Telecom News - אפליקציה לניטור מוקדם של שבץ מוחי זכתה במקום שני בתחרות האקתון בינ"ל

אפליקציה לניטור מוקדם של שבץ מוחי זכתה במקום שני בתחרות האקתון בינ"ל

דף הבית >> לגיקים >> חדשות עולם האפליקציות >> אפליקציה לניטור מוקדם של שבץ מוחי זכתה במקום שני בתחרות האקתון בינ"ל
אפליקציה ישראלית Scan&Sound מצילת חיים לניטור מוקדם של שבץ מוחי זכתה במקום שני בתחרות האקתון בינ"ל MedHacks לטכנולוגיות רפואיות

מאת: מערכת Telecom News, 21.9.20, 14:38
 
האפליקציה פותחה ע"י סטודנטים מהטכניון ומאוניברסיטת מיזורי בהאקתון בו לק חלק יותר מאלף משתתפים. מטרת האפליקציה היא לתת לכל אדם הזדמנות להגיע לטיפול בזמן ולשמור על מוחו, זהותו וחייו.
יחצ טכניון
 
קבוצת סטודנטים מהטכניון ומאוניברסיטת מיזורי זכתה במקום השני ב-MedHacks - האקתון לפיתוח טכנולוגיות רפואיות, שקיימה אוניברסיטת ג'והנס הופקינס. הפרס ניתן לחברי הקבוצה על פיתוח אפליקציית Scan&Sound לניטור והתראה על שבץ מוחי בשלב ראשוני.
 
MedHacks הוא ההאקתון הגדול ביותר בארה"ב לפיתוח טכנולוגיות רפואיות, והשנה השתתפו בו יותר מאלף סטודנטים, רופאים, מהנדסים, אנשי מדע ויזמים מכל העולם. האירוע נערך בשיתוף פעולה בין אוניברסיטת ג'והנס הופקינס ל-MLH - ארגון המוביל מאות האקתונים סטודנטיאליים בכל שנה ובמימון גורמים שונים ובהם Google Cloud.
 
בקבוצת Scan&Sound חברים 4 סטודנטים ובוגרים מהטכניון: הדס ברוידא, סטודנטית בפקולטה לרפואה ע"ש רפפורט (שנה שישית); שון היילברון-דורון, סטודנטית בפקולטה לרפואה (שנה רביעית); שונית פולינסקי, סטודנטית לתואר שני בפקולטה להנדסת מכונות; ורון לירז, בוגר תואר שני בפקולטה להנדסת חשמל ע"ש ויטרבי. הסטודנטית החמישית בקבוצה היא ליאור לוינשטיין, סטודנטית לרפואה (שנה שלישית) באוניברסיטת מיזורי בארה"ב.
 
הדס ברוידא ושון היילברון-דורון הכירו כבר קודם, כשהתחרו יחד בהאקתון T2Med, שערכה הפקולטה לרפואה ע"ש רפפורט בטכניון. בעקבות הניצחון ב-T2Med נרשמו השתיים להאקתון בג'והנס הופקינס והזמינו את רון לירז, מהנדס חשמל, שהכירו בT2Med-, לחבור אליהן. 2 חברות קבוצה נוספות הגיעו דרך היכרות אישית וקשר משפחתי. כך, התגבשה הקבוצה הטראנס-אטלנטית הייחודית והמגוונת, שפיתחה את Scan&Sound.

שבץ מוחי הוא תופעה קלינית הפוקדת כל אדם רביעי (בארה"ב) בשלב כלשהו במהלך חייו. אירוע זה יכול להתרחש ברמות שונות של חומרה – משבץ, שהאדם כלל אינו מודע לקיומו ועד אירוע המוביל למגבלות קוגניטיביות ומוטוריות חמורות ואף למוות. בנוסף לפגיעה האישית והבין-אישית גוררים אירועי שבץ הוצאות פיננסיות עצומות לאדם, למערכת הבריאות ולמדינה, מה שמגביר את המוטיבציה לפיתוח שיטות לזיהוי השבץ בשלב מוקדם שבו הטיפול בו יעיל יותר.

האפליקציה, שפיתחה הקבוצה, זכתה במקום השני בהאקתון בקטגוריית "רפואה מותאמת אישית המבוססת על נתונים".
 
Scan&Sound מזהה מצבים מוקדמים ומינוריים של שבץ מוחי על סמך ניתוח קול והבעת פנים וניתוח הנתונים באמצעות בינה מלאכותית. במקרה של שינוי משמעותי תודיע האפליקציה למשתמש כי הוא סובל מתסמינים העלולים להצביע על שבץ מוחי ותציע לו להתקשר לאנשי קשר, שנקבעו מראש או למוקד חירום.

השופטים בתחרות התלהבו מהפרויקט וביקשו מחברי הקבוצה, בהומור מעורב בהתפעלות, לזכור אותם גם אחרי שיתעשרו ויתפרסמו. אבל ברוידא וחבריה מדגישים, שהמטרה האמיתית של הפרויקט היא לתת לכל אדם הזדמנות להגיע לטיפול בזמן ולשמור על מוחו, זהותו וחייו, וכי זאת המוטיבציה המניעה אותם במאמציהם להקים צוות טכנולוגי וליצור שיתופי פעולה עם מחלקות נוירולוגיות ועם מרכזי שיקום בישראל ובארה"ב. 



 
 
Bookmark and Share