונים לסיבים האופטיים תוך מספר שבועות בלבד. זאת, לאחר שדירקטוריון החברה אישר אמש את הכניסה לפרויקט הסיבים. מדובר במהלך בעל  השפעות מרחיקות לכת על שוק האינטרנט בישראל, ועל הכלכלה והמשק הישראלי כולו. יש לציין כי כבר היום בזק היא הספק המוביל של סיבים אופטיים לעסקים, מוסדות חינוך, רפואה ועוד בהיקפים גדולים ובכל נקודה בישראל, ועתה הפעילות מתרחבת גם ללקוחות פרטיים.

בזק תחל כבר בימים הקרובים בתכנון ובביצוע פרישה במספר ערים בישראל, ותאיץ את קצב הפריסה במהלך 2021. המטרה היא, שכבר בשנה הקרובה תהיה למאות אלפי בתים בישראל גישה לשירות הסיבים האופטיים של בזק.

לצורך הפרויקט, בזק נערכת לקליטה של אנשי תשתית וטכנאים, כדי לעבות את מערך השטח של החברה. בתוך כך, החלה בזק בתכנון פריסה במספר ערים בישראל, ותאיץ את קצב הפריסה במהלך השנה הקרובה. זאת, באמצעות מאות עובדים של החברה.
לאחרונה הכריזה בזק גם על השקה קרובה של קצב גלישה חדש, העומד על 200 מגה ברשת הקיימת ובמקביל לחיבור רשת הסיבים. לבזק יכולת לספק קצב גלישה זה, בתוך זמן קצר למאות אלפי לקוחות ברחבי הארץ. הקצב החדש יושק בקרוב בישובים רבים במרכז ובפריפריה.

במקביל לפעילות התשתית הנרחבת של בזק, החברה מתמקדת כל העת בשיפור ושדרוג חוויית הגלישה בבתים עצמם. בשנים האחרונות בזק ביססה את מובילותה כספקית שירותי התקשורת הטובה בישראל עם ציוד גלישה מתקדם ושירותי רשת ייחודיים בבתי הלקוחות, שיחד עם תשתית הסיבים יבטיחו ללקוחותיה חוויית אינטרנט מעולה מקצה לקצה.

גיל שרון, יו"ר בזק: "השקת תשתית הסיבים של בזק היא צעד בעל חשיבות לאומית. פריסה נרחבת ומהירה של רשת הסיבים הגדולה במדינה תצעיד את ישראל קדימה ותתרום לחוסנה וכלכלתה של המדינה. זהו גם צעד בעל משמעות עסקית, שיצעיד את בזק ואת ישראל לחזית הטכנולוגית של רשתות התקשורת המתקדמות בעולם. אנו מברכים את שר התקשורת, יועז הנדל, שפעל במהירות ובנחישות לקידום הנושא".

דודו מזרחי, מנכ"ל בזק: "בזק תשיק בקרוב את תכנית הסיבים של החברה, שבמסגרתה יחוברו אלפי שכונות וישובים בישראל לרשת סיבים אופטיים מתקדמת המאפשרת קצבי אינטרנט אולטרה מהירים, ממנה יוכלו ליהנות מיליוני ישראלים בכל רחבי המדינה. פרויקט מורכב ועתיר משאבים זה יביא תועלת עצומה לציבור הישראלי ויתרום לצמצם פערים.

אנו שמחים להכריז על השקת פרויקט הסיבים האופטיים של החברה, ויוצאים לדרך מורכבת ומרתקת, שתהפוך את ישראל למובילה עולמית בתחום תשתיות התקשורת. מדובר בפרויקט תשתיות התקשורת הגדול, המורכב והיקר ביותר בשוק התקשורת, שהושקעו בו כבר מאות מיליוני ש"ח, ויושקעו בו עוד מיליארדי ש"ח, ובמסגרתו תיפרשנה תשתיות סיבים מתקדמות ממטולה ועד אילת, במרכז ובפריפריה, לאורך הגבולות ובעומק המדינה".

ההודעה של בזק לבורסה בעניין פריסת הסיבים - כאן

בנוסף, בזק הודיעה היום לבורסה, שהיא התקשרה בהסכם למכירת וואלה! (בת) לאלי עזור הבעלים של ג'רוזלם פוסט ומעריב בתמורה לכ-65 מיליון ש"ח, רווח צפוי כ-44 מיליון ש"ח - כאן.



 
 
Bookmark and Share